• goli

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

    Hahaha! Ja, det var verkligen kraftiga instrument och jag fattar hur du menar att man rycks med! Vad kul att ni e i Sthlm! Vad är på agendan då? Vad har ni för planer och hur länge stannar ni?

    Pagnie, vore jättegulligt om du kunde höra runt eller om du vet namnet på vem som anställer så vi kan maila honom/henne direkt? vill gärna skicka ett mail oavsett, man vet aldrig om behov av underläkare kan dyka upp även om de redan har anställt. Vad roligt att du kommit en bit med sofreh aghden! och det bästa e om man har grejer från iran, finns så sjuuuukt fina saker där. Mina föräldrar köpte tiaran o slöjan till mig därifrån o berättade om vilka fantastiska brudklänningar de har bl a. På tal om brudklänningar, hann visst sitta o sy på en del kristaller med min mamma, riktigt roligt o mysigt. och det blev en rejäl förändring på klänningen, så fin! Så nu e jag nästan helt nöjd! ska bara sy på ärmar oxå...

    yes, tjejer, nu e jag tillbaka så ni kan sluta skriva i andra trådar (just det, har koll på er båda Skrattande) för jag vill ha er för mig själv!!!! så det så! puss på er!

  • Pagnie

    jag kan absolut kolla. ska dit i morgon bitti så kan kolla då.
    men fan i helvete säger jag bara. jag tror jag håller på att få visdomständer nu. i helvete vad ont det gör. känns där visdomständerna ska sitta så att säga, i tungan, i kinden och i halsen. förslag tack?

  • goli

    Aj då, låter inte alls kul! Kanske ska boka tid hos tandläkaren?

    Vill samtidigt önska er tjejer en riktigt god jul! många kramar!

  • kitkät

    Goli,
    Vad skönt att du börjar bli riktigt nöjd med klänningen. Kan tänka mig att det är kul att sitta och pyssla med klänningen och se hur den blir mer och mer lik drömklänningen som du tänker dig. 
    Vi blir kvar till nyårsdagen. På agendan står Oscarsfoto & konditori. Jag funderar på att vänta lite med brudklänningen, jag vill gärna ha med mig båda mina brudtärnor första gången jag provar brudklänningar, men eftersom jag bara har en brudtärna just nu så vill jag skjuta upp det, tills jag frågat min andra tilltänkta brudtärna om hon vill stå vid min sida på dagen D. 
    Det är inte speciellt bråttom med brudklänning känner jag. Kan ta det efter nyår, då har jag nästan 10 månader på mig. 

    Hur länge blir du kvar i Sthlm, goli? Var i Sthlm håller du hus, om man får fråga? Jag kan inte låta bli att tänka att du & min bästa vän, som är iranie, kanske är släkt eller familjevänner. Haha. 

     

  • Pagnie

    Goli jag kollade med en läkare och jag har två namn. En till den som anställer på kirurg kliniken och en för medicin. Tydligen så anställs ingen direkt på akuten. Utan man anställs på kliniken. Men son sagt har två namn. Skriver dom sen. God jul på er tjejer.

  • goli

    Kitkät, förstår att du vill ha med dina båda brudtärnor när du provar klänning. Men tänk på att om du sedan ska beställa en kinaklänning så e det bra att vara ute i så god tid som möjligt! De sidorna du nämnde verkar vara jättebra men om du skulle bli missnöjd med något så e det alltid bra att ha tid till justeringar. Som min klänning, t ex. Känns jätteskönt att inte behöva stressa o att kunna ha mycket tid till att bestämma vilka justeringar jag vill göra. När ska du fråga din andra brudtärna?

    Hahaha, ja man vet aldrig, det e ju egentligen en liten värld! Jag bor i Sollentuna. Var bor din bästa vän?

  • goli

    Pagnie, tack så hemskt mycket för din hjälp, uppskattar det otroligt mycket! Du kan bara skicka ett meddelande till min mail här på BT om du inte vill skriva namnen här!

  • Pagnie

    Pernilla Westerberg anställer på kirurgkliniken och vi tror att han som anställer på medicinkliniken är Krister Magnusson.
    Men läkaren jag pratade med sa att man kunde gå in på hemsidan för MSE mälarsjukhuset eskilstuna och sen kolla på de olika klinikerna och sedan kolla vem som var klinikchef. är den personen som anställer läkarna sen. Så gå in och kolla.
    För jag SKA ha er i eskilstuna. Haha

  • kitkät

    Goli, 
    Ja, jag vet. Det är bra att vara ute i god tid som du säger, men än känner jag mig inte speciellt stressad faktiskt. Det är ändå över 9 mänader kvar till bröllopet. 

    Jag var inne på Makeup Store i Skärholmen idag. Dem tar ca 1495 kr för brudsminkning, inkl. provsminkning och så får jag vlälja smink för 500 kr. Och då kostar det 300 kr om brudtärnan vill sminkas också. Det låter bra tycker jag. Då kan man välja smink som hon sminkar en med, t ex läppstiftet & roughen, så man kan ha med sig under dagen och bättra på ansiktet :) Det finns en frisörsalong i Skärholmen som tydligen ska vara bra, tillomed hon på Makeup Store tipsade om dom. Så jag ska nog ringa dit och prata med dom. Det vore smidigt om jag kunde boka frisör & makeup i samma köpcentrum, så är det bara att springa emellan haha. 
    Men vi får se, säger till när det är bokat och klart! 

    Sollentuna, ok. Min vän & hennes pojkvän bor just nu i Jakobsberg. Hennes familj bor där. Hon & pojkvännen har bott i Örebro, men nu har dom ju flyttat till Sthlm. 

    Hur känns det att vara i Sthlm då? Har du börjat sakna fästmannen din? Jag har varit här sedan i söndags. Min fästman kom hit igår och åkte hem idag. Han jobbar imorgon och på fredag. Känns trist att han var tvungen att åka tillbaka, men han kommer igen på fredag. Så jag behöver bara vara utan han i en dag typ. Det ska jag nog klara av.  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop