• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • jossanamir

    Förresten har ni börjat fundera/blivit nervösa inför er eventuella möhippa än?! Jag fick mail från sambons bror igår med datum för när svensexan kommer vara och jag kan ju inte låta bli och tänka på vad som kommer hända under min möhippa Tungan ute 

    När den än blir så är jag övertygad om att det kommer bli en härlig dag, varse sig vi ska göra saker som jag gillar eller inte. Jag som blivande brud får ju bjuda till och göra allt jag kan för att det ska bli en perfekt dag Glad

  • JochP

    Har inte tänkt så mycket på möhippa än. Men antar att det planeras. Är ju lite svårt när folk är så utspridda, jag bor på en ort, kommer från en annan och har systrar utomlands så vi får se vilka som kan komma och hippa mig. Men jag är glad bara tjejgänget här där jag bor hittar på nåt. Förstår att det är svårt för de som bor långt bort att komma. Tycker det är nog att de kommer till bröllopet.
    Hur gör ni med musik till festen? Har ni liveband, dj eller Spotify? Vi kommer ha en speciell spellista på Spotify till dansen, men kommer ha riktig utrustning gör att få bra ljud och discoljus. Funderade på dj, men vi känner att vi hellre väljer alla låtar själva.

  • Miss JH

    Jag har inte heller funderat så mycket på möhippan. Vet att mina tärnor planerar för fullt då den ena hindrade det för lite sen. Har dock inte en aning om vad de kommer hitta på eller vilka som kommer. Blir glad för det lilla och de som dyker upp. Skulle vara helnöjd med middag och vin, men känner jag dem rätt så blir det lite mer än så . Vi kommer ha trubadur på festen som spelar tre gånger 40 minuter och utöver det kör vi spotify. Vår toastmaster kommer bli ansvarig för datorn så inte alla byter musik hela tiden. Gästerna kommer kunna önska låtar av honom så fixar han det på spotify. Igår beställde jag servetter på duni, köpte de som ska kännas exakt som linneservetter trots att det är engångs. Fick även mail från lightinthebox att mitt och flickornas diadem är på väg. Imorgon ska vi till restaurangen som ska fixa vår catering och prata menyn.

  • Heobea

    Möhipppa, USCH! Jag är verkligen inte bruden man drar ut på stan, iklädd rosa magtröja, tyll och ber mig sälja pussar. Inte heller tjejen man hetssuper under bordet. Då blir jag arg och går hem. Vissa av mina vänner har koll på det, mer än rätt väl. Problemet är dock att några av de andra försträker varandras sämsta sidor och då kan det lätt sluta i att jag måste gå utfläkt på stan. Så jag spännde ögonen i tjejen som ska vara toastmaster och sa: du vet vad det är som gäller, jag går hem om ni super mig under bordet och om jag samtidigt tvingas skämma ut mig på stan. Hon skrattade gott.
    Nervös, ja lite, mest skräckblandad förtjusning. Mina vänner är ganska påhittiga så jag förväntar mig att de ha en rätt bra arsenal av upptåg, idéer osv. Gissar dock att både möhippa och svensexa lär bli sama dag eftersom vi umgås mer som ett gäng än bara pojkar/flickor. Hehe!

    Musik till festen: först liveband där vi handplockat av våra musikbekanta. Både sambon och jag har ett långt förflutet inom både student- och blåsorkester världen så vi har lite kontakter. Blir ett jamband som ska spela lite jazzstandards, dansvänliga andra låtar. Gissar att det får bli en sångmicrofon, högtalare, basförstärkare och kanske nått så det enkelt går att plugga in iPad/dator för musik. Sedan blir det en spotifylista på låst dator så att INGEN kan komma och pilla, byta musik eller dyl. Men det blir tostisarnas problem... hehe!

    Annars filar jag mest på festprogrammet just nu. Eller de delar som går att fila på innan alla osa:t. Har en fundering på om vi ska retas lite med en av tostisarna. Han har en förmåga att äta GROTESKA mängder mat. Förstår inte hur han kan vara så smal och äta så mycket....
    Vi har en punkt i programmet som heter festregler. Där finns blandat bandat som: var och en äter från sin egen tallrik, skulle det ta slut, låna till vänster.
    Har så god lust att skriva: Sitter du på xx: s vänstra sida rekommenderas att du äter upp snabbt, annars riskerar du att bli utan mat. Allt för att retas lite med toastmastern. Men vi får se, det kanske blir nått helt annat.

  • afturelding

    Jag får nog ingen möhippa, och det är lika bra det. Jag bor "ensam" på min ort och har inga vänner här, så de skulle behöva åka minst 20 mil. Min bästa vän ska dock vara här några dagar innan, så vi ska väll kanske ta en fika. 

    Möhippa är inget för mig heller så. 

    Vi har inte riktigt bestämt oss hur vi gör med musiken än, men det lutar åt en ordentlig stereoanläggning. 

  • Malaina

    Hej alla! :D

    Jag är helt ny i den här tråden! Har bara hittills läst några inlägg!
    Ska också gifta mig den 29/6!

    Möhippa kommer jag få, då jag gett min bästa vän, som också ska vara en av mina tärnor en lista på
    de som ska bjudas. Hon vet också vad jag tycker om och inte tycker om så jag hoppas hon följer detta:P
    Är också glad över att jag kommer få veta datumet för möhippan i förväg, då jag är en person som har ett visst kontrollbehov. Därför kommer möhippan dessutom vara jobbig då jag inte vet vad som kommer hända och ske! :D

    Är dock mer orolig för sambons svensexa! 

  • Heobea

    Det där med datum, vi har delat en googelkalender med vår tostmaster. Skrivit in vilka av alla helger som är upptagna, har inplanderade saker i sig. Har tre helger kvar nu som verkar rimliga. Skulle inte bli förvånad om det blir om två veckor....... Hehe! Annars blir det i mitten av maj!

  • imoen

    Hej. Jag är ny i tråden. Jag och min sambo ska gänga oss den 28/6, men detta var det närmaste datumet så jag hakar på här 😄. Vad långt alla verkar ha kommit! Vi har just satt budget och gästlista, men inte skickat inbjudningar då vi inte har några tider ännu. Vi ska posta iväg en förvarning på måndag då många planerar sin semester nu. Vi kommer iaf ha en borgerlig vigsel på en bygdegård med ca 40 personer, dvs närmaste familjen och ca 5 vänner var. Beställde kidsarnas kläder från ebay igår men har inget att ha själv ännu 😰. Möhippa blir intressant att se om det blir någon alls. I så fall blir det nog en picknick eller typ laserdome eller nåt. Jag skulle inte ställa upp på att fösas runt på stan och mina vänner skulle nog inte ställa upp på att "fösa" om så det var min högsta önskan 😄 Det ska bli inspirerande iaf att följa en grupp där flera har god framförhållning. Då vet jag när jag ska börja få panik över saker jag inte hunnit göra ännu 😄😃

  • Miss JH

    Varit på restaurangen och bokat meny till cateringen till bröllopet. Känner oss nöjda. Var även nere i stugan och har bestämt var partytältet ska stå och var i trädgården vi ska ha vigseln.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013