• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    www.romance.se/ Här har vi beställt banderollen. Gå in under fliken till festen så finns den där. Vi ska ha stenarna som placeringskort, så vi ska skriva namn på dem. Vi kommer ha strandtema då vi både har vigseln och festen precis vid havet. Det är 25 meter mellan vår stuga och havet.

  • hannijohanna

    Oj va duktiga ni är! Vi har inte äns bestämt vad  vi ska ha i våra festhäften. Vad har ni med i era? :) 
    Funderar på ordlekar och tidslinje plus meny. Har ni med något annat kul? :) 

  • JochP

    Vi har inte heller gjort något festhäfte än. Vet inte riktigt vad vi ska ha i det, ska väl börja spåna lite snart.

  • Miss JH

    Vi har en sångtext som en dikt och lite bilder på oss, menyn, bordsplaceringen, personbeskrivningar om varje gäst, regler för kvällen ( seriösa sådana, då vi är ute i en stor trädgård och lite förhållningsregler kan va bra) på den sidan har vi även nr till några olika taxibolag och busstiderna för bussen in till stan på kvällen, snapsvisor, hur vi träffades och resan fram tills bröllopet, en sida med 10 saker du inte visste om: mej och min blivande och till sist en sida där vi tackar de som hjälpt till lite extra på ett eller annat sätt.

  • jossanamir

    Vi kommer inte ha några festprogram då vi har gäster som pratar flera olika språk och det blir lättast att skippa det då känner vi.

    I torsdag kom en godkänd hindersprövning hem och idag fick vi äntligen veta vilken präst som kommer viga oss Glad Nu har vi bara blommorna kvar annars har vi planerat/bestämt allt som behöver lösas inför dagen. Känns otroligt skönt, men det är ju faktiskt nu vi börjar förstå hur nära det är!

  • Annica70
    Miss JH skrev 2013-04-13 20:26:43 följande:
    www.romance.se/ Här har vi beställt banderollen. Gå in under fliken till festen så finns den där. Vi ska ha stenarna som placeringskort, så vi ska skriva namn på dem. Vi kommer ha strandtema då vi både har vigseln och festen precis vid havet. Det är 25 meter mellan vår stuga och havet.

    åh vad mysigt att vara vid havet.. .. Blir nog att jag beställer en banderoll oxå. Dom var väldigt fina. Tack för tipset..


     

  • hannijohanna
    Miss JH skrev 2013-04-14 18:32:01 följande:
    Vi har en sångtext som en dikt och lite bilder på oss, menyn, bordsplaceringen, personbeskrivningar om varje gäst, regler för kvällen ( seriösa sådana, då vi är ute i en stor trädgård och lite förhållningsregler kan va bra) på den sidan har vi även nr till några olika taxibolag och busstiderna för bussen in till stan på kvällen, snapsvisor, hur vi träffades och resan fram tills bröllopet, en sida med 10 saker du inte visste om: mej och min blivande och till sist en sida där vi tackar de som hjälpt till lite extra på ett eller annat sätt.
    Det låter som jättebra saker! Väldigt smart att ha med busstider och nummer till taxi :)
  • Moignon

    Börjar bli lite smått stressad över allt som ska göras men ska skicka sambon på en helg med bästa vännen och tänkte passa på att få massa gjort. Mycket klipp och klistra blir det. Bordsplacering, bordsnumrering, festhäfte, vigselprogram, bordsplaceringslappar, förklaring till bordsplacering. Sen tänkte jag pimpa glasburkar som ska bli till vaser. Ner på stan och handla lite grejer med. Tiden springer fram nu!!

  • Annica70

    Nu är det sex veckor sedan jag beställde min klänning så nu borde den snart vara på G ..


    Hoppas bara den blir bra nu när den kommer

  • Miss JH

    Fick meddelande idag att jag har 2 paket att hämta . Spännande. Och grymt snabb leverans då jag beställde i lördags!

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013