• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

    goli,
    Åh! Vad glad jag blev nu, för er skull! Det löste sig till slut! Försök att glömma det nu... Han gjorde ett misstag och han har rättat till det nu. Jag tycker att han nu visat att han är seriös och att han förtjänar sitt goda rykte, även om han gjorde ett misstag så löste han ju det till slut ändå. 
     

  • kitkät

    Viola, 
    När vill ni gifta er? Om det är till hösten så kan det hända att ni är lite sent ute, i alla fall när det gäller dom populärare lokalerna! Vi ska gifta oss i sept, och vi bokade redan i okt.

    Men som jag skrev i din tråd så kan jag tipsa om Panorama, Hallunda festvåning och Cleopatra. Det är dom tre lokalerna som jag varit på bröllop på som gäst och som jag fått ett väldigt bra intryck av.
    Vi ska hålla vår bröllopsfest i Panorama och ägaren är väldigt trevlig och tillmötesgående. Han är mån om att uppfylla våra önskemål! Men om ni har fler än 300-400 gäster så hade jag valt Cleopatra om jag vore ni, den lokalen är faktiskt magisk. Om vi hade haft fler gäster så hade vi kanske valt den istället för Panorama!  

  • goli

    Tack, Kitkät! Stort tack till dig och Pagnie som har varit så otroligt gulliga och stöttande! Ja, det är skönt att det är fixat. Det börjar sakta men säkert gå upp för mig nu. Håller tummarna för att det ska bli ett riktigt vackert bröllop!

    Hur går det för dig, Kitkät? Vad är nästa grej som ni ska fixa?

  • kitkät

    goli,
    Just nu så vill jag ordna tärnklänningarna, men det är så svårt för jag vill ju att dom ska vara i färgen aprikos, men det är svårt att veta vilken nyans som är närmast, bara genom att titta på en färgkarta. Jag tänkte ju beställa från edressit.com, där får man ju välja färg utifrån en färgkarta.
    Och så måste vi ordna med brudgummens och bestmännens kläder! Vi får ta en tripp till Stockholm och ordna det. 

    Jag skickade precis sms till Panorama och frågade om vår bokning var ok, och att vi inte hört något från dom sedan vi betalade handpenningen etc. Han ringde upp direkt och sa att vi inte ska vara oroliga, allt är ok.
    Så det känns skönt! 

    Inatt så jobbar jag, så då tänkte jag sitta med lite bröllopsplanering :)
    Dom som vill får gärna göra mig sällskap!  

  • goli

    håller med dig om att det är väldigt svårt att hitta rätt nyans! Tänkte innan att aprikos är väl inga problem, men har hittat så många olika nyanser så... så nu e jag också förvirrad vid valet av blommor och mannens kläder etc.

    Men har du hittat någon speciell klänning som du tyckt är fin? Eller bara allmänt tycker att klänningarna ska se ut på ett speciellt sätt? Och ska alla tärnor ha samma klänning eller olika?

    Vad skönt att ni fått bekräftelse på det! Hahaha, såna här saker gör att man blir mer på sin vakt och måste dubbelkolla allt!

  • Viola

    Goli, Ja han blev väl bara glad över att det har löst sig, för honom är det en affär, för dig är det ju mycket mer personligare än så, det är ju ditt bröllop, det är så mycket mer som står på spel för dig om något går fel. Hursomhelst, vad SKÖNT att det löste sig!!! Kitkät, Goli, Tack för tipsen tjejer! Ja, alltså jag har träffat Danny men också Alfons i Märsta (Mor Johannes). Cleopatra är också ett alternativ i dagsläget. White Palace står som nr 1 på min lista, ganska överlägset, MEN kyrkan som finns i anknytning till festvåningen kommer inte funka för oss och det har visat sig vara problematiskt att hitta en svensk kyrka som är villig att hyra ut en kyrka till oss på de villkoren att våra syrianska och armeniska präster ska genomföra vigseln. Sen är det liiite känsligt för en del familjemedlemmar med kyrkan som är avskärmad med en "provisorisk vägg". Jag har dock inga problem med det alls och preliminärbokade lokalen, men fick i efterhand höra klagomål, så jag avbokade den, men det kändes verkligen tungt. Danny verkar vara SÅ sjukt duktig och maten har jag hört massa gott om, han är verkligen en välbehövlig frisk fläkt i den här branschen. Datumen vi tittar på nu är 26 okt och 16 nov. (16 nov har vi bokat sångare och fotograf). Mor Johannes och Cleopatra är lediga de datumen än så länge och prel-bokade. Men vi ska försöka spika något i veckan. Herregud! säger jag bara, att planera bröllop är så mycket mer komplicerat än vad jag trodde, alla i ens närmsta omgivning har så otroligt mycket åsikter och man ska försöka hålla alla nöjda, det gör mig galen! Hursomhelst, Fotografen är Elias Sado (Åby foto) och sångaren är Hamo. Klänning var jag och provade i veckan, jag hittade inget jag kan tänka mig, men jag kom iallafall på vilken silhuett jag vill ha, det är alltid något. Hehe.

  • Viola

    Aaaah! Kan man inte redigera inlägg? Allt blev så himla ihoptryckt trots att jag försökte med radavstånd! Det var iaf till er båda Kitkät och Goli.

  • kitkät

    goli,
    Jag har hittat några klänningar som jag gillar, aftonklänningar. Men problemet är alltså bara att hitta rätt nyans på färgkartorna som dom har.

    Och så ska vi beställa inbjudningskorten, det har vi inte heller gjort ännu. Jag har fastnat med texten, ändrar fram och tillbaka - perfektionist på hög nivå!  

    Vi hade tänkt att vi skulle skicka ut inbjudningskorten nu i mars, men det får bli april istället! Och sista OSA-datumet ska vi sätta 16/8, exakt 6 veckor från bröllopet.  

  • kitkät

    Viola, 
    Jag förstår inte riktigt. Varför funkar det inte för er att vigas i kyrkan som finns i anslutning till White Palace? 
    Jag förstår heller inte vad det är för "provisorisk vägg" som era familjemedlemmar stör sig på? Är det för att festlokalen är vägg i vägg med kyrkan och att det anses olämpligt? Jag har aldrig varit i den kyrkan, så jag vart nyfiken på vad du menar nu. 

    Hur många gäster komma ni bjuda?  

  • Pagnie

    välkommen Viola. roligt med fler i tråden. Hur många gäster blir ni? det är mycket med att planera men det är ju så roligt. det där med klänning är ju det roligaste så njut av att kolla efter den.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop