• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA2016
    Allrakäraste skrev 2015-05-13 09:47:52 följande:

    Ansluter till den här gruppen eftersom vi varit tvugna att flytta fram vårt datum från 17 oktober 2015 till den 20 februari 2016. Detta då vi flyttar 80 mil och det blir nya jobb och nytt boende men vi får inte vårt boende förrän i november - och hur kul är det att bo inneboende hos svärföräldrarna när man är nygift? Flört

    Även om vi varit tvugna att flytta datumet så har vi det mesta bestämt redan. Preliminär gästlista om ca 40 personer, budgeten är satt sedan långt tillbaka, klänningen är beställd och till hälften betald (www.morilee.com/bridals/voyage/6804), fotografen var bokad och vi hade i stort sett bestämt meny med restaurangen.

    Eftersom det blir ett vinterbröllop nu så ska jag höra om min farmor, som är sjukt duktig på att sticka, kan tänka sig att sticka en bolero/kort kofta till mig som jag kan ha innan och efter vigseln. Det känns så mycket personligare och då skulle jag dessutom kunna använda den till vardags efter bröllopet också Glad

    Nu ska jag sätta mig och bläddra tillbaka några sidor och se hur ni andra har planerat, så kul med inspiration! Glad


    Vad roligt att vi blir ännu fler här - välkommen! Glad Jag hoppas att det inte känns allt för jobbigt att flytta fram bröllopet, utan att det känns kul att fortfarande ha något spännande och pirrigt att se fram emot.

    Så himla mysigt med en personlig gåva inför bröllopet från din farmor (om hon nu går med på att sticka en bolero). Vilket fint minne det skulle bli och som du sade, kul att du kan använda den till vardags sedan också.

    Vilken elegant och fin klänning du hittat!

    Har ni fått ändra mycket från ursprungsplanerna när ni kom fram till att det blir ett vinterbröllop istället för ett höstbröllop? Gifter ni er kyrkligt eller borgerligt? Har ni något tema eller liknande som ni utgår ifrån?
  • KoA2016
    Strassbruden2016 skrev 2015-05-13 18:21:14 följande:
    Låter som ni har hittat en perfekt plats att ha ert bröllop på. Hur många gäster ska ni bjuda?

    Vi har inte gjort klart gästlistan men satsar på ett 50 tal gäster, sen om alla tackar ja är nog inte säkert.

    Vi har bokat kyrkan, ca 70 mil från vår hemstad. har inte sett den irl men är så förälskad i hur den ser ut på bilderna. Vi ska upp dit och kolla på den under sommaren innan vi skickar inbjudningar. Dock så brukar det vara så att om vi gillar det vi ser på bild så gillar vi det även irl.

    Har även frågat och bestämt präst som följer med från vår församling,även organisten från hemförsamlingen följer med upp och spelar, och sen är det bokat 2 st som ska sjunga under gudstjänsten och även sjunga till bröllopsdansen. Vi har valt låtar till vigseln, (inte till dansen) in och utgångsmusik. Vi har nästan bestämt lokal,men ska boka när vi sett den irl. Bestämt färgtema, vitt,silver och mörklila

    Och som sagt min slöja har kommit, och jag har nästan bestämt klänning, ska skicka från Kina om jag vågar Väntade på slöjan för att se hur långt släp jag ska ha. Kommer ha ett strassarrangemang istället för brudbukett, då det är väldigt svårt att hitta blommor som klarar kombinationen kyla-värme....
    Vi har en preliminär lista på strax under 70 gäster (sambon har en stor släkt med många syskon och syskonbarn, bara de tillsammans är ca 30 pers... Tungan ute). Ja, vi är också supernöjda med lokalen, den känns klockren och vi har än så länge inte hittat någon lokal som överträffar den så gissningsvis kör vi på den i slutändan. 

    Härligt att ni fått med er den präst och organist, etc. som ni önskar er - skönt att ha några som ni redan har kontakt med, det blir extra personligt på något vis. Glad Ni verkar ha kommit långt i planerna när det gäller själva ceremonin och vad ni vill att den ska innehålla. Den har vi än så länge bara spånat löst kring, men ni ligger å andra sidan ca. ett halvår före oss med bröllopet då ni gifter er i januari och vi först under sensommaren, så det är kanske inte heller så konstigt.

