• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Nivi och Jesper
    Sjörå skrev 2013-08-03 10:31:53 följande:
    Lycka till alla brudar som gifter sig idag. Tänk på att dricka mycket vatten i värmen. 

    Två veckor kvar för min del idag och det känns som om det mesta är under kontroll. Bortsett från att vi borde träna vals vilket är svårt eftersom min blivande man blev hämtade klockan halv sju imorse för sin svensexa.  Det är lite omöjligt att dansa vals på egen hand. Och katterna ställer nog inte upp som partner. 

    Nu har jag en hel helg framför mig på egen hand. Funderar på vad jag ska hitta på men det blir nog bra. Göra några sista små inköp för bröllopet och sedan bättra på solbrännan. Och försöka få bort de vita ränderna jag har efter axelbanden på bikinin. Fast jag ska ha en sjal över axlarna så det gör inte jättemycket om de syns.

    Nu börjar det hela känns mycket mer verkligt och helt underbart att jag ska få gifta mig med mannen jag älskar.  
    OJOJOJ! Du och jag är i samma situation! Dansen måst övas, men idag går det heller inte för vår del för min m2b är på svensexa. Måste säga att jag är väldigt nervös idag! Vet inte alls vad dom har planerat! Inte alls!! Bestman hade inte informerat mig alls om tid och plats förräns i tisdags eller onsdags när jag tog kontakt med honom... 
    Men vet inte om jag vill veta vad de gör ;P

    Och angående min solbränna... jag har också vita "band" som måste bort. Jag har ingen sjal eller bolero (vad de nu heter). Så jag måste ut och sola när solen är framme! :P 
  • Gummenuttan

    Åhhh är så bedrövad, skadade min hälsena rejält idag.Råkade dra igen vår ytterdörr rakt på hälsenan, svimmade av smärta och ja ni kan tänka er hur det ser ut    Finns nog inga skor förutom slip in jag får på min på lördag Jag som såg fram mot att gå i mina fina bröllopsskor som jag gått in och dottern 6 år vart ledsen för min skull att jag inte kommer kunna ha dem nu  

  • 130810

    Hoppas att alla ni som gifte er igår hade en underbar dag! Var längesen jag skrev men jag har läst tråden hela tiden. Undrar om det är någon som har samma problem som jag?Gifter mig på lördag och jag har börjat tvivla på min klänning, var på väg att klippa av släpet när jag provade den igår för att det känns opraktiskt och jag känner mig utklädd. Har en kort klänning också som jag ska byta till så det är ju inget problem egentligen men jag känner bara mig osäker på allt nu. Var jättenöjd med min klänning tills jag provade den här om dagen.Har börjat fundera på om jag ska ändra hårfärg och är livrädd för att bryta ihop i kyrkan. Är bara nervös för allt fast allt är planerat perfekt och vi ligger bra till med alla förberedelser. Bara störtgrät här om dagen för att jag kände mig konstig med mitt långa släp. Min blivande man var på svensexa igår och var rätt full när han kom hem och när jag frågade vad de hade gjort sa han att vi kunde prata imorgon för att han var så trött och då blev jag jättearg på honom (varför liksom ) och kunde inte somna om. Har bara sovit 4 timmar inatt och känner mig bara fallfärdig. Känner inte igen mig själv alls. Blir hysterisk och ledsen hela tiden. Har jag blivit en Bridezilla? Snälla säg att det bara är bröllopsnerver!Ha det jättebra tjejer! Skönt att skriva av sig lite  

  • 130810

    Men vad irriterande att det inte blir radbyten... Samma text nedan fast mer lättläst Flört

    Hoppas att alla ni som gifte er igår hade en underbar dag! Var längesen jag skrev men jag har läst tråden hela tiden. Undrar om det är någon som har samma problem som jag?

    Gifter mig på lördag och jag har börjat tvivla på min klänning, var på väg att klippa av släpet när jag provade den igår för att det känns opraktiskt och jag känner mig utklädd. Har en kort klänning också som jag ska byta till så det är ju inget problem egentligen men jag känner bara mig osäker på allt nu. Var jättenöjd med min klänning tills jag provade den här om dagen.

