• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Emelie88
    JonnaAndre skrev 2015-10-19 14:43:20 följande:

    Åh så bra, har nämligen haft lite ångest inför att inte ha axelband. Kan inte hålla uppe klänningar utan axelband annars liksom men skönt att höra att det går att ordna.


    Jag var helt övertygad om att klänningen måste ju ha axelband just för att dölja bh-banden. Men en riktig brudklänning är sydd för att man ska slippa ha bh och grejer tydligen ????
  • JonnaAndre
    Emelie88 skrev 2015-10-19 14:55:36 följande:
    Jag var helt övertygad om att klänningen måste ju ha axelband just för att dölja bh-banden. Men en riktig brudklänning är sydd för att man ska slippa ha bh och grejer tydligen ????
    Skönt att höra dig säga så, jag har nämligen uteslutit axelbandslös pga. bh-banden.
    Nu kan jag vidga mina vyer, toppen, tack!
  • madmoxxi1177
    20160623 skrev 2015-10-22 21:44:15 följande:

    Nervös :)

    Imorgon ska vi berätta för hans bästa vänner.


    spännande, just nu är det bara hans mamma o pappa + 3 bröder och min mamma o pappa + min syster som vet. (obv, deras respektive oxo... men ändå! :D )
  • Strassbruden2016

    Så, Idag har man gått över till den magiska gränsen ha ha..

    99 dagar kvar. Inbjudningarna är skickade för ca 2 v sen, hämtat ringen idag och skickat iväg hindersprövningen. Känns mer och mer på riktigt nu

  • Strassbruden2016
    BrideToBe2016 skrev 2015-10-10 12:43:24 följande:

    Hej där!

    Det är inget fel med att vara ute i god tid ;) jag själv längtar till mitt bröllop i juli 2016, och får redan panik av allt som ska göras. Mitt enda problem är: min klänning. Jag vill heller inte sträcka mig över 10.000 SEK, men hittar inga snygga under den prisklassen. Finns det någon som kan dela med sig av tips av butiker? Var ska jag leta? Jag har nära till Malmö-trakten och ska börja leta nu på måndag. Andra städer är intressanta och jag åker gärna på äventyr!


    Lillys i Köpenhamn, hittade min klänning på rea för 3500 dkr
  • augusti

    Bara tre månader kvar nu. Måste skicka inbjudningar, är lite irriterad på stället som inte vill ge oss rabatt på hotell rummen. Vi bokar ändå 10 rum och äter och dricker för minst 40000kr. Vad tycker ni? Är det inte lite snålt? Några hundra iaf liksom. Jaja nåväl.

    Måste korta av klänningen och köpa en vigselring. Har en diamant men hittar ingen ring jag gillar. Måste beställa hindersprövning också. Sambon måste köpa kostym men han tycker han har massa tid på sig. Vill stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting....

  • Allrakäraste
    augusti skrev 2015-10-25 19:16:02 följande:

    Bara tre månader kvar nu. Måste skicka inbjudningar, är lite irriterad på stället som inte vill ge oss rabatt på hotell rummen. Vi bokar ändå 10 rum och äter och dricker för minst 40000kr. Vad tycker ni? Är det inte lite snålt? Några hundra iaf liksom. Jaja nåväl.

    Måste korta av klänningen och köpa en vigselring. Har en diamant men hittar ingen ring jag gillar. Måste beställa hindersprövning också. Sambon måste köpa kostym men han tycker han har massa tid på sig. Vill stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting....


    Förstår dig fullständigt! Jag gillar att planera och slippa fixa saker i sista minuten. Sambon säger "Äh det löser sig, måste vi verkligen ordna med det där nu?" I de flesta fall brukar jag släppa det, planera i hemlighet och när det närmar sig låtsas som att jag inte alls har allting färdigt redan Flört Men nu står jag på mig, säger: Visst, det är ingen panik än så länge, men vore det inte skönt att ha det klart så att vi inte behöver planera allting i sista minuten?

    Kan ni inte hjälpas åt då? Sambon din kan väl beställa hindersprövningen, det är ju inte speciellt svårt. Korta av klänningen däremot kanske blir svårt att delegera Flört
  • CamW

    Har knappt varit förlovad i en vecka men inser att planeringen måste börja nu nu nu om vi ska hinna med ett bröllop inom ett år. Vad ska jag tänka på? Hur börjar man planera? Alla ställen vi gillat hittills är fullbokade! Helt galet!

  • Emelie88
    CamW skrev 2015-10-27 12:11:29 följande:

    Har knappt varit förlovad i en vecka men inser att planeringen måste börja nu nu nu om vi ska hinna med ett bröllop inom ett år. Vad ska jag tänka på? Hur börjar man planera? Alla ställen vi gillat hittills är fullbokade! Helt galet!


    Jag hade börjat med att bestämma datum, eller några alternativ om man inte har ett speciellt datum man verkligen vill. Sen hade jag letat lokal, bestämma om de ska va kyrkligt eller borgerligt och boka präst eller vigselförättare om det går att göra redan nu.
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)