• LindaCalle

    Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

    Hejsan!

    Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

    Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

  • Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • LindaCalle

    Jonna: nja, jo, vit eller cremefärgad osv....vad är det för nån du har sett? :)

    Jsson: Roligt! Tror du sambon är "med" på giftemål? När har du tänkt fråga? 

  • Jssson

    Efter tekniska problem så har jag lagt till ett S från Jsson -> Jssson


    När vi förlovade oss så var det ett gemensamt beslut. Sambon känner mig, jag tycker INTE om överraskningar.


    Jag vet att sambon skulle bli glad om vi gifter oss, vi har varit ihop i närmare 9 år förlovade i 7 år så det är väl på tiden


     


    För ett tag sedan så satt vi =jag och sambon med några i hans familj, de frågade om vi inte skulle gifta oss snart. Sambon tittade på mig o sa inget, så jag svarade som vanligt att jag inte får ihop bordsplaceringen än.


     


    Jag har funderingar på att fylla i våra uppgifter på hindersprövningen, skriva ut och skriva under den och sedan skicka den till sambon. Och så klart laga in god middag

  • LindaCalle

    Åh, rolig ide! :)
    Det tycker jag att du ska, men hindersprövningen ska väl vara typ 4 mån innan bara eller nåt? Men ni (du, hihi) har kanske tänkt att det ska bli av i sommar eller? 

  • Jssson

    LindaCalle: Ja hindersprövningen gäller i 4 månader, hade inte tänkt fylla i datumen innan utskrift. Utan istället vänta tills det är tid att skicka in.

  • LindaCalle

    Åh, gör det NUUUU!!! Haha, spännande o få höra hans reaktion! :)
     

  • Miss JH

    Men ååååå Linda jag får inte länken till att fungera . Googla på light in the box, så gå in på deras hemsida. Där finns en kategori som heter wedding party dresses. Där ligger en som är lång bak och kort fram. Den på bilden är inte i så rolig färg, nån aprikosaktig. Men det står att den finns i vit med.

  • Miss JH

    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/ax-paris-1107/drop-back-chiffon-dress-310192-2350/. Här är en från Nelly.com också. Den är så fin. Men finns nog inte i vitt. Denna ska ev mina tärnor ha på mitt bröllop. Tyvärr är den slut i xs vilket min ena tärna behöver. Så kommer den inte in i den strl måste vi leta efter nåt annat. Typiskt när vi hittat en klänning vi alla föll pladask för:-/

  • Miss JH

    Tycker också du ska göra det nu Jssson !!! Så kul ju. Heja dej

  • LindaCalle

    Tusen tack för tipsen Jonna!
    På light in the box fanns där flera i den modellen iaf!
    Sen är jag sjukt kräsen. Gillar inte små blommor, pärlor etc eller andra märkliga mönster. Det ska vara precis som JAG vill ha det, haha... 

  • LindaCalle

    Ja, och så ska den inte vara koooort fram, utan bara lite kortare än bak ;)

     

    Den här bilden är det jag föll för, som var egensydd! skitcool tycker jag! 

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!