• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • LindaCalle

Åh, älskar pyssel! Har några ideér till inbjudningar, mitt problem (med allt) är att jag är så jävla kräsen och kan därför aldrig bestämma mig, eftersom jag kaaaanske hittar nåt bättre sen efetråt... ;)

Vi ska kolla på en del olika, haha, så antalet är inte så minimerat än dock...jag får utvärdera dem här en efter en sen ;)
     Somebody...hrm, ringer ingen klocka, men ni är GRYMMA som redan bestämt så mycket olika saker tycker jag!
    Mycket imponerande!

Min sambo har också varit produktiv, har har kolalt upp hur många vigselförättare det finns, samt kolalt upp blankett för hinderspövning! typiskt sånt som jag inte har koll på!

• Miss JH

Ja man vill ju att allt ska bli perfekt. Länk till somebody, lyssna gärna och säg vad du tycker .

Och länk till versionen av utan dina andetag som jag har snöat in på istället för Kents version.

Jag älskar att planera och fixa! Därför har vi hunnit med en hel del . Skulle kunna försörja mej på det tror jag haha. Festfixare eller nåt haha. Nice med produktiv sambo. Sånt gillas . Hindersprövningen gällde bara 4 mån va? Ska du ta hans efternamn eller hur ska ni göra?

• LindaCalle

Det var en väldigt "rak" låt, texten var liksom inte flummig och "i love you"-aktig, utan me rpå riktigt, det gillar jag! Fint!

Myyycket fin version av kent-låten, jag ÄLSKAR när det är avskalat, är en riktig sucker för nakna låtar!! Mycket mycket fint!!

Ja, jag heter JOhansson och han Mårtensson, så ja, jag tar hans, känns inte som nåt viktigt att strida för Johansson, haha !:) Pest eller kolera liksom ;)

Ni då? Vad heter ni och vilket blir det? 

• Miss JH

Ja visst är det raka, nakna och ärliga låtar. Gillar inte heller en massa smör . Vi har massa efternamn här i vår familj, haha. Jag och äldsta dottern heter Hedström och sambon heter Balogh. De 2 minsta heter Balogh-Hedström. Men vi är nog mest inne på att ta hans både jag och alla 3 barnen. Eller blir det Balogh-Hedström. Kan inte bestämma mej

• LindaCalle

Haha, inte lätt det där när man har mer än ett fint namn!
    Mest praktisk kan jag tycka det är att ha ETT efternamn, och hans var ju coolast får jag säga även om hedström och var fint! Hur uttalas det, som baloo typ eller?  Vart kommer det ifrån?

• Miss JH

Ja jag gillar oxå hans efternamn och det mesta lutar åt att jag tar det. Det uttalas Ballogg. Hans pappa är från Ungern och vi vill gärna föra det ungerska vidare så gott vi kan. Min sambo kan inte prata nån ungerska för hans pappa var 8 när han kom till Sverige och har inte pratat ungerska med sambon och hans syster. Däremot var de i Ungern varje sommar. Har du bokat några lokaler idag ?

• mille88

Två kompisar ska spela för oss i kyrkan thousand years

på keyboard och fiol :) Vi har rätt vanliga namn men jag är dansk och vill ha kvar lite Danmark i familjen Så det blir fam jensen för oss :)

• LindaCalle

Åh, en fiolkompis, härligt, hade passat min pianolåt bra ;)

Jag har ringt ett par samtal, bokat in ett besök imorron vid lunch.  Ska ringa en ikväll och en nu i eftermiddag! :) Så många tider att rätta sig efter, därfr jag gillar mejl egentligen! 

• Miss JH

Mille: Åh, fiol är så vackert. Perfekt val

• Miss JH

Linda: Vad kul med att åka och kolla . Du måste berätta hur det gick sen! Gillar också mail, galet att rätta sej efter alla telefontider och stå i telefonköer mm. En vikarie på mitt jobb hade tips om en trubadur idag. Han tar 2000 för att spela en kväll om man själv har ljudanläggning och 3000 för en kväll om han själv tar med sej ljudanläggning. Han var absolut intresserad av att spela på vårt bröllop. Kul!!! Så ska kontakta honom imorgon och kolla upp mer. Dessutom hade hon ev en solist på G till oss också

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!