• eddan

    Budgetbröllop i juli 2013. Nån mer? :)

    Jag och min sambo ska gifta oss i Juli nästa år. Vi är inte speciellt rika då jag är mammaledig + att vi letar hus. Budget är satt till max 25.000 och vi kommer att bjuda strax över 50 personer.


    Jag tycker själv att jag är ganska pysslig och bra på att komma med idéer så tror inte att det kommer se/kännas speciellt lågbudget :)


    Nån som vill hänga med och utbyta lite tips? :)

  • Svar på tråden Budgetbröllop i juli 2013. Nån mer? :)
  • EmmaStinas

    Kul att se så många fina tips! Någon som vet var man kommer över säckväv i bra pris? Funderar oxå (som någon annan oxå gjorde) att ha festen i en lada, så säckväv skulle passa kanon!

  • Krystal

    Vi har en budget på 30.000kr, men hur vi ska fördela det vet vi inte riktig för nyligen sa svärisarna att dom skulle kunna stå för maten (vid vigseln) för ca 30 gäster. Vi kommer inte att lägga massa på kläderna, högst 2000:- tillsammans. Men vi ska ha vigsel (med lite tilltugg efteråt) och sen en mer fest några veckor senare. Så det blir kanske över sen till en lite resa som från början inte var inräknad...

  • erkanberkan
    EmmaStinas skrev 2012-11-09 22:05:28 följande:
    Kul att se så många fina tips! Någon som vet var man kommer över säckväv i bra pris? Funderar oxå (som någon annan oxå gjorde) att ha festen i en lada, så säckväv skulle passa kanon!
    Kolla på stoffochstil.se
  • eddan

    Åh vad roligt att så många hänger med :) Här har det stått still ett tag...men men har ju en ganska klar bild om det mesta :)


    Är vi dom enda som inte är förlovade? :) Vi funderar lite på om vi ska förlova oss eller skita i det ;) jag har varit förlovad två gånger tidigare så känns inte så superspeciellt...men är ju som fint att ha två ringar,


    Vad är det vanligaste angående ringar? Slät förlovning och sten på vigselringen? Eller tvärtom? Jag är verkligen ingen smyckestjej så har lite dålig koll :)

  • Krystal

    Jag har, som det syns på den lilla bilden en helt slät förlovningsring och kommer att ha en liknande slät ring, men med en rad stenar 9 eller 10 st. Mer exakt vet jag inte för m2b ville vara den som fixar ringen till mig. Alltså inte att han gör den själv utan ska gå till en guldsmed. Men han har fått noggranna riktlinjer på hur den ska och inte få se ut

  • M4R13
    SofiaMagdalena skrev 2012-10-30 18:41:35 följande:
    Ännu ett par med liten budget, vi har 22.000:- på 58 gäster. Det kallar jag liten budget. 
    Hur tänker ni med liten budget (under 30.000) göra med maten?

    Kram! 
    Vi anlitar min fästmans bror som är kock!
    Vi köper alla ingredienser till maten, men han tillagar den gratis och paradvåningen där vi gifter oss tillhandahåller allt porslin, alla glas och bestick, alla kaffekokare och termosar och matlagningskärl.

    Praktiskt och billigt! :)
  • eddan

    Vet nån någon bra webshop med billigare ringar...vitt guld i första hand :)

  • eddan

    Jo när skickar ni ut inbjudningar? Eller har alla redan gjort det? :) och vad sätter ni för osa?

  • Pyttis

    la våra på posten i fredags, och har osa den 5 maj. lite tidigt kanske, men vi har bjudit ca 120 pers och ska bygga större delen av möbbleringen till festen själva och vill ha tid på oss att fixa :)

Svar på tråden Budgetbröllop i juli 2013. Nån mer? :)