• Fremm

    Vinterbröllop 2012-2013

    Hej!


    Kanske finns det redan en tråd med brudar som gifter sig den kommande vintern?


    Tipsa mig gärna om dessa annars.


    Jag är precis i startgroparna att planera vårt kommande bröllop som blir på nyårsafton i år. Ser att det är många som planerat sen mer än ett år innan så jag börjar känna mig lite smått stressad.


    Min M2B friade till mig kvällen innan vi gick på semester och jag blev så klart överlycklig och vi ville inte vänta för länge med att gifta oss dessutom har han varit gift innan och det va ett sommarbröllop och eftersom sommarbröllop är så vanliga så fick det bli ett vinterbröllop.


    Men som sagt jag har inte varit på mer än ett vinterbröllop och det va ett tag sen så jag kommer inte ihåg detaljerna kring det mer än att det va supervackert, men det va i februari och massor med snö. Det kan man ju inte garantera att det blir i år.


    Snälla kan vi inte samlas här och bli ett gäng brudar som planerar tillsammans, annars tipsa om någon annan liknande tråd, vore kul om vi blev ett gäng brudar som kunde följas åt och som precis som jag är i startgroparna med deras planering... om det finns?


    VÄLKOMNA och hoppas ni hittar hit!!

  • Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013
  • Minuz
    iauppsala skrev 2012-09-09 15:33:33 följande:

    Har köpt en klänning, men är osäker så jag kollar fortfarande runt.


    Välkommen!

    Vad är det för klänning du har köpt?
  • iauppsala
    Jag har köpt en klassiskt vit klänning, men jag vet inte om det är rätt... har alltid trott att jag ska ha en lila eller blå klänning på bröllopet. När jag såg och sen provade den vita klänningen så kände jag mig jättevacker och jag var tvungen att köpa den. Sen har jag grubblat och funderat på om jag ska köpa någon annan klänning eller inte, men det är långt till februari så jag lärgrubbla ett tag till
  • iauppsala
    Minuz skrev 2012-09-12 12:49:54 följande:
    Lokal

    Vad hade ni valt?

    Församlingshemmet:
    Osäkert om man får ha alkohol
    Ligger bredvid kyrkan
    Allt finns där som man behöver
    Måste vara städat söndag morgon
    Gratis

    En annan kyrka:
    Toppenlokal
    matsal + festlokal
    Ingen alkohol
    Pris ?

    Hembygdsgården:
    Ligger va 200 m hemifrån
    Trångt
    matsal + litet rum för dans
    Lite härligt med den gammaldagsa känslan
    Pris 2000 kr fre-sön

    Jag hade kollat församlingshemmet först, om alkohol är tillåtet så hade jag valt det alternativet och lejt bort städningen.


    Annars hembygdsgården.

  • Minuz

    Gå in på kinaklänningar och gaffel därimellan och kolla bilderna på de olika lokalerna jag har att välja på..... vad hade ni valt?

  • Sofiiiz

    Här är bilder på klänningen från provningen - dock ska den läggas upp på längden.





    Ska ha slöja till, men har ingen bild på den.
  • Minuz
    Sofiiiz skrev 2012-09-14 19:10:53 följande:
    Jättefin klänning!
  • Minuz
    Nu har jag varit och kollat SPF (ej pro), skrev fel, men det är ju samma sak. *S*
    En bra lokal, men litet kök, och grannen över är lite känslig så efter 23.00 måste man sänka ljudet...... bra musikanläggning finns på plats. Och priset höll jag nästan på att dö av!
    Kostar: 0-39 personer = 400 kr 40-49 personer = 500 kr 50-59 personer = 600 kr osv. Och detta pris gäller fredag kväll 19.00 till söndag em när det är städat och klart.

    Vad tycker ni?????

     garderob, här tar man bort bridgeborden och har dansgolv



  • Fremm

    Minuz, tror det blir en kanonbra lokal!! Härligt att du äntligen hittat något som passar och att du har fler på förslag tom...

