• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

Pagnie, 
    Om det lugnar din nyfikenhet så kan jag mejla en bild på mig till dig. Haha.

Har du köpt underkläder ännu? Du som tjatade om det så mycket förut. Nu när jag köpt min brudklänning så kan jag börja titta efter underkläder och skor! Du får gärna ge mig tips om hittat någon bra butik eller webbutik.  

Och vart kan jag hitta aprikosfärgade skor? Känns omöjligt.  

• kitkät

goli,
    Haha telepati, vi skrev exakt samtidigt!  

Visst är det härligt med mammor? När jag hade mitt klännings-dilemma så hjälpte det direkt när jag pratade med mamma, hon uppmuntrade mig och fick mig att inse att problem är till för att lösas!
    Ett tips är att du kan ringa runt till olika butiker och fråga om just den modellen, då vet du vilka butiker som har den och vart du kan prova den! Så gjorde jag innan jag åkte till Stockholm. Jag mejlade runt till alla butiker och frågade om dom modeller som jag var intresserad av att köpa. Det besparade mig massor med tid, för då kunde jag utesluta dom butiker som inte var intressanta!
    Hoppas det löser sig till det bästa för dig med ditt klännings-dilemma! 

Vad gäller underkjol så har jag faktiskt ingen koll alls. När jag köpte min första brudklänning (den som är till salu nu) så fick jag med en underkjol för 1000 kr. Jag vet inte om det är alldeles för dyrt eller om det är ett helt ok pris för en underkjol! 

• Pagnie
    goli skrev 2013-03-28 11:00:07 följande:
    flickor, vill återigen tacka er för alla underbara uppmuntrande ord. För min del är det bara skönt att få skriva av sig men som extra bonus får jag en massa råd och uppmuntran från er så jag har det riktigt bra! Tack! Skrattande

Pratade med min kära mor igår och vi kom fram till att efter påskhelgen ska vi åka in till stan och se om brudklänningen finns kvar i butiken. Om ja, så ska jag prova den igen o se hur det känns. Sen får vi se vart vi tar vägen efter det!

Pagnie, tycker det är en jättebra idé och jag vill hemskt gärna träffa er. Frågan är bara när. Jag o fästmannen kommer att åka fram o tillbaka mellan Polen, Stockholm och Sollefteå i juni och vi har inte fått vårt arbetsschema än så det är väldigt svårt för mig att säga. När vi väl kommer till Sthlm kommer det mer bli som ett stopp på vägen, eftersom vi ska hämta en massa prylar o flytta upp allt. Så det är hemskt svårt för mig att säga! Men även om jag inte kan träffas då så tycker jag ändå att ni som kan ska träffas. Jag är faktiskt inte orolig, vet att jag kommer få träffa er ändå! Kommer bli många resor till Stockholm även om vi bor i Sollefteå. Vill hemskt gärna träffa er allihop! Kanske blir svårare för Mustikka iom att hon bor i Finland. Eller vad säger du, Mustikka?

Pagnie, skönt att ni har bestämt er ang barnfrågan! Så länge ni är nöjda med beslutet, det är det enda som räknas!

Förresten, flickor. Måste skaffa underkjol nästa vecka också men inte bestämt om jag ska hyra eller köpa. Vad tycker ni? Och vet ni vilka butiker i Stockholm som har bäst priser?
    ja bästa vore ju om du kunde vara med också annars blir det ju bara jag och kitkät. I och för sig inge fel med det men roligt om ni båda också kunde vara med men du har ju rätt angående mustikka. Men som sagt vi får se. :P
    Vi löser det.

ja det är skönt att ha bestämt men man får sådana här bakslag heeela tiden. som gör att man velar. men på väldigt många plan så känns det här väldigt skönt. det tog bort en del utav ångesten man hade. men jag tror det blir bra faktiskt. vi hinner resa lite mer och spara lite mer pengar. men å andra sidan vill man ju köra också eftersom det antagligen inte går på en gång. men nu är det så här och vi håller på det så får vi se hur länge jga klarar. jag kanske hade känt att nej fan jag vill inte i april ändå. vet man inte.

jadu jag hyrde min på stockholm brud och fest. så klart. haha.
    där kostar en stor 600 och en mindre kostar 300 tror jag eller om det var 400. jag kör ju allt därifrån. ;)
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-28 11:00:16 följande:
    Pagnie, 
    Om det lugnar din nyfikenhet så kan jag mejla en bild på mig till dig. Haha.

