• Anonym (längtar)

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • annii84

    Åå vad spännande med denna tråd! Är gärna med o följer o ventilerar bröllopstankar. Jag ska gifta mig i Jan 2016

  • Marleo
    Va roligt att vi börjar bli fler! :D

    Och jag har nu konstaterat att den vanligaste vägen till att bli äkta makar är inte frieriet. Det är att börja planera bröllop, köpa ringar och sen få frieriet! ^_^

    Nu har vi båda ringarna och jag väntar otåligt på frieriet som aldrig verkar komma. Eller jag har ju inte ringarna. Han stal min ring i samma sekund hans kom tillbaka. Så nu är det slut på provandet för min del. Buhu.  ;-/ 

    Jag har redan min klänning, han svor til varje gång han var på väg att öppna garderoben där den hängde: Nej, jag ska ju inte sen den! 

    Så idag vek jag ihop den och stoppade den i en stor kartong ovanpå garderoberna. Där får den underbara skapelsen vänta tills det är dags.

    Vitt siden med silvertråd, kristaller och pärlor..
    Den är så vacker mitt "lilla" konstverk med otroligt långt släp. Hjärta
  • Marleo

    Hm, det är bara pärlorna och silvertråden som syns på dom där bilderna så jag lägger in en till där man även ser kristallerna. Cool




    Huuuur många kristaller som helst!! *Tjuter exalterat*
  • KoA2016

    Spännande! Här händer det grejer! Vilken glimmande klänning, Marleo! Hur går det för er andra med klännings- och lokalletande etc.? Vi har bokat tid hos guldsmeden för att kika på lite ringar. Jag sammanställde också några bilder på olika favoriter, så får vi se vad han kan trolla fram till sambon och mig. Det ska bli jättekul och spännande att höra hans synpunkter och expertis i vad som är möjligt att göra och hur bästa kombon av vigsel- och förlovningsringar blir.

  • Marleo
    KoA2016: Visst är den!

    Jag kände att jag ville ha en riktigt uppenbarelse, som ett gnistrande konstverk. Jag har aldrig drömt om dom här enkla klänningarna nästan alla andra väljer med jätte lite bling. Utan jag har alltid älskat vackra balklänningar! Solig

    Fast jag tycker dom "enkla" också. Dom kan vara otroligt fina så jag kommer köra med fler klänningar än 1 den dagen. Eftersom jag vill gifta mig i min stora glittriga uppenbarelse men ändå kunna ha roligt och röra mig den dagen så blir det 2eller 3 klänningar. Flört

    1:a har har jag redan som ni ser.

    Den 2:a blir en lite enklare men ändå brudig och vacker med en A-linje modell utan släp. (Enklast när man ska äta och dansa brudvalsen)

    Den 3:e blir en kortare vit sak som jag kan festa loss i och svänga mina olurviga i framåt nattkröken! SkrattandeVad spännande att ni ska till en guldsmed! Hoppas besöket blir allt ni hoppas på!
  • CamillaForsgren

    Vi var i torsdags (tror jag, är galet dagavild) och kollade på en lokal. Den kommer bli helt perfekt. T.o.m väggarna passade in i vårat färgtema (turkost). Det är ett gammalt folkets hus som även delar lite av lokalerna med en förskola. Det finns en fin bar (även den i turkost) och en dryckeskyl i stora lokalen(där vi ska vara). Finns även en scen där vi tänkt göra dansgolv. 1200-1500 kr (inte bestämt priset för 2016 än) får vi betala fredag till söndag, ett jättebra pris! Ett ännu större plus är att det bara är 2,5-3 km från våran lägenhet, vi kommer dock troligtvis vara i en kyrka inne i stan (2 mil). 

    När det gäller klänning så vet jag exakt vad jag vill ha för modell (sjöjungfru). Måste bara gå ner all vikt före jag kan bestämma mig för precis vilken jag vill ha och beställa. Det lär väl bli några månader före bara, kommer beställa från Kina.

    Då jag gjort det här en gång tidigare redan så har jag rätt klart i huvudet hur jag vill ha allt. Det var inget fel på mitt första bröllop i sig, men det är ändå en hel del grejer som jag vill göra annorlunda. Det som jag dock aldrig kommer byta ut är mannen, gifter mig alltså med samma en gång till. Kommer bli kul att hänga med er allihop i planeringen. Är det något ni undrar över så är det bara att fråga, har ju liksom lite insikt i (kyrkliga)bröllop då jag gjort det en gång redan.

  • augusti

    Oj vilka härliga broderier o stenar:)

    Kul med planering, och vad roligt med tre klänningar! Skulle också vilja ha men har en klänning som är så pass dyr att jag vill ha den hela kvällen, har ändå inte råd med en till.

    Det är kul att planera men vi orkar inte just nu.

    lokalletandet är klart och mat klart, fotograf och dj också, så eg är det bara lite småsaker som dekorationer och ev bil som måste fixas. Ja juste och ringen. Funderar på att bara köpa till 2 stenar ( har en sten nu) och lägga till istället för två ringar. Har så små händer ändå och tror det blir lite för mkt med två ringar.

    Min klänning måste jag också visa upp, har inte köpt den ännu, men i vår ska jag tbeställa den, älskar den!

    www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=0&pageSize=36&keywordText=&keywordType=All&collection=201501

  • Marleo
    Camill­aForsg­ren Då är jag inte ensam om att ha gjort det förut. Gift sig i en kyrka alltså. Glad
    Det här bröllopet blir inte mitt första fast jag gifter mig inte med samma man.
    Så vissa saker som klänningar och sånt är jag helt säker på hur jag vill ha det. Precis som du så vet man ju ganska bra vad som funkar och inte riktigt funkar.
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)