• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Tokig

    Jag har en liten planerings/formuleringsfråga.

    Jag vill ju så klart vara som vackrast denna dagen, så jag tänker att det enklaste sättet är att alla andra är lite fula. Jag löser ju det enkelt med tärnklänningen och så. Men tycker ni att det är att gå för långt att be gästerna gå upp i vikt och bli tjocka? Allt för att jag ska se smalare ut?

  • Guanaca

    Absolut inga problem Tokig! Skriv det i inbjudan. Eller så kan du ordna ett 5 dagars bröllop. Festa i flera dagar innan bröllopet, mycket fet mat och alkohol. Gästerna kommer ha så roligt och på din bröllopsdag är de så där lagom mosiga, uppsvullna och bakfulla!

  • Sanna87
    Kjell Präst skrev 2012-09-07 08:53:22 följande:
    Är det så att vi tröttnar så sätter vi igång autopiloten. Det är en uppblåsbar präst som ser nästan ut som en riktig - och han är ständigt leende.
    Okej, då kanske det det är dags för prästen på mallorca att starta autopiloten. Eller så kanske han skulle tagit en månads längre semester.
  • Jenny121212

    Tokig: det var ju supersmart:) då slipper man ju kämpa med sina extra kilon o behöver inte lägg tid o pengar på smink o frisör. Att jag inte har tänkt på det. Tur inbjudningar inte är skickade än. Men Hur formulerar man det bäst? Med ett rim så klart, men nån som är bra på det? Chicita?;)

  • Jenny121212

    "Våran önskan är väldigt lätt, lägg på er några kilon fett. Smink är inte tillåtet att ha, det får bara ja. Frisörer o håruppsättning är inget för er, kommer ni själva på nåt mer? Allt som gör er extra snygga, som att t.ex. Muskler bygga. Glöm det fram till vår fest så kommer vi gilla er som bäst." Kom själv på ett. Men det här låter mer som en önskan. Hoppas bara alla förstår att det är ett krav..

  • Jenny121212

    Hoppas ni kan läsa utan nån som helst styckeindelning. Ni ska vara glada att ni iaf får mellanrum mellan orden...

  • Tokig

    Vi har ju redan skickat ut våra inbjudningar... men man kanske ändå kan påtala detta på något sätt. Jag menar det är ju trots allt MIN dag...

  • Chicita
    Jenny121212 skrev 2012-09-07 13:41:07 följande:
    Tyckte ditt rim var bra men jag slänger väl in ett jag också när du uppmanade mig (akta så jag inte börjar rimma konstant nu bara Tungan ute)

    Att dagen är vår ska alla veta
    På bilderna blir vi båd vackra och heta
    Du som är gäst kan hjälpa oss med dagen
    genom att se till att lägga på dig runt magen
    Klädkoden är enkel, ta på dig ett tält
    eller rulla dig i en mocka på kossornas fält.
    Att göra dig ful, är din gåva till oss
    Så ta en kaka till, ja festa loss
    Med håret på ända och sminket på sned
    rättar du in dig som statist i vårt led
     
  • Tokig
    Chicita skrev 2012-09-07 14:33:26 följande:
    Tyckte ditt rim var bra men jag slänger väl in ett jag också när du uppmanade mig (akta så jag inte börjar rimma konstant nu bara Tungan ute)

    Att dagen är vår ska alla veta
    På bilderna blir vi båd vackra och heta
    Du som är gäst kan hjälpa oss med dagen
    genom att se till att lägga på dig runt magen
    Klädkoden är enkel, ta på dig ett tält
    eller rulla dig i en mocka på kossornas fält.
    Att göra dig ful, är din gåva till oss
    Så ta en kaka till, ja festa loss
    Med håret på ända och sminket på sned
    rättar du in dig som statist i vårt led
     
    Tack! Perfekt... ska lägga till recept på bearnaisemilkshake och annat som kan hjälpa våra gäster....
  • Tokig

    Då har vi löst problemet med de slanka... men de som är sådär långa och härliga, de förstår väl själv att de får gå på knä under dagen. Inte är det väl någon som kommer på tanken att vara längre än brudparet?


    Hur har ni gjort? Är det något som haft problem med för långa gäster?


     

Svar på tråden Kan jag verkligen...?