• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Emmy
    Loveit skrev 2015-06-27 21:23:21 följande:

    Har ni satt en budget?

    Har ni redan sparat pengar eller köper ni saker och sparar ni fram till bröllopet?

    Vi är lite kluvna, eller rädda att vi inte ska hinna spara ihop pengarna. Vi har såklart ett sparkonto, som vi helst inte vill ta från. Men det är väl omöjligt att inte röra då en av oss är föräldraledig just nu :)


    Vi har sagt att vi siktar på 60 000 som max. Hur vi ska få ihop pengarna är vi inte riktigt klara över. Pengarna finns, men precis som ni så vill vi helst inte ta hela summan från sparkonton. Vi har dock två löner så vi borde kunna spara ihop till en del av det.
  • Ankan
    Emmy skrev 2015-07-06 10:39:13 följande:
    Vi har sagt att vi siktar på 60 000 som max. Hur vi ska få ihop pengarna är vi inte riktigt klara över. Pengarna finns, men precis som ni så vill vi helst inte ta hela summan från sparkonton. Vi har dock två löner så vi borde kunna spara ihop till en del av det.
    Vi har faktiskt inte satt ett riktigt budget än trots att det stür överallt att det är en av de första sakerna man ska göra. Tycker det är väldigt svårt att sätta en siffra på vad allting kostar när man inte har någon aning vad de enstaka posterna kommer att hamna på. Hur gör ni andra det, gissar ni eller kollar ni upp kostnader nogrannt?
    Så just nu tar vi det lite som det kommer men försöker att hålla kostnaderna nere utan att snåla. Hoppas att vi inte hamnar över 60.000. Det är mest min ikomst som går åt att spara, min killa har börjat plugga igen. Jag vill inte heller tar allt från sparkonton, men vi får se hur det går. Min pappa har redan sagt att han kommer att hjälpa oss, men jag vet inte än vilken summa vi kommer att få från honom och evt från mina svärföräldrar. Vill kunna betala det mesta själv.
  • Krystal

    Vi har en budget på 40.000 som jag tror vi kan hålla, även om vi måste betala 5 lax för kyrkan. Det är pengar vi sparar ihop under några år nu. Min ring ville fästmannen själv stå för, då där försvann en av dom största posterna i budgeten. Min kläder kommer nog att kosta max 800-1000 kr, med skor, ev. slöja, under och allt. Fästmannens mindre än det.
    Svärföräldrarna sa en gång att dom kunde så för maten, så vi får höra om dom fortfarande är av samma tanke.

  • SpaceHorse

    Jag gifter mig 13 Augusti 2016, redan bokat och lagt handpenning på lokal. Har även bestämt klänning och lagt en förbeställning på den med.
    Färgtema är bestämt, bordsdekorationer är bestämda, mina brudtärnor är utvalda och har fått instruktioner om klänning, gästlistan är skriven (fast den kan komma att justeras längre fram förstås), maten är bestämd, musik som vi ska gå in/ut till är bestämd, plats för vigseln är bestämd...

    Allt är mer eller mindre klart redan, såhär 13 månader i förväg :p Vet inte riktigt vad jag ska göra året som kommer... Få lägga allt krut på snygga inbjudningar och skriva helt vansinnigt bra löften, haha! 

  • JonnaAndre
    SpaceHorse skrev 2015-07-08 00:34:09 följande:

    Jag gifter mig 13 Augusti 2016, redan bokat och lagt handpenning på lokal. Har även bestämt klänning och lagt en förbeställning på den med.
    Färgtema är bestämt, bordsdekorationer är bestämda, mina brudtärnor är utvalda och har fått instruktioner om klänning, gästlistan är skriven (fast den kan komma att justeras längre fram förstås), maten är bestämd, musik som vi ska gå in/ut till är bestämd, plats för vigseln är bestämd...

    Allt är mer eller mindre klart redan, såhär 13 månader i förväg :p Vet inte riktigt vad jag ska göra året som kommer... Få lägga allt krut på snygga inbjudningar och skriva helt vansinnigt bra löften, haha! 


    Wow, imponerande måste jag säga , vi har satt den 20:e augusti 2016 och vi har bara bokat kyrkan.

  • madmoxxi1177

    Nej men jisses Amalia!! :D
    Snacka om att vara ute i god tid. Grattis!

  • madmoxxi1177

    Nej men jisses Amalia!! :D
    Snacka om att vara ute i god tid. Grattis!

  • Ankan

    Önskar att jag hade redan gjort så mycket, men det enda som är fast är plats, datum och vigselförättare :) det räcker iaf för att bli gift!
    Tar denna regniga dag och googlar bröllopstårtor. Är inte så förtjust i marsipan eller sockerfrosting så jag funderar på en naked cake. Någon mer som funderar på det eller har några erfarenheter? En kompis till mig ska (förhoppningsvis) göra tårtan och en naked cake ser inte så svårt ut (bakar knappt själv, så jag vet egentligen inte), men tycker de är både fina och verkar väldigt goda.

  • SpaceHorse

    Mycket har blivit klart fort för att mat, dukning etc ingår i priset för lokalen, så menyn sattes liksom direkt när vi bokade! :p
    Sedan råkade jag snubbla över den perfekta klänningen när jag var i New York, och jag kan verkligen inte tänka mig något annat, så det råkade också bli klart sjukt tidigt, haha. Rätt skönt att de "stora" sakerna ändå är klara, då kan vi fokusera lite mer på alla småsaker som eventuellt går fel eller trasslar.

  • Yellow2016

    Hej alla blivande brudar (och brudgummar!)
    I helgen friade min älskade sambo så nu kan även jag gå med i gruppen av bröllopsplanerare! Jag har små planerat och drömt om bröllop i 2 år redan så jag har flera ideer och tankar om hur jag/vi vil ha det på vår dag, men det finns så många sidor utav allt! Ska vi lägga mycket pengar på bröllopet och lite på en resa eller tvärtom, vill vi ha en fest eller bara middag med de närmsta som kanske hade passat oss bäst men som kanske inte accepteras av alla? Mycket att fundera på och svårt att helt stänga ute tankarna om "vad alla andra tycker"

    Men planerna är i full gång och idag ska jag kontakta lokalen som vi drömmer om och se vad de säger om våra önskemål, om det funkar eller om vi får tänka om!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)