Har du köpt underkläder ännu? Du som tjatade om det så mycket förut. Nu när jag köpt min brudklänning så kan jag börja titta efter underkläder och skor! Du får gärna ge mig tips om hittat någon bra butik eller webbutik.  

Och vart kan jag hitta aprikosfärgade skor? Känns omöjligt.  
    haha ja det kan du få göra ;) tänk vad nyfiken jag är. haha

nej jag har inte gjort det. velar massor för vad man ska ha. vilka trosor är sköna en hel dag och kommer inte kännas som att man bara vill ha av dom när klockan knappt hunnit bli nio liksom?
    och sen är frågan om man ska ha korsett eller inte eftersom klänningen jag har är en korsett. det blir ju lite kaka på kaka. så vad ska man ha då istället?
    Jäkla krångel det här.

jadu, jag skulle föreslå etsy men det har du kanske redan kollat? jag börjar faktiskt tveka vad det gäller mina skor nu. haha. typiskt mig känner jag.
  • goli

Ja, verkligen! Hade sån ångest innan o ända sedan igår efter att jag pratade med min mamma så har det känts sååå mycket bättre! Hon lyckades verkligen lugna ner mig och idag känns det mycket mycket bättre! Vad hade vi gjort utan våra mammor? Jag hade vart helt lost! Och tack för tipset! Ska definitivt ringa innan jag åker dit!

Haha, tänkte oxå telepati när jag såg att du skrivit samtidigt! En annan sak var att jag oxå precis tänkte på om Pagnie hittat underkläder än! Så berätta nu, Pagnie!

Förresten, vet inte om jag berättade men jag o fästmannen har äntligen hittat och fått en lägenhet i Sollefteå. Det blev en hyresrätt till slut eftersom vi inte vet huruvida vi kommer trivas där, plus att bostadsmarknaden inte är direkt bra. Finns väldigt billiga bostadsrätter men problemet e att det kommer bli svårt att sälja om man ska flytta därifrån sen. Men iaf, vi ejätteglada o nästa vecka när fästmannen kommer hit till Sthlm så ska vi gå runt på ikea! Äntligen! Ska bli jättekul! Vår första riktiga lägenhet tillsammans!Solig

• kitkät

Pagnie,
    Är du seriös? Vill du att jag mejlar bild på mig själv? Det kan jag väl göra! Detta börjar kännas som nät-dejting Skrattande Haha, jag sitter och skrattar för mig själv just nu. 
    Tänk vad glad jag är att jag funnit er på detta forum, flickor!

Jaha, kan man hyra underkjol? Det visste inte jag. Det kan ju vara en bra idé faktiskt.

Och vad gäller skor så har jag tittat på etsy, men inte hittat något. Och när det gäller underkläder så tänker jag att på bröllopsdagen ska jag ha ett par sköna och lena, men ändå fina trosor. Ingen bh eftersom jag har så djup urringning i ryggen. Och så ska jag köpa några sexiga underkläder till lördagen, då vi ska spendera ännu en natt på hotellet! På bröllopsnatten kommer vi ändå inte ens orka titta på varandra när vi kommer till hotellet tror jag.  

• kitkät

goli,
    Vad kul! Grattis till lägenheten! Jag & min fästman håller på och letar efter lägenhet förfullt också. Vi letar efter hyresrätt, eftersom vi inte vet ännu om vi vill bo kvar i Örebro länge till eller om vi ska flytta till Sthlm. Vi har pratat om att spara ihop pengar och köpa lägenhet i Sthlm istället. Och tills vi bestämt oss så ska vi hyra en lägenhet i Örebro till att börja med! 

Visst ska det bli underbart att flytta ihop på riktigt och möblera en hel lägenhet tillsammans? Jag vet inte vad jag längar mest till, bröllopet eller till att flytta till en gemensam lägenhet och köpa möbler, inreda och slösa pengar på husgeråd! Skrattande 

• Pagnie
    goli skrev 2013-03-28 11:23:36 följande:
    Ja, verkligen! Hade sån ångest innan o ända sedan igår efter att jag pratade med min mamma så har det känts sååå mycket bättre! Hon lyckades verkligen lugna ner mig och idag känns det mycket mycket bättre! Vad hade vi gjort utan våra mammor? Jag hade vart helt lost! Och tack för tipset! Ska definitivt ringa innan jag åker dit!

