• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Heobea

    JochP: jag hade nog inte valt fläskfilé just för att vi äter det ganska ofta. Men annars tycker jag det lät toppen. Kul att de inte bara kör på quorn och sojakorv som vegetariskt alternativ.

    Här har vi varit och kikat på lokalen där vi ska vara. Kommer bli trångt men mysigt. Vi har lite strukturella problem var vi ska placera gästbok o dyl. Men det löser sig nog.

    Vad gäller mat satsar vi på förätt och huvudrätt och sedan tårta till efterrätt. Vi har själva varit på flera bröllop där man knappt orkar tårta för att man ätit sååå mycket av det andra.
    Så nu gäller det bara att diskutera fram ett bra förslag med olika cateringfirmor.

  • Miss JH

    Heobea: åh vi har inte ens kommit så långt så vi ens börjat fundera på det strukturella. Jag vet hur jag vill ha borden där vi ska sitta och äta, men sen har jag inte tänkt längre. Kanske dags att börja fundera på sånt med

  • kärlekensbrudpar

    Våran fotograf var också dubbelbokad... Korten skickade idag sista sekunden men man har ju så mycket att hinna i vardagen.,.:)

  • Miss JH

    Skönt att ni fått iväg inbjudningskorten nu kärlekensbrudpar. Jag har inte hunnit planera något hitintills denna påsken. Det har gått i ett. Hoppas hinna börja på bordsplaceringen ikväll. Hur går det för er andra? Inte ens 3 månader kvar nu, lite stress börjar infinna sej hos mej

  • kärlekensbrudpar

    Samma här :) vill prova klänningen och fixa det sista på den men dem är 40 mil bort.. Tror också att jag måste ner i vikt gått upp i vikt efter jag provat den sist ,..

  • kärlekensbrudpar

    Samma här :) vill prova klänningen och fixa det sista på den men dem är 40 mil bort.. Tror också att jag måste ner i vikt gått upp i vikt efter jag provat den sist ,..

  • Heobea

    MissJH: vi insåg direkt när vi klev in i lokalen att det finns problem som vi inte vet hur vi ska lösa alls. Men som sagt, det beror bara på att vi varit där och kikat innan.

    Fotograf, huff, första fotografen blev gravid med beräkad födsel en dag efter bröllopet, andra fotografen sket sig av andra orsaker, tredje fotografen blev billigare och bättre med fler bilder än nr 1&2.

    Vi tänker att bordsplaneringen går inte att göra innan vi vet vilka som kommer. Känns bara onödigt göra en placering som havererar när personerna ändras. Nä det får bli senare.
    Nu fokuserar vi på catering och dekor. Heja heja!

    Förövrigt, jag avskyr stora släktkalashögtider där människor inte kan respektera allergier.... Höll på att sluta med en tur till akuten......

  • Miss JH

    Vi har i stort sett fått in alla OSA. Det är 3 kvar som inte svarat. Därför kan vi börja finurla på en ev bordsplacering tänkte jag. Måste börja nånstans. Ska se om jag kan börja på festhäftena med ikväll. Det kommer ta ganska lång tid att göra dem misstänker jag för att få dem så jag blir nöjd med dem. Låter ruggigt med allergier och nästan akuten . Hoppas det gick bra ändå.

  • Annica70

    Idag var sista svarsdagen till vårt bröllop. Alla kommer så vi blir 32 personer.


    Har provbakat tårtan idag och den var jättegod. Ska bara kunna dekorera den lite fint oxå. Jag känner att jag har bra koll.


    Men är det någon som vet vad man kan köpa billia dukar? Vill inte använda pappersdukar men linnedukar är så dyrt att köpa.

  • Heobea
    Miss JH skrev 2013-03-31 18:14:26 följande:
    Vi har i stort sett fått in alla OSA. Det är 3 kvar som inte svarat. Därför kan vi börja finurla på en ev bordsplacering tänkte jag. Måste börja nånstans. Ska se om jag kan börja på festhäftena med ikväll. Det kommer ta ganska lång tid att göra dem misstänker jag för att få dem så jag blir nöjd med dem. Låter ruggigt med allergier och nästan akuten . Hoppas det gick bra ändå.
    Men då så! Ni har ju tid i alla fall! :D
    Annica70 skrev 2013-03-31 19:05:25 följande:

    Idag var sista svarsdagen till vårt bröllop. Alla kommer så vi blir 32 personer.


    Har provbakat tårtan idag och den var jättegod. Ska bara kunna dekorera den lite fint oxå. Jag känner att jag har bra koll.


    Men är det någon som vet vad man kan köpa billia dukar? Vill inte använda pappersdukar men linnedukar är så dyrt att köpa.


    Knoppalakan från IKEA!  Är borden väldigt mörka under kan man lägga på fiberduk (sånt man har på blommorna) eller dubbla lakan. Du behöver inte fålla eller nått. Är borden konstig längd och man inte vill ha en duk/bord går det ganska snabbt att sy ihop dem.
Svar på tråden Bröllop 29/6-2013