• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • augusti

    Snygga ringar Rosalee! Finderar också på att skippa två ringar. Känns överflödigt på nåt vis för mig.

    Tack Marleo! Därför jag blev så förtjust i din klänning också, älskar klänningar med mkt dekoratiner och bling :)

  • Rosalee

    Tack augusti vi älskar dom! :)  Ja, Vi känner liksom att, "varför" ska man ha två ringar? Det är ju ringen som man förlovar sig med som står för allt man vill i livet och enligt mig då, den som betyder mest. Känns lite kommersiellt det här med flera ringar, men alla gör ju såklart som dom vill. Och vem vet, jag kanske ändrar mig när det väl är dags ;) Men min ring är ganska bred 6 mm så det blir kanske för mkt med en ring till på det. 


    En fråga till alla. 
    Vad står det i era ringar eller vad ska det stå? Kör ni på det vanliga med datum eller annat? :) I min ring kommer det att stå Micke (tecken för evighet) Tezz


    och i hans ring står det Tezz (Tecken för evighet) Micke


    Alltså inga datum. Det skriver vi in sen den dagen vi gifter oss så vi får det datumet i ringarna :) 

  • Groken

    Vi har ingenting alls ristat i ringarna. Det är inte tradition här, så det har liksom inte blivit av, men det bekymmrar mig inte. Dock har vi koordinaterna vi träffades på intatuerade båda två hehe. Vi ristar ringarna i Sverige sedan om vi vill. På tal om det så är fästmannen på svenska ambassaden idag på intervju för uppehållstillstånd i Sverige :D Vi fick ansöka med ny "gifta"-status pga att vi förlovat oss, jippie :D Det förkortar väntetiden lite tror jag i alla fall.

  • KoA2016

    Blivandefrueriksson: Jag stämmer också in i grattis- och lycka till-kören! Skål Om du vill får du gärna sukta oss lite med någon fin bild eller liknande när ni gift er eller komma med något bra tips till oss som har en stund kvar innan giftermålet.

    Rosalee: Vilka fina ringar! Intressant det här med en eller två ringar. För mig känns det som att man 'ska' ha två ringar som kvinna, men det är aldrig något jag har funderat riktigt kring. Min mamma har bara en ring och min syster hade två ringar fram till deras 10 års-bröllopsdag då de bytte ringar och hon valde en bredare istället för två ringar. Själv är jag rätt inställd på två, förmodligen en slät, väldigt enkel förlovningsring och en enstensring till det. Enkelt och klassiskt. Men vem vet, man kanske ändrar sig senare. När det gäller text i ringarna kommer vi nog köra på namn och datum.

    Groken: Vad roligt med uppehålsstillståndet - hoppas att det löser sig snabbt och smidigt! Glad

  • Groken

    Rosalee: Han är från Sydafrika :) Koodrinaterna är till Bloubergstrand där vi först träffades och han också friade. Jag vill verkligen gifta mig i Sverige, känns tryggt och speciellt att vara "hemma". Men ibland fantiserar jag om en enkel vigsel på stranden här i Kapstaden... Kanske slåt på stort och kör både och ;)


    KoA, tack så mycket! Hoppas på det jag också :) 

  • Anonym (11)

    Hej!
    Vi ska också gifta oss 2016!:)

    Min sambo friade för 3 veckor sedan och har redan nu börjat planera en del.
    Har kollat att den präst vi vill ha kan. ( han bor inte på den ort vi ska gifta oss)Bestämt kyrka och börjat kolla på lokal. Dock inte satt något datum än, men det kommer:)( dock sommaren 2016)
    Har bestämt accentfärg och börjat kolla in mönster på brudklänning.
    Tycker inte alls att du är tidig, det är ju en av de största dagarna i livet och man vill ju att det ska vara den bästa dagen, så lika bra att planera i tid:)

  • my.p

    Det läggs in så fina bilder här och det är så roligt att läsa om allas tankar och glädje. Stort grattis till er som skrivit och berättat om era frieri den senaste tiden och jag hoppas som flera andra uttryckt att ni fortsätter dela med er av planering och så, nu när det blivit "på riktigt".

    Något jag funderat över är det här med "save the date"-kort och inbjudningar. Vad är egentligen skillnaden? Är det nödvändigt att använda sig av båda eller har jag helt fått begreppen om bakfoten?

    Vi bokade tid och skulle ha köpt våra ringar i USA nästa sommar men för några veckor sen när jag och min sambo var ute på stan tittade vi av nyfikenhet in hos en juvelerare och hittade inte bara de mest perfekta förlovningsringarna för oss utan även min vigselring. Vi valde fattning och stenar, la en beställning och sen var det bara till att vänta. Alltså, jag vet inte om det är jag som är vrickad eller vad men den väntan var fruktansvärd även fast jag visste att hans frieri inte kommer förrän om i alla fall ett halvår. När vi fick komma för att hämta dem hade de satt fel fattning på förlovningsringen så när jag provade den tillsammans med vigselringen stöttes de isär. Sånt händer så det var ingen fara med det, men det blev ju till att vänta igen. När det sen äntligen blev rätt och vi fick ta med dem hem gick jag och tittade på dem varje dag, helt uppslukad, tills igår när jag inte var hemma och vi bestämt att min sambo skulle gömma undan dem i väntan på dagen han tycker är rätt. Hujedamig!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)