• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Strassbruden2016
    KoA2016 skrev 2015-05-13 22:41:41 följande:
    Vi har en preliminär lista på strax under 70 gäster (sambon har en stor släkt med många syskon och syskonbarn, bara de tillsammans är ca 30 pers... Tungan ute). Ja, vi är också supernöjda med lokalen, den känns klockren och vi har än så länge inte hittat någon lokal som överträffar den så gissningsvis kör vi på den i slutändan. 

    Härligt att ni fått med er den präst och organist, etc. som ni önskar er - skönt att ha några som ni redan har kontakt med, det blir extra personligt på något vis. Glad Ni verkar ha kommit långt i planerna när det gäller själva ceremonin och vad ni vill att den ska innehålla. Den har vi än så länge bara spånat löst kring, men ni ligger å andra sidan ca. ett halvår före oss med bröllopet då ni gifter er i januari och vi först under sensommaren, så det är kanske inte heller så konstigt.

    Hur menar du med strassarrangemang?  Har du några inspirationsbilder får du gärna lägga in de här i tråden, det vore spännande att se. Glad
    Ja vi har själva vigselgudstjänsten klar, är bara bibeltexten vi ska enas om, jag vill några och han några, så ev tar vi med ngr stycken. Vi ska ha vigselgudtjänst med mässa så det är inte helt omöjligt att ha med ett par extra bibelstycke. Vi jobbar båda inom svenska kyrkan så vi är ganska bestämda med vilka texter osv som vi gillar,,,lite svårt emellanåt och mötas ha ha Jag vill ha en text som han har hört på i princip varje bröllop han varit präst på så han tycker det är tråkigt om vi väljer den ha ha

    Bild på mitt strassarrangemang kommer,, verkar dock totalt omöjligt att få in bilder här
  • Allrakäraste
    Strassbruden2016 skrev 2015-05-15 11:29:34 följande:
    Hela vigselgudtjänsten planerar vi härifrån och organiserar med sängarna och prästen ska läsa våra egna vigsellöfte och godkänna de,men imed vi tar med präst från vår hemförsamling så är det inte så jobbigt.

    Sen kommer jag att boka frisör, middag och tårta och transport när vi åker upp i sommar eller höst. Då både jag och min blivande är kontrollfreak så känns det skönt att ha allt långt ifrån, då kan vi inte stressa upp oss varje dag med att springa runt till olika frisörer osv...

    Vad roligt det blir på din födelsedag

    Färgtemat låter jättefint,, vi har ju lila,silver o vitt så jag älskar lila vilken färg är det han är tveksam till?
    Haha samma här, jag hade lätt kunnat planera klart hela bröllopet på en vecka om sambon släppt lös mig Flört Men nu lägger jag band på mig för hans skull och tänker att det är roligare att dela upp planeringen och ha något att se fram emot varje månad!

    Det är just den som kommer bli lite mer krångligt känner jag, även om vi kan sköta mycket av planeringen på distans så måste vi åka upp någon gång för att proväta menyn, boka frisör och sy in klänningen. Jag håller tummarna för att vi kan ordna detta när vi kommer hem över jul, om vi kan åka några dagar innan jul.

    Jag tror inte att han är tveksam till färgen lila, men eftersom bröllopet ligger långt fram i tiden och vi ännu inte börjat titta på saker som ex. inbjudningskort som kan bli påverkade av ett färgtema så har jag inte tagit upp saken med honom. Men i vårt hem har vi väldigt mycket grafiskt svart/vitt/grått med lila och blå accenter så jag tror att han är okej med lila Glad
  • KoA2016
    Strassbruden2016 skrev 2015-05-15 11:35:27 följande:
    Ja vi har själva vigselgudstjänsten klar, är bara bibeltexten vi ska enas om, jag vill några och han några, så ev tar vi med ngr stycken. Vi ska ha vigselgudtjänst med mässa så det är inte helt omöjligt att ha med ett par extra bibelstycke. Vi jobbar båda inom svenska kyrkan så vi är ganska bestämda med vilka texter osv som vi gillar,,,lite svårt emellanåt och mötas ha ha Jag vill ha en text som han har hört på i princip varje bröllop han varit präst på så han tycker det är tråkigt om vi väljer den ha ha

    Bild på mitt strassarrangemang kommer,, verkar dock totalt omöjligt att få in bilder här
    Kul att ni kommit så långt redan, även om det låter som att ni har en del att enas om. Vi har som sagt inte funderat så jättemycket kring vigselakten än, men det kommer när det hela närmar sig lite mer.

    Bilder har jag hört att man bara kan ladda upp från datorn. Prova så. Glad
  • sommaren2016

    Vi håller på räknar på antalet. Min kära säger max 200 personer kan bli mindre med. Vi tänker mest bjuda vänner är tanken.Hjärta

    Tema jag vill nog ha tema lime färgat i inbjudningskort himla fint, tycker vi. Brudbuketten blir nog hel vitt ev något lite blått i ska man inte ha det.

    Många saker är i rullning........


    sommaren 2016
  • sommaren2016

    Ska i sep träffa han som ska göra min klänning. Min fråga är är det någon som vet var man köper fina och höga skor Ska resa till Paris i midsommar kanske kan hitta det där eller här hemma i stockholm?Hjärta


    sommaren 2016
  • militärfrun

    Ni som ska ha vigsel utomhus, ska ni ha stående eller sittande vigsel? Vi vill egentligen ha stående så det känns mer avslappnat. Men vissa av gästerna kan inte stå så länge så då tänkte vi ha två rader på vardera sida om mittgången där gamla och närmaste familj får sitta. Resten står. Vad tycker ni om detta? Är det okej eller tror ni folk kommer bli sura för att de inte får sitta? Vigseln kommer vara max 15 min.

  • madmoxxi1177
    militärfrun skrev 2015-05-16 15:46:26 följande:

    Ni som ska ha vigsel utomhus, ska ni ha stående eller sittande vigsel? Vi vill egentligen ha stående så det känns mer avslappnat. Men vissa av gästerna kan inte stå så länge så då tänkte vi ha två rader på vardera sida om mittgången där gamla och närmaste familj får sitta. Resten står. Vad tycker ni om detta? Är det okej eller tror ni folk kommer bli sura för att de inte får sitta? Vigseln kommer vara max 15 min.


    amen snälla 15 min kan de fan stå upp! sätt namn på de stolarna så de som ska ha sittplats får det! gnälliga gäster annars!
  • lindalie

    Vi har nu fått hem våra Save the Date-kort - med fiffiga magneter på baksidan, hur smidigt som helst ju Flört

    Ni som ska skicka ut Save the date-kort, hur långt innan skickar/skickade ni ut dem? Vi funderade på att skicka ut det lagom till den 4:e juni - då det precis är ett år kvar, men det kanske är för tidigt?

  • sommaren2016

    E det något nytt med Save the Date-kort??. Vi tycker det gott och väl det räcker, med inbjudningskort och vi kommer nog skicka dem så tidigt som möjligt nästa år. Vi gifter oss 18 juni 2016 gissar vi kommer skicka dem jan-februari då vet alla om det i god tid.
    Cool


    lindale
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)