• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294043 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294043

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 17:45
    Strassbruden2016 skrev 2015-05-08 22:05:39 följande:

    Idag kom min slöa, specialbeställd 4 meter lång med massa strasstenar,, har inte tagit upp hela och kollat, då jag jobbar natt och vill ta upp den ordentligt på ett ny städat golv Men det jag har sett än så länge så är den jättefin, stenarna sitter hårt och lagom bredd på strasskanten

    Nu känns det verkligen som mer på riktigt


    Oj, så spännande och kul att verkligen har något konkret att hålla i som är förknippat med bröllopet. Skrattande Jag hade hittat ett par skor som jag skulle prova och förhoppningsvis köpa, men tyvärr passade de inte i storleken. Min vanliga storlek var för stor (den glappade i hälen) och den mindre var alldeles för trång i tårna... Det blir till att leta vidare - tur att det är ett tag kvar! Flört
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 17:54
    sarcor16 skrev 2015-05-10 23:17:19 följande:
    Vi har ikväll suttit med gästlistan och funderat på var vi ska dra gränsen, och hur stort vi vill ha det, det var svårare än vi trodde Tungan ute 

    Vi ska ha kyrkligt vi funderar på Angelstas kyrka en stenkyrka från 11-1200-talet, troligen i Juli (då det är störst chans till bra väder ) Den festlokalen vi vill ha just nu (innan vi kollar priser m.m.) Ligger i sundet i Dörarp, ett halvstort hus precis vid en sjö med brygga helt gudomligt.
    Vidare har jag bestämt bukett och blommor och klännings tittandet är i fullgång Skrattande
    För tillfället är det jag som driver och tittar och mest samlar in idéer. Jag försöker få in sambon så mycket som det går och frågar mycket om vad han tycker m.m. men tror det är jag som tycker det är kul och jag har en tendens att bli överengagerad när jag verkligen vill något och tycker det är kul (men i detta fallet tror jag inte att jag är ensam om detFlört )   
    Åh, jag vet hur det är med gästlistan, vi satt också med den för ett tag sedan och kom till slut fram till en bra kompromiss som vi båda är nöjda med och som går hand i hand med vår ekonomi - så skönt! (Visst kan det ändra sig, men det känns ändå som att vi kommit fram till en bra grund.)

    Hoppas att priset på festlokalen stämmer överens med vad ni tänker! *håller tummarna* Då vi gifter oss borgerligt har vi festlokal och vigsellokal i ett, vilket känns supersmidigt och trevligt. Framför allt då vi hittat en lokal som vi båda är jättenöjda med. Vår lokal ligger också vid vattnet, med utsikt mot staden och på hög höjd. Så fiiint! Skrattande

    Vad har ni för idéer kring bukett och klänning? Själv vill jag ha en kortare klänning (vadlång), gärna med ett fint liv och sweetheartmodell. Förhoppningsvis ska jag låta sy upp något sådant till hösten, om jag inte hittar något jag gillar. 

    Haha, du är verkligen inte ensam om att vara (över)engagerad. Tungan ute Förhoppningsvis kommer det med tiden - när det närmar sig mer engagerar sig säkert partnern mer. (Vi har till exempel inte pratat så mycket bröllopsplanering nu sedan vi förlovade oss i början av detta året, på grund av flytt och annat), men efter sommaren, när det är mindre än ett år kvar lär vi sätta igång mer "på riktigt", tror jag.)
  • Äldre 12 May 18:45
    KoA2016 skrev 2015-05-12 17:54:55 följande:
    Åh, jag vet hur det är med gästlistan, vi satt också med den för ett tag sedan och kom till slut fram till en bra kompromiss som vi båda är nöjda med och som går hand i hand med vår ekonomi - så skönt! (Visst kan det ändra sig, men det känns ändå som att vi kommit fram till en bra grund.)
    Vår lokal ligger också vid vattnet, med utsikt mot staden och på hög höjd. Så fiiint! Skrattande

    Vad har ni för idéer kring bukett och klänning? Själv vill jag ha en kortare klänning (vadlång), gärna med ett fint liv och sweetheartmodell. Förhoppningsvis ska jag låta sy upp något sådant till hösten, om jag inte hittar något jag gillar. 
    Det är klart smidigt med borgerlig vigsel på det viset. :)
    Lokalen låter verkligen som den ligger fint till.
    Så kul att sy upp en egen klänning och verkligen få den som man vill, hur har du tänkt med underdelen, om den ska vara "hängande" eller "puffig" (50-talsstil)? Glad  