    Har börjat fundera på om jag ska ändra hårfärg och är livrädd för att bryta ihop i kyrkan. Är bara nervös för allt fast allt är planerat perfekt och vi ligger bra till med alla förberedelser. Bara störtgrät här om dagen för att jag kände mig konstig med mitt långa släp. 

    Min blivande man var på svensexa igår och var rätt full när han kom hem och när jag frågade vad de hade gjort sa han att vi kunde prata imorgon för att han var så trött och då blev jag jättearg på honom (varför liksom Obestämd) och kunde inte somna om. Har bara sovit 4 timmar inatt och känner mig bara fallfärdig. Känner inte igen mig själv alls. Blir hysterisk och ledsen hela tiden.

    Har jag blivit en Bridezilla? Snälla säg att det bara är bröllopsnerver!Ha det jättebra tjejer! Skönt att skriva av sig lite Glad
     

  • Makeupmyday
    130810 skrev 2013-08-04 07:40:42 följande:
    Men vad irriterande att det inte blir radbyten... Samma text nedan fast mer lättläst Flört

    Hoppas att alla ni som gifte er igår hade en underbar dag! Var längesen jag skrev men jag har läst tråden hela tiden. Undrar om det är någon som har samma problem som jag?

    Gifter mig på lördag och jag har börjat tvivla på min klänning, var på väg att klippa av släpet när jag provade den igår för att det känns opraktiskt och jag känner mig utklädd. Har en kort klänning också som jag ska byta till så det är ju inget problem egentligen men jag känner bara mig osäker på allt nu. Var jättenöjd med min klänning tills jag provade den här om dagen.

    Har börjat fundera på om jag ska ändra hårfärg och är livrädd för att bryta ihop i kyrkan. Är bara nervös för allt fast allt är planerat perfekt och vi ligger bra till med alla förberedelser. Bara störtgrät här om dagen för att jag kände mig konstig med mitt långa släp.

    Min blivande man var på svensexa igår och var rätt full när han kom hem och när jag frågade vad de hade gjort sa han att vi kunde prata imorgon för att han var så trött och då blev jag jättearg på honom (varför liksom Obestämd) och kunde inte somna om. Har bara sovit 4 timmar inatt och känner mig bara fallfärdig. Känner inte igen mig själv alls. Blir hysterisk och ledsen hela tiden.

    Har jag blivit en Bridezilla? Snälla säg att det bara är bröllopsnerver!Ha det jättebra tjejer! Skönt att skriva av sig lite Glad

    Hej!


     


    Jag gifter mig också på lördag och kan lova dig att det beteende är fullt normalt, eller ja, jag har varit likadan själv. Har haft JÄTTELÄTT för att börja gråta åt saker, brukar inte alls vara blödig i vanliga fall. Jag har fått små raseriutbrott så att jag knappt känt igen mig själv, har faktiskt t.o.m tagit lugnande tabletter några dagar.


     


    Det senaste som har varit i veckan är att jag har tappat hår, som en cancerpatient eller nåt, bara stora nävar varje gång jag rört håret. PANIK!! Tur att jag ska ha löshår i frisyren.


     


    Just nu känner jag mig faktiskt ganska lugn, men de sägs ju att stress kan visa sig i kroppen i efterhand. Och jag var nog väldigt stressad för ungefär 2-3 veckor sen.


     


    Sen kan jag bli så irriterad på alla råd man får av folk, kom ihåg att ke och njuta av dagen. slappna av osv.. Det är inte så himla enkelt, lättare sagt än gjort liksom. Klart jag vill njuta av min dag!


    Jag är också orolig över att jag i efterhand ska gå å tänka att ; det kunde ju ha varit finare väder den där dagen, mitt smink kunde ha varit bättre, festen kunde ha blivit roligare... Ist för att tycka att det va den mest fantastiska dagen i hela vårt liv! *gah* dumma hjärnspöken...


     


    Jag har tagit mig ett glas vin, varje kväll denna vecka, har lugnat mig lite grann å hjälpt mig sova. Jag har också försökt tänka att om något inte blir som det va planerat så är det bara jag som kommer att märka det, gästerna kommer förmodligen vara lika nöjda och glada ändå. Och huvudsaken är ju inte att rosorna i bordsdekorationen har exakt den limegröna färg jag ville ha, utan att jag får bli fru till mannen jag älskar :)


     


    Försök andas och se fram emot detta ist, oavsett om du kommer i ett vitt lakan så kommer folk att tycka du är vacker! Gör inget åt klänningen, det är nog bara dina nervösa hjärna som bråkar med dig. Det kommer bli kanon!


     


    Och kom ihåg, du är inte ensam!


     


    Stor kram från en Bridezilla till en annan ;)

  • leula

    Hade min möhippa igår.
    Trodde att jag och sambon skulle åka och hämta våra barn som varit i Värmland hos mina föräldrar denna veckan.
    Sitter i godan ro några mil i bilen, tänkte inte nämnvärt på att han insisterat på att köra...
    Så svänger han av och lämnar av mig på boda borg (vi åker förbi där på vägen till mina föräldrar)
    Där utanför står mina vänner och min äldsta vän som bor i norge och som jag sällan hinner se nuförtiden. Var nog tre år sedan sist...
    Sen väntade en heldag med utmaningar och fika, öl och en jäkla massa armgång :)
    Sedan iväg, duscha och hem till min syster.
    Där vankades pastasallad och en rad olika flaskor bubbel (en smakade proviva jordgubb) som vi åt ute i ett slags lusthus
    Sedan in och det var ansiktsmasker, nagellack, smink och allsköns dricka och snacks. Och en MASSA tjejsnack!

    Sedan in i en taxi och iväg till en av mina favoritrestauranger (eastwest) där det var mer bubbel, öl och en helt fantastisk sushi!

    Jag åkte hemmifrån vid 9 och vips var det mitt i natten.
    Jättebra dag utan något skämma ut.. Hade en tiara och ett band med "bruden" på. De andra hade likadana band med "möhippa" på

    Men när barnen kom in 05:15 och väckte mej var jag inte helt pigg och glad

    Hoppas få läsa om era dagar snart med, en annan ligger ju på soffan, aningen sleten
    Perfekt att läsa på plattan om era bröllop/fester eller bara nojjor

  • Längtandsfull

    130810: tycker det låter precis som att dina nerver spelar dig ett spratt.
    Jag är också orolig och mest stressad hela tiden även fast vi egentligen ligger i ok tid. Men det har garanterat med mina nerver att göra.
    Jag är ett stort kontrollfreak och det är inte alltid så lätt.

    Men idag kl 16 går jag på semester och allt det roliga fix till bröllopet drar igång nu nästan så jag känner att vårt bröllop börjar nu =)

  • 130810

    Tack Makeupmyday och Längtansfull! Tror också att det är nerver men det är jobbigt när man känner att man inte kan kontrollera sitt humör. Har ingen matlust heller, mår illa av att tänka på mat Rynkar på näsan

    Känns bra att man inte är ensam iaf även om det är tråkigt att ni känner så också Glad

  • Alvstina
    130810 skrev 2013-08-04 07:40:42 följande:
    Om du inte känner dig som dig själv, så är det inte du! Jag säger som Makeupmyday, klipp inte i klänningen. Jag har också en klänning med släp och hur många gånger i livet får man egentligen möjlighet att ha det!? Men främst för att när du kände dig som dig själv så var du nöjd med den och då är den rätt!

    Jag är säker på att det är dina bröllopsnerver. Känner själv att det börjar krypa närmre och jag tänker att jag egentligen "bara vill ha det gjort" för jag känner mig så stressad över allt.

    Jag gifter mig om 3 veckor och först igår besökte jag en florist och bad henne att göra min bukett. Jag kände mig illa till mods hela dagen för jag satte ett tak på 500 där. Vad rädd att hon skulle tycka att jag nedvärderade hennes arbete och själv kunde diktera villkor för pris osv.. 

    Fick ytterligare ett avhopp på gästlistan idag.. en barndomskompis sambo har tydligen social fobi och vill inte följa med. Dock har en annan kompis börjat om med sin man, så den mannen får ta hans plats vid bordsplaceringen. Jag orkar inte bry mig ifall det blir en bra plats för honom, för jag vill inte göra om allt. 
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!