• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Miss JH

Tack Linda ! Kollar där i helgen om jag hinner. Slängde ut en fråga om nån hade tips om nån trubadur på Facebook. Och det har redan kommit in flera tips. Så det ska nog lösa sej . Tur man är ute i tid med vissa saker så man slipper bli sönderstressad av sån här bakslag. Vilket jag vet att jag kommer bli när det närmar sej hahaha.

• Memme

sahara: vi beställde genom mycards och allt som allt går det på under 200 kr och då valde vi den största stämpeln som är 7x8 cm tror jag att det var. väntar spännt. skulle komma nu i slutet på januari

ni tipsade innan om dj´s har ni fler förslag på det? någon som ni hört gott om? 

• sahara8
    LindaCalle skrev 2013-01-29 18:33:28 följande:
    Åh, ni har bokat tulseboda!!! underbart ju! Vi var där och tittade och det är ju heeeeelt fantastiskt! Men sambon tyckte det var lite för långt iväg tyvärr...

Bröllopskoordinator lär lyxigt, speciellt om sambon tyckte det var fel år ekonomiskt, haha...men himla kul att ha nån som hjälper en och som är rutinerad! :)

Min vän ska spela "river flows in you" och antagligen "bella's lullaby" också, får se vad hon kan fixa till :)

Välkommen förresten! :)
    Jssson skrev 2013-01-29 16:55:11 följande:

Det var så lite, sahara8. Välkommen

Roligt att se att det går framåt för alla

Nästa torsdag 7/2 så kommer min sambo troligtvis få brev på posten.

Åh, vi väntar med spänning på reaktionen! Blev det hindersprövningen, ifylld men utan datum? Nåt brev också eller han får upptäcka själv vad det handlar om?

Jonna: var på ica precis i åhus, TVÅ nya bröllopstidningar! Borde ju komma till alla affärer samtidigt, men annars finns det i åhus iaf! Jag kunde köpt till dig, men det blir väl lite krångel med överlämning?

Tulseboda är en bit för oss oxå tyvärr, men när jag var där bara kände jag att detta måste vi ordna!! Älskade det stället.Har budgeterat för 2 bussar som tar gästerna från kyrka till Tulseboda-detta kostar ca 6000 men ska kolla med fler bolag för det verkar dyrt... vad tycker ni om följande alternativ;
    1. Gästerna får ta sig bäst dem kan....(2,2 mil mellan kyrka och lokal)
    2. Vi bokar buss mellan kyrka och lokal, OCH bussar hem till självkostnadspris ca 120kr
    3. Vi bokar båda bussarna till självkostnadspris, ca 200/pers
    4. annat alternativ...vilket?!

Jättekul med hinderprövningen!!! Min sambo hade nog inte fattat galoppen men otroligt kul!! Älskar sånt!

Ang bröllopstidningar har jag beställt på nätet: amelia och allt om bröllop finns att shoppa på deras hemsidor, även äldre nummer om man vill!!

på tal om koordinator...hon har redan varit till STOR hjälp,verkliga priser och tips på catering, band hur mkt bubbel/vin som går åt osv osv. det kommer kosta 3000:- för konsultation hela vägen, har inte bestämt ännu, men känns som det är värt de pengarna Funderar oxå på att önska mig när jag fyller år imars :) Kolla in www.viddinsida.se

memme-mycard ska jag kolla upp, TACK!
  • sahara8

Förresten - jag heter Caroline är 34år, området jag bor på kallas sahara, därav namnet.... jag har 3 barn- ni då har ni barn?

tycker det är lite rörigt med alla som e med (blandar ihop) startar en lista,kopiera å fyll på om ni vill (sorterat på "alias" men om alla fyller i är kanske datumet bättre att sortera på...) Hoppas jag inte glömt, snarare missat ngt - fyll på då

Erika83
    Jssson
    LindaCalle
    memme
    mille88
    MiaMiniMe
    MissJH
    MrsM
    Sahara8 - sölvesborg 12/10 Mjällbykyrka-Tulseboda Brunn

• Memme

Erika83
    Jssson
    LindaCalle
    memme - hässleholm 17/8 vankiva kyrka - Stoby byggdegård
    mille88
    MiaMiniMe
    MissJH
    MrsM

• Miss JH

Erika83 Jssson LindaCalle memme - hässleholm 17/8 vankiva kyrka - Stoby byggdegård mille88 MiaMiniMe MissJH- Kristianstad 29/6 Åhus trädgårdsbröllop vid havet- festen på samma ställe MrsM Sahara8 - sölvesborg 12/10 Mjällbykyrka-Tulseboda Brunn

• Miss JH

Men oj vad knas listan blev nu . Sorry. Jag heter iaf Jonna, fyller 36 på fredag och har 3 barn. Bor strax utanför kristianstad.

• Miss JH

Sahara: Vi var på ett bröllop där det var en bra bit mellan kyrka och lokal och likaså låg lokalen en bra bit utanför där alla bodde. Där gick brudparet ut med en förfrågan hur många som var intresserade av att de anordnade buss till självkostnadspris. För dem var intresset svalt, folk valde att fixa skjuts på olika sätt själva. Många körde mellan kyrka och lokal och hämtade sen bilarna dagen efter.

• sahara8
    Erika83
    Jssson
    LindaCalle
    memme - hässleholm 17/8 vankiva kyrka - Stoby byggdegård
    MiaMiniMe
    mille88
    MissJH- Kristianstad 29/6 Åhus trädgårdsbröllop vid havet- festen på samma ställe
    MrsM

:) Så kanske är det du Jonna som är först ut kanske?
  • sahara8

Mmm funderade idag på å hyra buss för å åka å hämta alla, köra mellan kyrka och fest och sedan köra hem alla. Till delvis självkostnadspris....gästerna hade behövt betala 200kr/pers, det hade jag nog själv gjort!! Ska höra runt lite - vad tycker ni andra?

Miss JH - hur gamla är barnen? Ska de med på bröllopet? Våra är 1,5 å 6,5 å 10,5 äldst å yngts flickor mitten pojk. har köpt klänning till tjejerna och kostym till sonen. Ska ha skor till dem alla och underkjolar till tjejerna samt skjorta och väst till son. Våra ska vara med på vigsel och foto, sen ska en av förskolefröknarna och hennes tonårs dotter passa dem här hemma (vars "lön" jag inte räknat med i budget inser jag nu...... .Obestämd

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!