• LindaCalle

    Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

    Hejsan!

    Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

    Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

  • Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • ardnaxela

    Linda: Åh jag förstår att du gillar det, ser ju jättefint ut! hade det inte varit för att blivande makens syster gifte sig på Tomarps gårshotell hade jag gärna gjort det! men det känns ju som att det är lite "gjort" Så det är ju verkligen perfekt att samla lite inspiration av er tjejer :D

    MissJH: Åh vad mysigt! Hoppas mina också kan komma tidigare (eller ja, dom är inte tärnor, det har vi inga. men mina närmaste vänner) Men dom bor i Örebro, Stockholm och Luleå så ajg är glad bara dom dyker upp! ;)

     

  • Miss JH

    Linda: Suuuuperfint!!! Jag förstår att du vill vara där . Har ni kollat övernattningsmöjligheter? En kompis till mej gifte sej ner mot Tomelilla för där hittade de SITT ställe. Ingen av gästerna bor där och inte de heller. Men där var ett jättemysigt vandrarhem i anslutning till lokalen vi var i som gav rabatterade priser för alla som valde att sova över. Och vi var många som stannade. Hur smidigt som helst. Denna helgen har rusat iväg med vänner, familj och kalas. Träning och målat om trappan har vi med lyckats trycka in . Tur Facebook finns, där har jag och mina 2 tärnor en bröllopsplaneringsgrupp och vi planerar en massa hela tiden. Sååå kul . Nästa helg åker jag och den ena tärnan hem till den andra så vi kan diskutera IRL.

  • Erika83

    Hej! Jag dyker in här.... :) Vi ska gifta oss i Österslövs kyrka den 17/8. :)

  • Miss JH

    Hej Erika! Välkommen till oss och grattis . Vad kul att det droppar in lite fler nu.

  • Miss JH

    Var ska ni ha festen? Blir ni många? Kommit långt i planeringen? Jag är nyfiken på allt . Kul att höra hur andra planerar och tänker

  • LindaCalle

    Välkommen Erika! Kul! Jag är också nyfiken så berätta allt! :)

    Liten uppdatering härifrån:
    -det är i princip bestämt att vi bokar Näsby gård, och det lutar åt den 20/7.

    Måste då ha catering. Lutar i dagsläget åt La Finestra, om de kan fixa nån bra deal åt oss. Ev blir det krux med porslin etc, men har fått många erbjudande från olika bekanta som har vissa av sakerna i stora uppsättningar (thank god for facebook!!) 

    Om det går att lösa med maten så ska jag höra med några av mina elever om de kan tänka sig att servera etc under kvällen för en slant.

    stolarna i lokalen var fula (ja, jag är lite kräsen) men jag har räknat på jobbet idag och kan nog få ihop tillräckligt med svarta och grå stolar, som iaf är bättre och mer enhetligt än de mörkblå med blommor på som fanns i lokalen ;) det fanns också bänkar som hade varit coolt att duka med, men jobbigt att sitta vid under en så lång middag, samt jobbigt att resa sig ifrån i finkläder.

    Sambons föräldrar kommer nog att stå för en tysklandsresa med spritinhandling, fint!

    Ja, det var nog det....just nu. 

  • Miss JH

    Ååååå vad kul Linda ! Och ett datum med . Nu kör planeringen igång på riktigt . Underbart med Facebook där man löser alla "problem". Låter som ni har hunnit med en hel del de sista dagarna! Just nu kollar jag på ringar och tärnklänningar. Och i helgen ska jag och mina 2 tärnor träffas i Sjöbo hos ena tärnan och planera . Sååå kul.

  • LindaCalle

    Haha, ja, planeringsmässigt är vi en liten bit komna, MEN det måste bokas innan det är på riktigt känner jag ;)

    Låter härligt med er träff, och att kolla på klänningar och ringar "på riktigt", än så länge flummar jag mest runt på alla sidor o tänker..."den"...."eller den"...."eller kanske den"...haha! 

  • Miss JH

    Ja, vi väntar ju samtal från prästen imorgon. Okejar han så är det bokat helt för vår del sen och isf dags för att börja fila på inbjudningarna. Sitter också bara och surfar runt på en massa sidor och kollar ringar och klänningar mm. Mina tärnor får själva bestämma vad de vill ha så länge det går i rätt färg . Näbbklänningarna har jag hittat och ska beställa snart dock. Ringar vill jag kolla IRL också innan jag bestämmer mej. Man ska ju leva med den ringen resten av livet sen så det måste ju kännas wow när man ser den

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!