• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-04-08 21:28:39 följande:
    Pagnie,
    Ja du, det är en bra fråga. Det är nästan så jag blir orolig. Dom har väl helt enkelt tröttnat på oss!

Det blir såklart jättedyrt om man skulle anlita en annan florist, utöver den som lokalen samarbetar med, för att få ALLA blommor - dekorationer, borden, kyrkan, knappblommor etc. Därför så har vi valt att ALLA blommor, förutom min & brudtärnornas buketter, ska komma från floristen som Panorama samarbetar med! 
    Så det är bara min brudbukett och tärnornas buketter som ska beställas från en annan florist, för jag vågar som sagt inte lita på floristen som Panorama samarbetar med, vem det nu är!

Ja, jag förstår vad du menar med att vissa gäster ser sig själva som givna och kanske inte svarar? Det har jag också tänkt på. Jag vill ju gärna att alla ska svara oavsett om dom är givna eller inte!

Men vadå, bor ni i Eskilstuna nu? Det har jag verkligen missat! Där har jag massor med släkt och jag är mer eller mindre uppväxt i Eskilstuna eftersom jag var där jämt som liten, ända upp till tonåren.  
    ja men det var ju en smart lösning. det kommer nog bli jättebra ska du se.

ja man börjar ju bli lite orolig. men dom kommer nog snart. goli har säkert någon tenta eller så.

haha ja det är många som gör det tror jag. man får vara på dom helt enkelt.

haha ja men vi flyttade ju hit i december. haha. kitkät har du verkligen missat det? eftersom både jag och R jobbar i eskilstuna så flyttade vi hit då vi inte hittade någon bra lägenhet i strängnäs och satsar nu på hus där istället.
  • kitkät

Hur går det med underklädesjakten? 

Jag måste hitta ett par skor också!  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-04-08 21:35:00 följande:
    Hur går det med underklädesjakten? 

Jag måste hitta ett par skor också!  
    jag vet faktiskt inte vad jag ska ha alls. sömmerskan tycker ju att korsett är onödigt då det finns i klänningen så det går ju tydligen bort. fungerar på en balconette (stavning?) BH och ett par sköna trosor bara. sambon säger ju att jag inte behöver några sexiga underkläder till natten för jag ska inte ha något på mig ändå tydligen. så han tyckte det var onödigt. haha

däremot så kommer jag byta skor och kommer faktiskt ha ett par marinblå converse på mig. kommer vara det absolut skönaste alternativet.
  • kitkät

Jag hittade en säljare på etsy som säljer skor och man får välja vilken färg enligt en färgkarta, men tyvärr så kostar dom mer än vad jag är villig att ge för ett par skor som jag aldrig kommer sätta på mig igen. Så jakten fortsätter! 

Jag kommer också ha ett par sköna trosor, ingen BH eftersom min klänning är så pass öppen. Jag hoppas det går bra ändå! Jag brukar alltid köpa mina underkläder på Change, och jag kommer nog göra det till bröllopet också - ett par sköna trosor och kanske någon finare underklädesset till dagen efter bröllopet, då vi ska spendera ännu en natt på hotellet!
    Change har ganska dyra underkläder men med ett medlemskort, som är gratis, så får man 20% rabatt på allt! Ett tips! 

• kitkät

Pagnie, 
    Visst är denna färg aprikos/peach?

http://www.edressit.com/edressit-2013-new-amazing-one-shoulder-bridesmaid-dress-07130210-_p2463.html

Vad tror du om det tyget? Och färgen?

Tänk inte på modellen, för det är inte modellen jag är ute efter - utan enbart färgen och tyget.

Jag tänkte beställa mina brudtärneklänningar i den färgen och tyget, för det tyget och den färgen är det närmsta jag kan komma det jag är ute efter! Men tyget känns lite glansigt, vad tror du? 

• Pagnie

jag tror det tyget blir jättebra. älskar sådant tyg så kan inte annat än att säga att det blir perfekt. och färgen var jättebra. Men då är frågan. ska du ha sådan där stark aprikosfärg eller vill du ha mer åt pastellhållet? Det är ju en fråga. för jag har fått för mig att ni både du och goli skulle ha aprikos åt det mer ljusa hållet. Men vill du ha det så där skarpt så är det ju skitbra.

för jag tycker det är jättefint med den där färgen.

change har jag aldrig handlat på så det kanske jag ska göra. dom har fysiska butiker eller?
    har dom någon här tror du?

• kitkät

Ja, alltså det är svårt det där med nyanser faktiskt. Inte alltid lätt att hitta precis rätt nyans av vad man tänkt sig. Jag hade egentligen tänkt mig att tärnklänningarna skulle vara något ljusare, men detta är det närmaste jag kunde komma! 
    Och  med tanke på att vi ska ha ett höstbröllop, så vill jag inte ha för det pastellaktigt. Jag tänker att vi behöver inte följa en viss nyans slaviskt utan att vi istället kan ha olika nyanser av aprikos. Det blir mer liv och rörelse! Min brudbukett vill jag ska bestå av både blommor i pastellaprikos, vitt och oranget!  

Och just tärnklänningarna vill jag inte ska vara alldeles för ljusa egentligen, eftersom jag vill att dom ska sticka ut, och inte smälta in för mycket med min brudklänning. Ljusaprikos ser ju lite hudfärgat ut och då vill jag inte att dom ska ha så pass ljusa klänningar. 

Men tycker du att färgen är en fin nyans av aprikos? 

• kitkät

Den färgen som jag visade dig nu är ju i denna nyans, och jag tycker att det är SÅ snyggt! Inte för ljust men inte heller för skrikigt oranget! 

• kitkät

Det är inte riktigt färgen som jag är osäker på, utan tyget. Jag är orolig att det ska se för glansigt & plastigt ut. Men jag har visat mina brudtärnor och dom tror att det blir bra! 
    Men vad tror du, ser det för glansigt ut på bilderna? Jag tänker att det är säkert mycket ljus etc på bilderna och då kanske det ser glansigare ut än vad det kommer se ut i verkligheten!  

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-04-08 23:05:08 följande:
    Det är inte riktigt färgen som jag är osäker på, utan tyget. Jag är orolig att det ska se för glansigt & plastigt ut. Men jag har visat mina brudtärnor och dom tror att det blir bra! 
    Men vad tror du, ser det för glansigt ut på bilderna? Jag tänker att det är säkert mycket ljus etc på bilderna och då kanske det ser glansigare ut än vad det kommer se ut i verkligheten!  
    nej jag tycke tyget såg jättebra ut. fint och luftigt tycker jag inte alls plastigt eller så. och du har nog helt rätt vad det gäller färgen. det är ju ändå höst så lite starkare variant av aprikos är nog bra. Den där klänningen var ju också jättesnygg.
    Och tror din bukett blir jättefin med den där mixen faktiskt. :D

Men jag oroade mig aldrig jag vet att du kommer göra allt jättefint :D
Svar på tråden Orientaliskt bröllop