• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293966 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293966

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 31 Mar 10:32

    Augusti, ja, jag har långa fingrar. :)

    Ja enstensringen (vigselringen) i mitten, förlovningsringen under och den tredje över. Vad man nu vill kalla den, morgongåva kanske.

    Millan, jag skriver ner allt i en anteckningsbok, jag vill veta exakt vad bröllopet går på, känns omöjligt att veta annars med tanke på alla små summor som tillsammana blir mkt pengar. :)

    Nu har jag beställt grejer till inbjudningskorten, 8 månader kvar tills de ska vara klara men vill ha tid på mig, ska göra de själv och handskriva dem.

  • Äldre 3 Apr 22:37

    Perfekt ställe för mig att skriva

    Planerar bröllop den 30/1 2016

    Vi har planerat en del, bokat kyrka utanför Borlänge (Vi bor i skåne) och bokat o frågat präst, organist (från vår hemförsamling) och sångare till vigseln. Vi kommer skriva våra egna löfte och jag har börjat på mina

    Vi kommer åka uppåt och kolla och försöka hitta lokal för fest osv ngn gång i vår alt sommar..

  • Ms T
    Äldre 4 Apr 00:34

    Vi vet att det kommer bli bröllop i antingen december 2015, januari eller februari 2016. Inget datum bestämt då vi ska ha bröllop och dop på en gång. Klänningen är bestämd men inte köpt, lika så skor, tiara, slöja o vigselring(min ring) är bestämd men köper inget före jag har fått mina skattepengar. Jag ska ta hans efternamn fast mitt inte är ett sona namn och hans är det. Vi pratar löst om saker vi kan eller inte kan tänka oss

    frågat o fått ett ja från den enda brudtärna jag vill ha. Funderar löst på det mesta

  • Äldre 4 Apr 01:45
    Ms T skrev 2015-04-04 00:34:04 följande:

    Vi vet att det kommer bli bröllop i antingen december 2015, januari eller februari 2016. Inget datum bestämt då vi ska ha bröllop och dop på en gång. Klänningen är bestämd men inte köpt, lika så skor, tiara, slöja o vigselring(min ring) är bestämd men köper inget före jag har fått mina skattepengar. Jag ska ta hans efternamn fast mitt inte är ett sona namn och hans är det. Vi pratar löst om saker vi kan eller inte kan tänka oss

    frågat o fått ett ja från den enda brudtärna jag vill ha. Funderar löst på det mesta


    Känner igen det där,, just nu har man mest massa lösa trådar och tankar som far runt i huvudet
  • Äldre 18 Apr 19:55

    Hej allihopa! Nu har jag också hittat hit. Superkul att det är fler som ska gifta sig 2016 så man kan få bolla ideer :)

    Jag och min kille gifter oss den 11 juni nästa år. Det blir en borgerlig vigsel utomhus och sen middag och fest i en liten herrgård bredvid. Vi har typ planerat allt angående vigseln redan förutom lite smådetajer. Men det är ju bra att det är lång tid kvar så man hinner ändra sig :) klänning har jag så smått börjat titta på men kommer nog på allvar börja leta efter en i sommar ;)

  • Äldre 20 Apr 09:44

    Hej alla!

    Planeringen hos oss har stannat av lite för vi fick andra nyheter; vi väntar barn! :D
    Helt överlyckliga över detta och har nu insett att min brudklänning kommer jag inte komma mig i. Blir inte att köpa en ny brudklänning, utan det blir en enklare vit klänning från halèns eller liknande.

    Kommer få hjälp från bekanta med mycket saker kring bröllopet. Känns spännande och superkul med allting som händer just nu. 

  • Äldre 20 Apr 12:40

    Hej alla brudar!

    Har precis börjat planera bröllop. Kommer att ske i maj/juni16 berorenfe på lokal och kyrka.

    Egentligen skulle jag vilja ha datumet 160616 men det är wn torsdag :(

    Ska i alla fall titta på lokal nu på torsdag. Är så spänd :)

    Får jag vara med i gruppen?

    Har ni tips på kyrkor i dalarö?

  • Äldre 20 Apr 17:25
    brud1606 skrev 2015-04-20 12:40:29 följande:

    Hej alla brudar!

    Har precis börjat planera bröllop. Kommer att ske i maj/juni16 berorenfe på lokal och kyrka.

    Egentligen skulle jag vilja ha datumet 160616 men det är wn torsdag :(

    Ska i alla fall titta på lokal nu på torsdag. Är så spänd :)

    Får jag vara med i gruppen?

    Har ni tips på kyrkor i dalarö?


    Välkommen hit! Glad

    Om det är ett speciellt datum varför inte ta det oavsett veckodag? Vi kommer att ha vårt bröllop på årsdagen för vår förlovning och den råkar infalla på en fredag så då får det bli på en fredag. Ingen i våra familjer har tyckt att det var konstigt och tycker att det är självklart för dem att ta ledigt om det behövs. Glad

  • Äldre 20 Apr 18:52

    Absolut! Alltid tidigt ute!

  • Äldre 20 Apr 18:53

    Ja de har du nog rätt i. Får finurla på det :). Har nu något färgtema? Tycker att det är så mkt att bestämma och jag vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans. Hur gjorde ni?

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)