• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • kärlekensbrudpar

    oj vad fint du har hittat miss JH ni blir super fina!

  • jossanamir

    Solisten bokad, bestämt innehåll och utseende av bröllopstårtan och besökt floristen- nu får det räcka med bröllop för denna helg tror jag! Ibland är det skönt å bara prata om annat :)

  • Miss JH

    Jossan: Oj vad ni hunnit med. Håller med om att man måste pausa ibland, trots att det inte alltid är helt lätt . Vi får över vänner ikväll som ska kolla mello med oss. Det ska också bli ett skönt avbräck. Just nu har min tärna föreslagit att hon och jag ska sjunga ihop på vår vigsel (en av låtarna). Jag funderar fram och tillbaka, är så rädd för att börja storböla och inte fixa det alls

  • jossanamir

    Åh vad häftigt att ev sjunga under sin egen vigsel!! Jag tycker absolut att du ska göra det och om du inte klarar av det pga tårar, så vore det väl inte hela världen?! Din tärna kommer förhoppningsvis fortsätta sjunga och tårarna är ju bara ett bevis på den glädje och kärlek du kommer känna just där och då. Kan inte tänka mig något finare :) go for it!!!!

  • jossanamir

    Vår dukning blir väldigt stilren i enlighet med hur vi är som personer och hur vi gillar att ha vårt hem inrett :) det blir med andra ord, vitt, vitt, vitt och åter vitt. Stolarna är gråa och trycksaker samt blommor får gå i lila för att få lite färg på det hela! Klänningen blir en axelbandslös långklänning i vitt (inte Ivory eller annan nyans av vit), den hade ett långt släp men har lämnat in den till sömmerska då jag inte vill ha nåt släp alls. Coolt med ponnyridning för de små, på det bröllopet hade jag mer än gärna varit med som barn ;)

  • Saris

    Hej


    vi ska oxå gifta oss utomhus, hemma i våran trädgård, festen hålls i bygdegården som ligger på andra sidan vägen. Kommer ha ca 80 gäster. även vi ska ha trubadur.


    Just hemkommen från Tallin efter att varit dit med lite vänner och inhandlat all alkohol till bröllopet :) Kommer inte ha dit att åka senare så passade på nu... hela källarn full nu :)


    cateringen är oxå nästan bokad nu. ska ha en provsmakning först innan den klubbas helt bara...


    M2B har hittat sin kostym oxå, på rea på esprit! Halvrea priset, kunde inte bli bättre! =allas kläder är klara!


    Vill att de ska vara juni nu ju!! :)

  • Miss JH

    Jossan: Tack för pepp. Jo jag kommer nog köra ett försök. Och han som ska spela och sjunga de andra låtarna på vigseln kan alltid falla in och ta vid om jag bryter ihop. Härligt med stilrent bröllop. Det är just därför jag älskar bröllop, för inget är det andra likt och alla har verkligen sin egen personliga touch. 133 dagar kvar idag!!! Fatta hur snabbt det går. Vi är snart nere på 100 dagar tjejer. Galet och underbart .

  • Miss JH

    Saris: Härligt med fler som ska ha utomhusvigsel. Blir ni vigda av präst eller borgerligt? Har ni andra som ska gifta er kyrkligt valt psalmer?

  • JochP

    Iiiiiih, får lite panik när det är så kort tid kvar. Är mycket kvar som inte är fixat än. Idag har jag börjat skriva adresser på kuverten till inbjudningskorten så snart är de iväg. Annat som ska fixas denna vecka är catering och tillfråga en vän om hon vill sjunga på vigseln. Det är många detaljer som ska ordnas känner jag. Ni andra som gifter er utomhus, hur gör ni med mikrofon, kommer ni ha det eller? Jag tror vi vill ha det tillgångarna iallafall. Kanske inte själva ceremonin. Vi kommer iallafall behöva förstärkare då en vän ska spela elpiano. Vet inte riktigt var vi ska låna den utrustningen, men det kanske löser sig.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013