    www.matildasfest.com/sv/lagervara/provklanningar/love-collection-wna13051-lagervara.html 
    Denna har jag tittat jättemycket på, men hade villat att den börja gå ut typ halvvägs ner på höften. Sen är det lite långt att åka :p
    Till buketten vill jag ha baccararosor, "grön rosa" hortensia, och lila kallor och murgröna eller liknande :)   
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 22:36
    sarcor16 skrev 2015-05-12 18:45:38 följande:
    Det är klart smidigt med borgerlig vigsel på det viset. :)
    Lokalen låter verkligen som den ligger fint till.
    Så kul att sy upp en egen klänning och verkligen få den som man vill, hur har du tänkt med underdelen, om den ska vara "hängande" eller "puffig" (50-talsstil)? Glad  

    www.matildasfest.com/sv/lagervara/provklanningar/love-collection-wna13051-lagervara.html 
    Denna har jag tittat jättemycket på, men hade villat att den börja gå ut typ halvvägs ner på höften. Sen är det lite långt att åka :p
    Till buketten vill jag ha baccararosor, "grön rosa" hortensia, och lila kallor och murgröna eller liknande :)   
    Kul, det är därifrån jag tänkt beställa min klänning. Glad Jag gillar 50-talsstilen på korta klänningar (även om jag inte tillhör de som brukar klä sig i den stilen till vardags), men jag har inte bestämt mig om det är det jag vill ha eller inte. Vi får se helt enkelt. Tungan ute Vilken fin klänning du hittat! Jag har tänkt mig samma skärning över bysten men en enklare klänning i den bemärkelse att den är kortare och inte har lika mycket pärlor och jag har inte heller tänkt mig en klänning i spets - det är jättefint på andra, men jag skulle nog trivas mer i en klänning i satäng eller liknande tyg. Hör du av dig till dem på Matildas fest kan de säkert utgå från den modellen du visade och ordna justeringar utifrån dina önskemål. Glad

    Det låter som en fin bukett! Jag var tvungen att googla på rossorten, haha, jag är inte något vidare blomkunnig, tyvärr. Jag har lite lösa idéer om en bukett med gula solrosor och gröna blad av olika slag (möjligtvis även tillsammans med andra gula blommor). Jag tänker mig något liknande som bilden nedan, men med något kortare skaft (jag vet inte varför, men jag stör mig lite på att det är så långt... knäppt, jag vet...)
  • KoA201­6
    Äldre 12 May 22:38
    KoA2016 skrev 2015-05-12 22:36:29 följande:
     Jag har lite lösa idéer om en bukett med gula solrosor och gröna blad av olika slag (möjligtvis även tillsammans med andra gula blommor). Jag tänker mig något liknande som bilden nedan, men med något kortare skaft (jag vet inte varför, men jag stör mig lite på att det är så långt... knäppt, jag vet...)
    Nu kanske bilden kommer med också...

  • Äldre 13 May 09:47

    Ansluter till den här gruppen eftersom vi varit tvugna att flytta fram vårt datum från 17 oktober 2015 till den 20 februari 2016. Detta då vi flyttar 80 mil och det blir nya jobb och nytt boende men vi får inte vårt boende förrän i november - och hur kul är det att bo inneboende hos svärföräldrarna när man är nygift? Flört

    Även om vi varit tvugna att flytta datumet så har vi det mesta bestämt redan. Preliminär gästlista om ca 40 personer, budgeten är satt sedan långt tillbaka, klänningen är beställd och till hälften betald (www.morilee.com/bridals/voyage/6804), fotografen var bokad och vi hade i stort sett bestämt meny med restaurangen.

    Eftersom det blir ett vinterbröllop nu så ska jag höra om min farmor, som är sjukt duktig på att sticka, kan tänka sig att sticka en bolero/kort kofta till mig som jag kan ha innan och efter vigseln. Det känns så mycket personligare och då skulle jag dessutom kunna använda den till vardags efter bröllopet också Glad

    Nu ska jag sätta mig och bläddra tillbaka några sidor och se hur ni andra har planerat, så kul med inspiration! Glad

  • Äldre 13 May 14:08
    sarcor16 skrev 2015-05-12 18:45:38 följande:
    Det är klart smidigt med borgerlig vigsel på det viset. :)
    Lokalen låter verkligen som den ligger fint till.
    Så kul att sy upp en egen klänning och verkligen få den som man vill, hur har du tänkt med underdelen, om den ska vara "hängande" eller "puffig" (50-talsstil)? Glad  

    www.matildasfest.com/sv/lagervara/provklanningar/love-collection-wna13051-lagervara.html 
    Denna har jag tittat jättemycket på, men hade villat att den börja gå ut typ halvvägs ner på höften. Sen är det lite långt att åka :p
    Till buketten vill jag ha baccararosor, "grön rosa" hortensia, och lila kallor och murgröna eller liknande :)   
    Jättefin klänning och buketten verkar bli jättefin
  • Äldre 13 May 14:11
    Allrakäraste skrev 2015-05-13 09:47:52 följande:

    Ansluter till den här gruppen eftersom vi varit tvugna att flytta fram vårt datum från 17 oktober 2015 till den 20 februari 2016. Detta då vi flyttar 80 mil och det blir nya jobb och nytt boende men vi får inte vårt boende förrän i november - och hur kul är det att bo inneboende hos svärföräldrarna när man är nygift? Flört

    Även om vi varit tvugna att flytta datumet så har vi det mesta bestämt redan. Preliminär gästlista om ca 40 personer, budgeten är satt sedan långt tillbaka, klänningen är beställd och till hälften betald (www.morilee.com/bridals/voyage/6804), fotografen var bokad och vi hade i stort sett bestämt meny med restaurangen.

    Eftersom det blir ett vinterbröllop nu så ska jag höra om min farmor, som är sjukt duktig på att sticka, kan tänka sig att sticka en bolero/kort kofta till mig som jag kan ha innan och efter vigseln. Det känns så mycket personligare och då skulle jag dessutom kunna använda den till vardags efter bröllopet också Glad

    Nu ska jag sätta mig och bläddra tillbaka några sidor och se hur ni andra har planerat, så kul med inspiration! Glad


    Välkommen hit, jag gifter mig den 30 jan utanför Borlänge.. 70 mil från vår hemstad. Roligt med fler vinterbrudar
  • Äldre 13 May 18:21
    KoA2016 skrev 2015-05-12 17:54:55 följande:
    Åh, jag vet hur det är med gästlistan, vi satt också med den för ett tag sedan och kom till slut fram till en bra kompromiss som vi båda är nöjda med och som går hand i hand med vår ekonomi - så skönt! (Visst kan det ändra sig, men det känns ändå som att vi kommit fram till en bra grund.)

    Hoppas att priset på festlokalen stämmer överens med vad ni tänker! *håller tummarna* Då vi gifter oss borgerligt har vi festlokal och vigsellokal i ett, vilket känns supersmidigt och trevligt. Framför allt då vi hittat en lokal som vi båda är jättenöjda med. Vår lokal ligger också vid vattnet, med utsikt mot staden och på hög höjd. Så fiiint! Skrattande

    Vad har ni för idéer kring bukett och klänning? Själv vill jag ha en kortare klänning (vadlång), gärna med ett fint liv och sweetheartmodell. Förhoppningsvis ska jag låta sy upp något sådant till hösten, om jag inte hittar något jag gillar. 

    Haha, du är verkligen inte ensam om att vara (över)engagerad. Tungan ute Förhoppningsvis kommer det med tiden - när det närmar sig mer engagerar sig säkert partnern mer. (Vi har till exempel inte pratat så mycket bröllopsplanering nu sedan vi förlovade oss i början av detta året, på grund av flytt och annat), men efter sommaren, när det är mindre än ett år kvar lär vi sätta igång mer "på riktigt", tror jag.)
    Låter som ni har hittat en perfekt plats att ha ert bröllop på. Hur många gäster ska ni bjuda?

    Vi har inte gjort klart gästlistan men satsar på ett 50 tal gäster, sen om alla tackar ja är nog inte säkert.

    Vi har bokat kyrkan, ca 70 mil från vår hemstad. har inte sett den irl men är så förälskad i hur den ser ut på bilderna. Vi ska upp dit och kolla på den under sommaren innan vi skickar inbjudningar. Dock så brukar det vara så att om vi gillar det vi ser på bild så gillar vi det även irl.

    Har även frågat och bestämt präst som följer med från vår församling,även organisten från hemförsamlingen följer med upp och spelar, och sen är det bokat 2 st som ska sjunga under gudstjänsten och även sjunga till bröllopsdansen. Vi har valt låtar till vigseln, (inte till dansen) in och utgångsmusik. Vi har nästan bestämt lokal,men ska boka när vi sett den irl. Bestämt färgtema, vitt,silver och mörklila

    Och som sagt min slöja har kommit, och jag har nästan bestämt klänning, ska skicka från Kina om jag vågar Väntade på slöjan för att se hur långt släp jag ska ha. Kommer ha ett strassarrangemang istället för brudbukett, då det är väldigt svårt att hitta blommor som klarar kombinationen kyla-värme....
  • Äldre 13 May 18:23
    KoA2016 skrev 2015-05-12 22:38:23 följande:
    Nu kanske bilden kommer med också...
    Jag gillar inte heller när skaften är för långa
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)