• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • kärlekensbrudpar

    Jamen precis...det blir en underbar dag iaf Solig skönt att bocka av ...Tungan ute

  • Miss JH

    Ja det kan ingen ta ifrån oss, att det blir en underbar dag oavsett väder . Sambons mormor erbjöd sej häromdagen att betala för catering. Vi hade ju tänkt laga maten själva så vi kollar på olika alternativ till catering nu. Det är ju en hel djungel

  • Moignon

    Vad har ni tänkt er för mat miss jh? Buffé eller sittande middag? Finns ju mycket att välja mellan som sagt! Vi ska försöka komma igång med massa pyssel i helgen. Ser fram mot det!! Mycket idéer! Vad ska ni ha för dekorationer?

  • Miss JH

    Vi tänkte ha buffé. Hittat en jättegod med kycklingfilé, fläskfilé och lammracks, 3 sorters såser och potatisgratäng. Blir nog den. Vi kommer dekorera med att lägga murgröna på borden, ljusfat med sand från stranden och blockljus med rosa sidenband om, snäckor på bordet, sen kommer vi plocka stenar på stranden som vi ska ha som placeringskort, så vi skriver namn på stenarna. Ev kommer vi köpa småvaser och sätta nån minigerbera i dem och ha på borden med. Ni då?

  • Moignon

    Bra grej med olika sorters kött att välja på! Vi kör på havstema när det gäller maten. Vi ska ha runda bord med linnedukar och blå dunilinsevetter. Vi håller på och samlar glasburkar som vi ska dekorera med band och ha blommor i. Kommer även ha bordsnummertavlor som inte är klart än. Bordsplacering hade vi tänkt använda stenar till också, men ska använda tapet som vi hade till inbjudningskorten. Kommer ha lite gamla saker som är kopplat till resande: jordglob, resväskor och liknande. Sen en del annat som vi inte är helt klara med hur vi ska göra. :)

  • Miss JH

    Åh vad härligt det låter. Och lite likt vårt tema. Vi kör med strandtema. Vår stuga, där både vigseln och festen ska hållas i trädgården, ligger precis vid havet. Så vi tyckte det var lite kul att köra sånt tema då. T o m har vi fått in det i en av psalmerna vi ska ha på vigseln, som heter Guds kärlek är som havet och som stranden.

  • kärlekensbrudpar

    oj vad fint ni ska duka :) jippi hundra dar :) :) Skrattande

  • Moignon

    Vi hade gärna haft vid havet men vi föll för en lokal som ligger långt därifrån. :) 100 dagar, då kanske det är dags att sätta fart... Ordentligt!

  • Annica70

    Vi ska oxå ha buffe. Det kommer att serveras en liten förrätt mest för att det ska bli tid för dom i köket att sätta fram buffen.


    Och idag har vi varit och beställt våra ringar .. Är så nöjd med dom

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013