• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

goli, 
    Tråkigt. Men om du går med klänningen till en professionell sömmerska då? Hon kanske kan komma på en idé att få till det. Det är ju deras sak, dom kan sånt! Den klänningen som jag köpte och som jag nu ska sälja hade jag också tänkt göra om ärmarna på helt och hållet, och det var inga problem!
    Om du verkligen vill ha ärmar på, så ge inte upp hoppet! Kämpa för ärmarna! Skrattande 

• goli

hahaha, tack för ditt pep-talk, Kitkät! Jättegulligt! Funderade också på det men vet inte... känner lite så där att jag inte riktigt orkar bry mig. Vet inte varför men har hunnit tröttna lite på min klänning... känns lite som ett svek att skriva så där men det e tyvärr så jag känner. Men samtidigt så vill jag inte lägga ut pengar på en ny klänning bara så där, har inte riktigt ekonomin till det. Vet inte, kanske bara är trött, har varit lite jobbigt efter olyckan också så har inte så jättemycket ork till allt... tror det e en sån svacka som man hamnar i ibland, kommer säkert komma ur det! försöker fokusera på nästa vecka istället när vi ska till lokalen o bestämma meny, blommor o tårta. Försökte ringa Danny idag men han svarade inte o sen lämnade jag ett meddelande o han har fortfarande inte ringt upp. Vet inte om jag inbillar mig, men känner mig oftast dissad av killen! Jag e alltid supertrevlig mot honom men vet inte... har inga som helst tvivel på hans jobb men ändå... lite kan man väl bkuda på sig själv?

hur blir ni behandlade av de som har hand om era bröllop?

• kitkät

goli,
    Tro mig, vi har alla varit med om sådana svackor - speciellt jag. Oroa dig inte, det går över och det är just under svackorna som man samlar energi och ny kraft att ta tag i saker kring bröllopsplanerandet! Vi planerar en så stor dag i våra liv, kanske den största dagen vi nånsin kommer uppleva och då är det inte konstigt att man grips av panikkänslor, ångest och hopplöshet ibland!

Vad gäller din klänning så tror jag faktiskt att anledningen till att du känner dig "trött" på den är för att ända sedan du köpte den så har det varit något att fixa - pärlor & kristaller, ärmar etc. Klänningen har hela tiden varit "i ditt ansikte", om du förstår vad jag menar! Men jag tror att så fort den är färdigfixad och du får lägga undan den i garderoben så kommer den kännas lika vacker som första gången du såg den, när du tar fram den på bröllopsdagen! Även om klänningen nu är hos din mor och du inte ser den varje dag, men eftersom det hela tiden ska fixas och trixas med den så är du är nog trött på det, och inte på just klänningen! Kan det stämma? Eller, vad är det som gör dig osäker på klänningen nu? Om du tänker på själva klänningen i sig och inte fixandet kring den! 

Har du försökt att skicka ett sms till Danny? Skriv att ni är på besök i Sverige och gärna vill boka ett möte eftersom ni inte har tid att göra det längre fram! Jag blir så trött på dessa människor! 
    Jag vet inte riktigt hur jag ska uppfatta behandlingen som vi fått från Panorama, vi har ju inte ens hörts någon gång sedan vi betalade fakturan (handpenningen). Jag mejade dom för över en månad sen och hade en fråga angående Oscarsfoto, och jag väntar fortfarande på svar! Det gör mig lagom irriterad kan jag ju lova! Skrikandes
    Det som irriterar mig är att dom inte verkar ta brudparen på allvar, för dom är vi en i mängden av alla brudpar som väljer att ha sina bröllopsfester hos dom, medan för oss är det vår livs viktigaste dag. Och dom bemöter inte det så. Men jag ska inte uttala mig för mycket, när vi har varit där och pratat med dom så är dom jättebra, men det är just kontakten som inte riktigt fungerar! Jag tycker t ex att dom åtminstone borde ha bekräftat att dom fått in handpenningen. Tänk nu om dom inte fått in handpenningen som vi betalade i okt, och att dom strykit oss medan vi fortfarande planerar för det datumet? Förvånad Haha. 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-26 19:28:53 följande:
    Jaha, har ni redan bokat till Japan? Du har ju inte berättat om det! Hur kan du undanhålla något sådant för oss? Tungan ute

Filippinerna? Har ni snott idén om ett av mina drömresemål? 
    Vi har mer eller mindre bestämt oss för Mauritius, men inte riktigt bestämt det till 100%.  Vi har 6 månader på oss att fundera över det! 
    nope vi har inte bokat. vi kommer nog inte göra det förän närmare bröllopet ändå. för vi ska bara ta flygstol dit och sen kommer vi resa runt. Så ingen paketresa här inte.

