• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • MrsM

Hejsan! Jag har smålömskt lite här (orkade tyvärr inte läsa allt). Jag å sambon flyttar hem från London nu i mars och planerar bröllop den 17e aug (såg att någon hade samma datum i Hässleholm) på mina föräldrars gård utanför Kristianstad (och Åhus antar jag haha). Tycker det svåraste är att planera utan att vara i närheten :( Men kul att "prata" lite med andra 2013 brudar/brudgummar(?) i närheten. :)

• Miss JH

Hej mrsM och välkommen hit ! Vad kul med en till 2013-brud som ska gifta sej här i trakterna. Förstår att det kan vara lite annorlunda att inte kunna planera på plats. Men det kommer säkert bli toppen ! Var ska ni gifta er? Grattis förresten

• Miss JH

MrsM: Oj, såg nu att ni skulle gifta er på dina föräldrars gård

• Erika83
    Miss JH skrev 2013-01-07 20:23:25 följande:
    Var ska ni ha festen? Blir ni många? Kommit långt i planeringen? Jag är nyfiken på allt . Kul att höra hur andra planerar och tänker

Vi ska ha bröllopsfesten på Brunnen i Arkelstorp. Letade ett tag o hittade det o tyckte att det passade oss. Då blivande svärmor är utbildad kock o har haft egen cateringfirma förr så ska hon laga all mat o dricka köper vi i Tyskland så då fick det bli något bygdegårds-aktigt. :) Det blir ca. 60 bjudna gäster. ska skicka ut inbjudningar nu i feb, så får vi se hur många som kommer. Nja, vi har inte kommit så jättelångt. Kyrka o lokal bokade vi för typ ett år sen, för att vara säkra på att få det vi ville. Vi fick vårt första barn i augusti 2012 så det har varit mkt fokus på honom. Vi precis startat upp planeringen igen efter en längre paus. Håller nu på med fotograf, transport o musik... Svårt det här med musik. Det är ju ganska dyrt. Vi är inne på att ha DJ men vill ju ha någon som vi vet är bra....
  • Erika83

Snälla söta hjälp mig!!!
    Det där med brudnäbbsklänning och tärnklänning...
    Min syster ska vara tärna och min systerdotter ska vara brudnäbb. Min syster vill gärna ha en klänning som hon kan använda fler ggr efter bröllopet och detsamma gäller för hennes dotters klänning.
    Jag vill att det ska vara finklänningar, (då vi gifter oss i kyrka) behöver inte vara typiska tärn/näbbklänningar men ändå inte "vardagsklänningar". Var hittar jag detta utan att det blir vansinnigt dyrt? Snälla hjälp mig!!!
    Har kollat en del på nätetmen hittar inget så känns intressant....

• Miss JH

Erika: Jag har köpt näbbklänningarna till mina flickor på haléns. De har jättefina där som inte kostar så mycket. Men det är klart, de är ju kanske för mycket bröllop? Du kan ju alltid gå in och kolla . Mina tärnor har hittat en klänning de gillar på Nelly.com och en på bubbelroom. Vanliga klänningar som de kan använda vid festliga tillfällen sen. Båda klänningarna ligger runt 400 kr. De ska bara bestämma vilken av dem de vill ha . Vilken färg vill de ha på klänningarna?

• Miss JH

Erika: glömde svara på ditt första inlägg . Låter som ni kommit en bit i planerandet. Och super med en kock i familjen! Vi kommer köra på trubadur. Vi har just nu kontakt med en som tar 3000 för en kväll. Helt okej tycker jag. Han ska bara kolla sina sommarbokningar som han höll på med nu, sen skulle han återkomma. Verkade nog som han kunde, så vi håller tummarna. 2 bra dj's i kristianstad är ju annars Fredrik "axel" Axelsson och Ricky dj. Båda finns att söka på fb om du har det.

• Erika83
    Miss JH skrev 2013-01-21 12:50:16 följande:
    Erika: Jag har köpt näbbklänningarna till mina flickor på haléns. De har jättefina där som inte kostar så mycket. Men det är klart, de är ju kanske för mycket bröllop? Du kan ju alltid gå in och kolla . Mina tärnor har hittat en klänning de gillar på Nelly.com och en på bubbelroom. Vanliga klänningar som de kan använda vid festliga tillfällen sen. Båda klänningarna ligger runt 400 kr. De ska bara bestämma vilken av dem de vill ha . Vilken färg vill de ha på klänningarna?
    Ok, tack för tipsen! Jag vill gärna att den ska vara antingen ljus (ej vit) eller med ljusgrönt i.

Tack för tipsen på DJ med, ska kolla upp det! {#emotions_dlg.flower}
  • MiaMiniMe

Dom har väldigt bra mat där. Man kan själv sitta ner med dom och bestämma vad man vill ha. Då styr du ju lite själv över priset. Man vet ju vilket kött som är dyrare osv. / Mia

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!