• Fremm

    Vinterbröllop 2012-2013

    Hej!


    Kanske finns det redan en tråd med brudar som gifter sig den kommande vintern?


    Tipsa mig gärna om dessa annars.


    Jag är precis i startgroparna att planera vårt kommande bröllop som blir på nyårsafton i år. Ser att det är många som planerat sen mer än ett år innan så jag börjar känna mig lite smått stressad.


    Min M2B friade till mig kvällen innan vi gick på semester och jag blev så klart överlycklig och vi ville inte vänta för länge med att gifta oss dessutom har han varit gift innan och det va ett sommarbröllop och eftersom sommarbröllop är så vanliga så fick det bli ett vinterbröllop.


    Men som sagt jag har inte varit på mer än ett vinterbröllop och det va ett tag sen så jag kommer inte ihåg detaljerna kring det mer än att det va supervackert, men det va i februari och massor med snö. Det kan man ju inte garantera att det blir i år.


    Snälla kan vi inte samlas här och bli ett gäng brudar som planerar tillsammans, annars tipsa om någon annan liknande tråd, vore kul om vi blev ett gäng brudar som kunde följas åt och som precis som jag är i startgroparna med deras planering... om det finns?


    VÄLKOMNA och hoppas ni hittar hit!!

  • Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013
  • Pekkiisch4

    Idag har jag gjort klart alla festhäftena och varit och bokat frsör och sminkös ! ska ha möte den 1 okt, spännande !! :)

    Wow vilken klänning Minuz !! iofs har jag tyckt att alla du har beställt hem varit fina, men det hä är en sån jag hade kunnat tänka mig ! :)

  • Fremm
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-20 19:46:44 följande:
    Idag har jag gjort klart alla festhäftena och varit och bokat frsör och sminkös ! ska ha möte den 1 okt, spännande !! :)

    Wow vilken klänning Minuz !! iofs har jag tyckt att alla du har beställt hem varit fina, men det hä är en sån jag hade kunnat tänka mig ! :)
    Åh va roligt, du har hunnit med en hel del idag då! :)

    Jag va hos sömmerskan idag och provade min klänning, hon trodde inte det skulle vara några problem att sy in den, hon kommer att ta in den i sidorna och inte röra öglorna till snörningen alls. Känns bra och förhoppningsvis blir jag lite mer motiverad att försöka komma ner några kilon till innan dagen D...

    Funderar på att boka träff hos frisören jag med, behöver ändå slinga håret så kan man ju samtidigt diskutera brudfrisyren oxå...

    När ska man egentligen träffa prästen och öva en gång med brudföljet i kyrkan?

    Samtidigt som det känns som om det inte är alls långt kvar så är det mkt som inte går att göra än i alla fall... svårt att kunna prioritera då... :-/
  • charlottev
    Pekkiisch4 skrev 2012-09-20 19:44:37 följande:
    Pekkiisch - 12 dec 2012 Oskarshamn
    Minuz - 1 dec 2012, Mönsterås
    Smulan8118 - 29 dec 2012 Linköping
    Fremm - 31 dec 2012 Småland
    charlottev- 2 feb 2013 Stockholm
  • Sofiiiz
    charlottev skrev 2012-09-20 22:22:44 följande:


    läntar till den 2 februari =)
    Underbar klänning :)
  • Sofiiiz

    Pekkiisch - 12 dec 2012 Oskarshamn
    Minuz - 1 dec 2012, Mönsterås
    Smulan8118 - 29 dec 2012 Linköping
    Fremm - 31 dec 2012 Småland charlottev- 2 feb 2013 Stockholm
    Sofiiiz - 1 December 2012, Kall, Jämtland

  • Fremm

    Charlottev: Förstår att du längtar, du va såååå fiiiin i din klänning!! Underbar!!

  • smulan8118

    Jättefin klänning!

    Idag var vi inne på smycka o kikade på ring.
    Hittade en som jag blev kär i direkt, men den var i vitt guld å det vill jag inte ha...jag vill ha i rött guld. Det passade dessutom bättre till förlovningsringen.
    De hade ingen prisuppgift på den kombon just då...åhhh....vill så gärna veta. Vad tror ni det skiljer i pris på rött vs vitt guld? den i vitt kostar 7890.-

    I morgon känns det nästan som dagen D, ska prova brudklänning, beställa brudbukett och boka o prata med frisör & make up.... ska bli sååå kul! 

  • Fremm
    smulan8118 skrev 2012-09-21 20:54:44 följande:
    Jättefin klänning!

    Idag var vi inne på smycka o kikade på ring.
    Hittade en som jag blev kär i direkt, men den var i vitt guld å det vill jag inte ha...jag vill ha i rött guld. Det passade dessutom bättre till förlovningsringen.
    De hade ingen prisuppgift på den kombon just då...åhhh....vill så gärna veta. Vad tror ni det skiljer i pris på rött vs vitt guld? den i vitt kostar 7890.-

    I morgon känns det nästan som dagen D, ska prova brudklänning, beställa brudbukett och boka o prata med frisör & make up.... ska bli sååå kul! 
    Va roligt att du hittade en ring som du gillade, jag har för mig att vitt guld kan vara något dyrare än rött guld men annars tror jag inte att det skiljer så mkt i pris, guld som guld...

    Vilken spännande och rolig morgondag du har framför dig, önskar dig lycka till och hoppas du får en riktigt rolig dag, du får berätta sen hur det gick! :)
Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013