    Här har det väl hänt en del sen sist...

    - Idag skickades hindersprövning och namnändring in till SKV
    - Har frågat en ny manlig solist om han kan sjunga i kyrkan
    - Låtarna är spikade för kyrkan, det blev inte lyckorus men tänkte att de kunde sjunga och spela den på festen istället...
    - Har beställt hem jättefina servettringar och bordsdiamanter som jag ska använda till dukningen
    - Jag har fått hem silkespapper (köpte på Matton) och testat att göra pompombollar, de blev jättefina efter ett par stycken, men frågan är om man kan förbereda dem så här långt innan och vad man då ska förvara dem utan att de blir fula?
    - Har gjort två spellistor på Spotify en för middagen och en för dansen, måste dock gallras då det är för många
    - Gjort utseendet på kyrkhäften och fram och baksida på festhäftet, ska dock skrivas ut och dekoreras när allt är spikat
    - Frågat min kusin om han kan säga några väl valda ord

    Inplanerat
    - I morgon ska vi åka till guldsmeden och förhoppningsvis beställa min ring
    - På torsdag ska jag till sömmerskan och kika på om hon kommer att kunna sy in min klänning
    - På lördag kommer förhoppningsvis våra värdpar på middag och då kan vi planera festen ytterligare, innan de får fria händer att fortsätta planerandet själva

    Inom kort
    - Beställa näbb och tärnklänning från Jenjenhouse
    - Scanna in bilder till bildspel samt välja ut musik

    Funderar på
    - Smakerna till tårtan - tips på bra kombinationer?
    - Hur jag ska få till photoboothet
    - Vad för slags presenter man ska köpa/göra till alla som hjälpt till på något sätt - vore kul med något personligt, tips?
    - Om det är värt med knoppalakan på stolarna eller inte
    - Om det är värt att styra med gamla uddakoppar till tårtan eller inte

    Väntar på
    - Att cateringen ska höra av sig om precis och specifik meny
    - Att höra från den manliga solisten så vi vet om han kan eller inte

    Kommer inte på mer just nu men kopiera gärna överskrifterna och skriv vad ni har gjort/planerar att göra, kul att läsa! :)

  • Fremm

    Sofiliz, glömde ju säga - superfin klänning! Ser ut att passa jättebra!!

  • smulan8118
    Vad har hänt sen sist... 

    - Vi har också bytt solist, min kompis och en killkompis till henne ville sjunga. Dock är bara 1 av 2 låtar klara.
      Det är Annies song - men på svenska som är klar.
    - Inbjudningarna är ute och vi har börjat få de första svaren.
     - hotellet är bokat och betalt

    Inplanerat
    - Ska prova klänningar på lördag, hoppas jag kommer fram till vad jag vill ha!
    - Ska beställa brudbuketter, tärnbukett och corsage på lördag också
    - Förhoppningsvis boka frisör och make up samtidigt, ska iaf besöka en salong och prata med dem.
    - Om jag inte hittar en klänning jag köper i butiken på lördag så måste jag lägga beställningen från Kina i helgen
    - Ska posta hindersprövningen i morgon

    Inom kort
    - M2b och bestman ska handla, prova ut kläder
    - Bara jag vet vad jag väljer för klänning så ska jag börja kika efter underkläder, skor.
    - Vi borde titta efter vigselring/vigselringar
    - Börja fila på festprogrammet och program till kyrkan
     - Måste fixa musikanläggning alt kolla om min "gamla" stereo går att koppla till datorn.
    - Göra spellistor
    - Beställa presenter till tärna, bestman, toastmaster.

    Funderar på
    - Om vi ska göra favors till gästerna eller inte. 
    - Vad vi ska ha för musik
    - Vad vi ska ha för bordsplacering"kort"
    - Om jag ska köpa till extra löpare i lila till dukningen, att lägga över de vita dukarna.
    - vad vi ska ha för efternamn

    Väntar på
Svar på tråden Vinterbröllop 2012-2013