Japp vi snor det rakt av :P fast vi har kollat på det förut fast som en vanlig resa. men nu blir det två bröllopsresor istället eftersom vi inte kom iväg förra gången ;)
  • Pagnie
    goli skrev 2013-03-26 21:00:54 följande:
    hahaha, tack för ditt pep-talk, Kitkät! Jättegulligt! Funderade också på det men vet inte... känner lite så där att jag inte riktigt orkar bry mig. Vet inte varför men har hunnit tröttna lite på min klänning... känns lite som ett svek att skriva så där men det e tyvärr så jag känner. Men samtidigt så vill jag inte lägga ut pengar på en ny klänning bara så där, har inte riktigt ekonomin till det. Vet inte, kanske bara är trött, har varit lite jobbigt efter olyckan också så har inte så jättemycket ork till allt... tror det e en sån svacka som man hamnar i ibland, kommer säkert komma ur det! försöker fokusera på nästa vecka istället när vi ska till lokalen o bestämma meny, blommor o tårta. Försökte ringa Danny idag men han svarade inte o sen lämnade jag ett meddelande o han har fortfarande inte ringt upp. Vet inte om jag inbillar mig, men känner mig oftast dissad av killen! Jag e alltid supertrevlig mot honom men vet inte... har inga som helst tvivel på hans jobb men ändå... lite kan man väl bkuda på sig själv?

hur blir ni behandlade av de som har hand om era bröllop?
    usch vad jobbigt att känna så. men det är nog för att du hållt på och fixat så mycket med den. men jag tror det kommer bli bra ändå. du kommer vara en underbart vacker brud ju.
  • Mustikka

Hej tjejer. Har inte haft internet lr dator ett tag. Är hemma och har min vackra ring på mitt finger. Jag är så lycklig och den är såå fin i verkligheten. Beställt blommor och är så nöjd, trodde inte att jag skulle vilja ha dropp form men valde det tillslut. Det blev lavendel rosor, rosa rosor och ljuslila orkidéer. Det var suuper fint :) Imorgon är det catering och fredag filmteamet =D har haft så roligt här med planeringen. Ska skicka bilderna när jag sitter vid en dator. Kitkät vi skrev en dikt i insidan och information på andra. Typiskt syrianskt blev informationen (kopierade från ett annat kort :p ) skrivet på svenska inget syrianska. Vi skickade även ut ett informations blad till de som behöver boende :)

• Mustikka

Goli. Tycker inte heller du ska ge upp, allt går så länge hoppet finns. Och du har rätt att vara trött. Du behöver kanske ta en mini paus från den? Och ge dig själv lite tid att må bra. Kitkät skrev så bra till dig och tror också det kan vara som hon nämt ovan,att ni kanske fixat med den för mycket att du är trött på det. Ni har kommit så långt nu att din dröm klänning snart är färdig. Så håll ut :) Angående kontakt så ska du skicka sms och säga att det är asap eftersom du är i Sverige i några dagar. Ringde mona Lisa kanske 6 ggr på två dagar. Sen skrev jag ett sms när de inte svara där jag förklara hur bråttom jag har. Han ringde upp mig då genast. Prova med det. Tycker de så dåligt av dem att inte ringa upp dig faktiskt! ! Kitkät mail har jag gett upp på. De svarar nog aldrig på det. Smsa istället.

• Pagnie
    Mustikka skrev 2013-03-26 23:08:40 följande:
    Hej tjejer. Har inte haft internet lr dator ett tag. Är hemma och har min vackra ring på mitt finger. Jag är så lycklig och den är såå fin i verkligheten. Beställt blommor och är så nöjd, trodde inte att jag skulle vilja ha dropp form men valde det tillslut. Det blev lavendel rosor, rosa rosor och ljuslila orkidéer. Det var suuper fint :) Imorgon är det catering och fredag filmteamet =D har haft så roligt här med planeringen. Ska skicka bilderna när jag sitter vid en dator. Kitkät vi skrev en dikt i insidan och information på andra. Typiskt syrianskt blev informationen (kopierade från ett annat kort :p ) skrivet på svenska inget syrianska. Vi skickade även ut ett informations blad till de som behöver boende :)
    åh vad roligt att allt börjar hända nu. Men snart är det dags också flickor. det börjar dra ihop sig vet ni. Jag längtar tills vi får göra något igen. just nu är det ju inte så mycket att göra. nästa anhalt är att bestämma blommor den 2:a april. Men det känns väldigt avlägset ändå. haha

vi måste ju få se bild nu. ;) sånt kan du inte undanhålla för oss. viktiga grejer ju
  • goli

Mustikka, vad roligt! O du måste lägga upp bild snart, det räknas inte annars! :) Jag kan inte annat än att hålla med er. Anledningen till att vi valde danny var ju för att med honom blev det mycket mer personligt, kände jag då. Men känner inte likadant längre. Om inte han ringer mig idag kommer jag bombardera honom med samtal tills han svarar. Jag förstår att han är upptagen men det är ingen ursäkt. Och jag tänker faktiskt säga till honom hur jag känner. Innan vi skrev på kontraktet sa han att vi skulle ha personliga möten när vi träffas o ska bestämma saker o ting men det har jag inte märkt något av! Tycker det är fel att lova saker man inte kan hålla. Men jag ska fan stå på mig o säga som det är. De få gånger jag har ringt honom har han verkat lite kall också. Är fortfarande säker på att han kommer göra ett bra jobb men ändå... Så kan man inte göra!

Svar på tråden Orientaliskt bröllop