LindaCalle skrev 2013-01-29 18:33:28 följande:
Åh, ni har bokat tulseboda!!! underbart ju! Vi var där och tittade och det är ju heeeeelt fantastiskt! Men sambon tyckte det var lite för långt iväg tyvärr...
Bröllopskoordinator lär lyxigt, speciellt om sambon tyckte det var fel år ekonomiskt, haha...men himla kul att ha nån som hjälper en och som är rutinerad! :)
Min vän ska spela "river flows in you" och antagligen "bella's lullaby" också, får se vad hon kan fixa till :)
Välkommen förresten! :)
Jssson skrev 2013-01-29 16:55:11 följande:
Det var så lite, sahara8. Välkommen
Roligt att se att det går framåt för alla
Nästa torsdag 7/2 så kommer min sambo troligtvis få brev på posten.
Åh, vi väntar med spänning på reaktionen! Blev det hindersprövningen, ifylld men utan datum? Nåt brev också eller han får upptäcka själv vad det handlar om?
Jonna: var på ica precis i åhus, TVÅ nya bröllopstidningar! Borde ju komma till alla affärer samtidigt, men annars finns det i åhus iaf! Jag kunde köpt till dig, men det blir väl lite krångel med överlämning?
Tulseboda är en bit för oss oxå tyvärr, men när jag var där bara kände jag att detta måste vi ordna!! Älskade det stället.Har budgeterat för 2 bussar som tar gästerna från kyrka till Tulseboda-detta kostar ca 6000 men ska kolla med fler bolag för det verkar dyrt... vad tycker ni om följande alternativ;
1. Gästerna får ta sig bäst dem kan....(2,2 mil mellan kyrka och lokal)
2. Vi bokar buss mellan kyrka och lokal, OCH bussar hem till självkostnadspris ca 120kr
3. Vi bokar båda bussarna till självkostnadspris, ca 200/pers
4. annat alternativ...vilket?!
Jättekul med hinderprövningen!!! Min sambo hade nog inte fattat galoppen men otroligt kul!! Älskar sånt!
Ang bröllopstidningar har jag beställt på nätet: amelia och allt om bröllop finns att shoppa på deras hemsidor, även äldre nummer om man vill!!
på tal om koordinator...hon har redan varit till STOR hjälp,verkliga priser och tips på catering, band hur mkt bubbel/vin som går åt osv osv. det kommer kosta 3000:- för konsultation hela vägen, har inte bestämt ännu, men känns som det är värt de pengarna Funderar oxå på att önska mig när jag fyller år imars :) Kolla in
www.viddinsida.se
memme-mycard ska jag kolla upp, TACK!