Haha, tänkte oxå telepati när jag såg att du skrivit samtidigt! En annan sak var att jag oxå precis tänkte på om Pagnie hittat underkläder än! Så berätta nu, Pagnie!

Förresten, vet inte om jag berättade men jag o fästmannen har äntligen hittat och fått en lägenhet i Sollefteå. Det blev en hyresrätt till slut eftersom vi inte vet huruvida vi kommer trivas där, plus att bostadsmarknaden inte är direkt bra. Finns väldigt billiga bostadsrätter men problemet e att det kommer bli svårt att sälja om man ska flytta därifrån sen. Men iaf, vi ejätteglada o nästa vecka när fästmannen kommer hit till Sthlm så ska vi gå runt på ikea! Äntligen! Ska bli jättekul! Vår första riktiga lägenhet tillsammans!Solig
    åh vad roligt att höra. :D
    nej som sagt inte hittat några än men har inte letat direkt heller. Måste komma på vad för trosor som faktiskt vill sitta kvar och sitta skönt hela kvällen. det kan bli en utmaning.

åh vad roligt. hur stor lägenhet vart det då? i stan eller utanför? berätta nu :D
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-28 11:55:00 följande:
    Pagnie,
    Är du seriös? Vill du att jag mejlar bild på mig själv? Det kan jag väl göra! Detta börjar kännas som nät-dejting Skrattande Haha, jag sitter och skrattar för mig själv just nu. 
    Tänk vad glad jag är att jag funnit er på detta forum, flickor!

Jaha, kan man hyra underkjol? Det visste inte jag. Det kan ju vara en bra idé faktiskt.

Och vad gäller skor så har jag tittat på etsy, men inte hittat något. Och när det gäller underkläder så tänker jag att på bröllopsdagen ska jag ha ett par sköna och lena, men ändå fina trosor. Ingen bh eftersom jag har så djup urringning i ryggen. Och så ska jag köpa några sexiga underkläder till lördagen, då vi ska spendera ännu en natt på hotellet! På bröllopsnatten kommer vi ändå inte ens orka titta på varandra när vi kommer till hotellet tror jag.  
    halvt. ;) klart det är nätdejting. på hög nivå. Nej men jag är sjukt nyfiken hur du ser ut. jag har fantiserat ihop en bild men den kommer så klart inte att stämma alls.
    Jag drömde faktiskt att vi träffades häromnatten alla vi tre som varit med från början. vi hade jätte trevligt och vi pratade om vårt företag. haha.
    hoppas det blir lika roligt i verkligheten.

haha japp det kan man. den är ju egentligen onödig att ha om man ser det så.

Tjejer har ni föresten bestämt vad ni ska göra med era klänningar efter bröllopet? jag tänkte faktiskt sälja min om jag ska vara helt ärlig. Undra om man verkligen kan det sen när det väl gäller. haha men onödigt att den samlar damm i garderoben.

det lät som en bra idé vad det gäller underkläderna. men vart hittar man sådana? det är problemet tror jag. ja jag ska också ha några andra underkläder att byta till. vi blir ju där bara en natt men jag har gett mig fan på att på bröllopsnatten så ska det hända grejer. Jag ska fan bli nunna nu fram till bröllopet så kommer man inte ha något val då.
  • Pagnie

Kitkät & Goli:

Ja men visst är det roligt att köpa grejer till lägenheten. kom ihåg när jag flyttade ihop med mitt ex. vi brände x antal tusen så möbler då. det var sjukt roligt. Nu kan man inte göra det på samma sätt när man sparar till bröllop men försöka går ju.
    Vi köper ju som sagt saker för en tusenlapp varje månad. Men efter bröllopet då jävlar är det en ny soffa som gäller. har hittat en jag älskar. Flört

Men som ni säger det är ju så sjukt roligt att fixa hemma. Vilen stil vill ni ha hemma nu när ni ska flytta? vi blandar lite och kommer försöka blanda lite new england, shabby chic och lite orientaliskt. Hur nu det ska gå. sovrummet å andra sidan har vi bara mörka möbler men tapeterna är ljusa så det blir bra ;)

Svar på tråden Orientaliskt bröllop