    Hur menar du med strassarrangemang?  Har du några inspirationsbilder får du gärna lägga in de här i tråden, det vore spännande att se. Glad
  • sommaren2016

    Jag och min kära blivande ska gifta oss nästa sommar. Vi kommer förlova oss i sommarHjärta. Vi kommer gifta oss 18/6 2016. Vi har bokat , kyrkan även och även middagen som blir på grand hotell. Den som kommer sy min klänning har jag förbokat med Lars wallin dock osäker på vad för modell tycker Maddes klänning var fin med spets mycket rommantiskt ska det ju vara. Måste hitta några fina skor någon får gärna tipsa om det. Den som ska få göra mitt hår får bli min frisör hos Björn axen. Vi har redan nu bokat mycket, vi kommer ändå boka tid med en bröllops fixare och träffa henne i januari 2016. E ju många saker som är på plats men mycket ideer brukar ju bröllops fixarna har. Längtar så till vår stora dag, sedan åker vi på bröllops resa till Sechellerna är planen. Många dagar dit.{#emotions_dlg.flower}
  • maj16

    Jag är också nyfiken på strassarangemanget!

    Idag är det prick 1år kvar tills vi gifter oss, så spännande!
    Har stått still ett tag med planerna men har en del klart ändå. Lokal är bokad, en inte kyrkan, det är klart hur inbjudningskorten ska se ut (gör dem själv), smycken har jag faktiskt också köpt, men inte vigselringen. Tema, dekoration och allt sånt är bestämt.

    Vad har ni för budget? Vi har räknat med 50.000. ca 40-45 gäster.

  • KoA2016
    sommaren2016 skrev 2015-05-14 12:31:04 följande:

    Jag och min kära blivande ska gifta oss nästa sommar. Vi kommer förlova oss i sommarHjärta. Vi kommer gifta oss 18/6 2016. Vi har bokat , kyrkan även och även middagen som blir på grand hotell. Den som kommer sy min klänning har jag förbokat med Lars wallin dock osäker på vad för modell tycker Maddes klänning var fin med spets mycket rommantiskt ska det ju vara. Måste hitta några fina skor någon får gärna tipsa om det. Den som ska få göra mitt hår får bli min frisör hos Björn axen. Vi har redan nu bokat mycket, vi kommer ändå boka tid med en bröllops fixare och träffa henne i januari 2016. E ju många saker som är på plats men mycket ideer brukar ju bröllops fixarna har. Längtar så till vår stora dag, sedan åker vi på bröllops resa till Sechellerna är planen. Många dagar dit.{#emotions_dlg.flower}
    Jag vet, ibland känns det som att det är evigheter kvar, men det gäller att hitta på en massa skoj att göra under tiden och vips är det dags att planera detaljer, skicka ut inbjudningskort och sen står ni där. Solig

    ...ni har redan nu hunnit med en hel del, tycker jag. Hur många gäster blir ni? Tänkte ni ha något slags tema att gå efter?
  • KoA2016
    maj16 skrev 2015-05-14 15:29:12 följande:

    Idag är det prick 1år kvar tills vi gifter oss, så spännande!


    Åh, så roligt! Grattis på pre-bröllopsdagen! Flört Hoppas att ni får fint väder om ett år. Här där jag bor har vi haft mest blåsigt och molnigt och till och med lite regn. En kort stund tittade solen fram under dagen. Är det själva kristihimmelsfärdsdagen ni tänkt gifta er på, alltså? Praktiskt när många är lediga från arbete och liknande i sådana fall.
  • KoA2016
    maj16 skrev 2015-05-14 15:29:12 följande:

    Vad har ni för budget? Vi har räknat med 50.000. ca 40-45 gäster.


    Jag missade din fråga om budget... Vår lokal har paket där mat, lokal, serveringspersonal, dryck, dekorationer, etc. ingår. Så det är ett fast pris per person. Förhoppningsvis landar vi på ca. 80.000-90.000:- i slutändan (strax under 70 gäster, varav över hälften endast är vår närmaste familj - föräldrar och syskon med familj). Gissningsvis blir vi färre gäster i slutändan, då några är långväga.

    Det vi främst behöver betala extra är våra kläder (klänning + mannens kostym och tillbehör, skor, skjorta, etc.), fotograf, brudbukett. Annars går väl en liten slant till inbjudningskort och liknande småpyssel. Dock kommer vi exempelvis inte lägga pengar på transport och liknande då vigsel- och festlokal är samma (vi gifter oss borgerligt) sen är ingen av oss så mycket för en massa "krimskrams" och "onödigheter" när det gäller utsmyckning av lokal, exempelvis, så vi låter dem dekorera stället med lite blommor på borden, i övrigt är lokalen såpass snygg i sig själv, så den behöver knappt någon ytterligare utsmycknad.
  • Allrakäraste
    Strassbruden2016 skrev 2015-05-13 14:11:49 följande:
    Välkommen hit, jag gifter mig den 30 jan utanför Borlänge.. 70 mil från vår hemstad. Roligt med fler vinterbrudar
    Tack! Vad kul att ni gifter er den 30 januari, på min födelsedag! Är lite intresserad, hur fixar ni det med planeringen när vi gifter er så långt ifrån er hemstad?
    KoA2016 skrev 2015-05-13 22:32:42 följande:
    Vad roligt att vi blir ännu fler här - välkommen! Glad Jag hoppas att det inte känns allt för jobbigt att flytta fram bröllopet, utan att det känns kul att fortfarande ha något spännande och pirrigt att se fram emot.

    Så himla mysigt med en personlig gåva inför bröllopet från din farmor (om hon nu går med på att sticka en bolero). Vilket fint minne det skulle bli och som du sade, kul att du kan använda den till vardags sedan också.

    Vilken elegant och fin klänning du hittat!

    Har ni fått ändra mycket från ursprungsplanerna när ni kom fram till att det blir ett vinterbröllop istället för ett höstbröllop? Gifter ni er kyrkligt eller borgerligt? Har ni något tema eller liknande som ni utgår ifrån?
    Tackar, tackar! I början kändes det såklart tråkigt, men innerst inne har jag ändå velat ha ett vinterbröllop så i slutändan blir det nog bra Glad Och nu kan vi helt fokusera på flytten och de nya jobben.

    Just nu ligger bröllopsplanerna lite på is eftersom flyttlasset går om en vecka, det enda jag har ordnat med är just det att ringa runt och boka om allting. Men i mitt huvud har jag planerat om lite, ex. med boleron. Annars kommer nog det mesta att bli som vi tänkt från början. Vi gifter oss kyrkligt i min hemstad. Vi har inget direkt tema men då musik spelar en stor roll i vårt gemensamma liv så kommer det att bli mycket musik! Glad Och eventuellt svart, vitt och lila som färgtema. Men det vet inte sambon om än hehe.

  • Strassbruden2016
    Allrakäraste skrev 2015-05-15 10:33:56 följande:
    Tack! Vad kul att ni gifter er den 30 januari, på min födelsedag! Är lite intresserad, hur fixar ni det med planeringen när vi gifter er så långt ifrån er hemstad?
    KoA2016 skrev 2015-05-13 22:32:42 följande:
    Vad roligt att vi blir ännu fler här - välkommen! Glad Jag hoppas att det inte känns allt för jobbigt att flytta fram bröllopet, utan att det känns kul att fortfarande ha något spännande och pirrigt att se fram emot.

    Så himla mysigt med en personlig gåva inför bröllopet från din farmor (om hon nu går med på att sticka en bolero). Vilket fint minne det skulle bli och som du sade, kul att du kan använda den till vardags sedan också.

    Vilken elegant och fin klänning du hittat!

    Har ni fått ändra mycket från ursprungsplanerna när ni kom fram till att det blir ett vinterbröllop istället för ett höstbröllop? Gifter ni er kyrkligt eller borgerligt? Har ni något tema eller liknande som ni utgår ifrån?
    Tackar, tackar! I början kändes det såklart tråkigt, men innerst inne har jag ändå velat ha ett vinterbröllop så i slutändan blir det nog bra Glad Och nu kan vi helt fokusera på flytten och de nya jobben.

    Just nu ligger bröllopsplanerna lite på is eftersom flyttlasset går om en vecka, det enda jag har ordnat med är just det att ringa runt och boka om allting. Men i mitt huvud har jag planerat om lite, ex. med boleron. Annars kommer nog det mesta att bli som vi tänkt från början. Vi gifter oss kyrkligt i min hemstad. Vi har inget direkt tema men då musik spelar en stor roll i vårt gemensamma liv så kommer det att bli mycket musik! Glad Och eventuellt svart, vitt och lila som färgtema. Men det vet inte sambon om än hehe.

    Hela vigselgudtjänsten planerar vi härifrån och organiserar med sängarna och prästen ska läsa våra egna vigsellöfte och godkänna de,men imed vi tar med präst från vår hemförsamling så är det inte så jobbigt.

    Sen kommer jag att boka frisör, middag och tårta och transport när vi åker upp i sommar eller höst. Då både jag och min blivande är kontrollfreak så känns det skönt att ha allt långt ifrån, då kan vi inte stressa upp oss varje dag med att springa runt till olika frisörer osv...

    Vad roligt det blir på din födelsedag

    Färgtemat låter jättefint,, vi har ju lila,silver o vitt så jag älskar lila vilken färg är det han är tveksam till?
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)