• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    Vi kommer med handla alkohol i Tyskland. Bor i Skåne, så för oss blir det en dagsutflykt och vi tjänar rätt mycket på det. Fick servetterna från duni idag, så himla fina. Kan knappt tro det är engångs. Väldigt nöjd.

  • JochP

    Vi handlar på systemet, vi har långt till Tyskland. Dessutom skönt att kunna lämna tillbaka. MEN...hur mycket ska man köpa?? Hur beräknar ni?
    Har ni något vintips? Vi har tänkt köpa hem och provsmaka lite olika viner. Det ska ju passa till buffé också med lite blandad mat. Kommer ha både rött och vitt vin till buffén samt öl och alkoholfritt.

  • Moignon

    Vad har ni köpt för sort på servetter. Ville ha 48cm blåa men fanns bara 40 cm. Hade vita dunilin på jobbets julfest och gillade dem!

  • Miss JH

    Vi kommer köpa baginboxvin och fylla på karaffer, både vitt och rött som vi ska ha till maten. Sen kommer vi köpa öl och cider och lägga i stora zinktunnor fyllda med is, så de håller sej kalla hela kvällen. Till kaffet kommer vi ha avec. Ingen starksprit mer än någon flaska whisky till kaffet. Jag har absolut inte räknat på hur mycket ännu, men jag köper hellre för mycket än att det tar slut kl 12 . Vi ska förstås ha champagne att skåla i efter vigseln och ett antal alkoholfria alternativ. Servetterna vi köpte var 40 cm, men de var tillräckligt stora tyckte jag. Vi köpte med blå

  • Moignon

    Ok. Vi har serveringspersonal (restaurangelever) som serverar vinet och kommer räkna på 2 glas till förrätten och 2 till varmrätten med 5glas per flaska. Skulle innebära ca 56 flaskor vin. Ca 12-14 flaskor bubbel. Ca 140 öl. Sen blir det några boxar vin till festen förutom öl. Vi kommer även köpa en del alkoholfritt på systemet, bubbel och lite mindre söt cider. Beräknat på 70 personer. Skönt att höra att servetterna var bra. :) ska försöka beställa nästa vecka.

  • JochP

    Vi har ju också tänkt vinboxar som man fyller upp i karaffer. Men har ni tips på någon sort som passar till buffé? Både rött och vitt. När det gäller servetter har vi linneservetter från min släkt. Det är rätt kul för en del är över hundra år gamla och alla har mongram, så vi tänkte ha en sida i festhäftet som heter Vems servett använder du? där det står förklaringar vad monogrammen står för och hur de var släkt med mig. Mamma har haft fullt sjå och manglat servetter och dukar senaste tiden.

  • okajsa

    TÄnk så tiden springer iväg, suttit och räknat på dryck ikväll men det är så svårt att veta hur mcyekt som går åt. Går efter systembolagets tips och plussar på lite så räcker det förhoppningsvis. Vad har ni för alkoholfria alternativ?

  • Miss JH

    Vi kommer köpa några alkoholfria vita och röda viner, bubbelvatten och alkoholfri cider som alkoholfria alternativ tror jag.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013