• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Tessla

Inga bilder ännu... lade i från mig mobilen på morgonen och brydde inte mig om att leta upp den sedan... men det kommer...otrolig dag, allt klaffade utom små detaljer som egentligen inte var då viktiga. Min syster som toastmaster och generalkanin var urduktig. Hon skulle kunna arrangera ett os om hon ville.

• viXan
    Tessla skrev 2013-08-04 18:06:19 följande:
    Så nu är man gift! Vår dag blev hur bra som helst...precis så avslappnad, mysig och rolig som vi ville...det hjälper att man har hur galna vänner och släktingar som helst. Lycka till alla! Och stressa inte upp er!

Vad härligt att allt blev som ni ville!!

Hoppas det kommer lite bilder snart :)

• FrökenCitron
    Tessla skrev 2013-08-04 19:16:00 följande:
    Inga bilder ännu... lade i från mig mobilen på morgonen och brydde inte mig om att leta upp den sedan... men det kommer...otrolig dag, allt klaffade utom små detaljer som egentligen inte var då viktiga. Min syster som toastmaster och generalkanin var urduktig. Hon skulle kunna arrangera ett os om hon ville.
    Grattis till er! Hjärta 
    Har du några tips efter din dag?  
    Brud anno 2013
  • 1337Lise

Idag kom ja hem från min möhippa! Vännerna tog med mig på kryssning igår. Innan vi gick på båten så letade de upp ett grönt berg i Stockholm och dukade upp med chokladdoppade jordgubbar och bubbel. Sedan bjöd de på ALLT på båten. Jag skämdes nästan över att varken betala dricka eller mat. Jag fick också ha en slöja på mig hela lördagkvällen. Så glad man blir när folk ställer upp för en så.. :')

Ang ni brudar som är nervösa, och känner att känslorna är uppochned och att klänning mm är fel: Så skönt att man inte är ensam! Jag har känt mig så konstig den senaste veckan, kanske till och med två veckorna. Jag blir ledsen så fort sambon går till jobbet, jag är trött och stressad och får deppkänslor helt utan anledning. Och nu ör jag helt galet orolig över min sminkning för jag blev inte nöjd med provsminkningen. Tjejen var duktig och hon gjorde en jättefin sminkning.. men det var inte jag i spegeln. Fästmannen gillade det inte heller.. vi ska göra om sminkningen men vad ska jag säga? "Kan du göra det mindre profesionellt?"

• 1337Lise

Förresten! Jag kunde igår inte fatta att det var jag som var den blivande bruden när vi satt och skålade med vin och jordgubbar på en filt. Mina händer var skakiga, och det kändes mer som en dröm. Och när jag gick runt där med slöja och fick drinkar och leenden och kramar av mina vänner - och de kallade mig "brud", så kändes det som att vi alla skojade med varandra. Är det verkligen JAG som är brud? Jag var ju nyss 12 och skulle börja 7'an, utan vänner eller någon liten pojke som ens tyckte om mig LITE. Men igår var jag omringad av vänner som firade mitt kommande giftermål med en helt fantastisk man. Jag väntar bara på att vakna upp ur denna otroliga dröm!

• Tessla

Mitt tips är inte så orginellt men från en kontrollfreak kanske det är mer ovanligt. Delegera och lita på folk! Har ni människor omkring er som ni annars kan stödja er på, så gör det nu också. Har ni folk i omgivningen som är lite av energitjuvar eller mer nervöstlagda, försök ignorerar dem...eller alt få dem engagerade i ngr mindre viktiga detaljer som gör att de är upptagna. Vi ordnar grillning kvällen innan för att våra gäster skulle lära känns varandra och många ville hellre dricka vin och äta korv istället för att blanda sig i hur vi gjorde ordning lokalen. Sist av allt! Bryt i hop och gå vidare...saker och ting kommer att gå fel men det finns alltid en lösning och vissa detaljer ser ens gäster aldrig ändå.

• Mpta

Gårdagen var fantastisk har nog aldrig känt mig så vacker och älskad lite varmt under vigseln, varmaste dagen va ju typ igår men hellre d än regn

• confuzed86

Vi träffade prästen förra fredagen ca 3v innan vigsel. Så ofta träffar de en sent. Tror ej ni behöver oroa er.

• Mandala

Nu så är vi äntligen gifta. Helt otroligt underbart och magiskt. Både jag och mannen förstår knappt att det kunde bli så bra som det blev. Det var riktigt hett, ca 30 C och kvavt. Vi gav oss ut för fotografering vid 13, vigsel vid 15 och sen hann vi med lite fotografering efter vigseln också. Vi anlände för skål och när vi sedan gick in för att börja äta brakade åskan och ösregnet loss. Under talen åskade det och det var sån perfekt tajming. Efter middagen när folket skulle sträcka på benen slutade det regna och luften blev lättare att andas i. Resten av kvällen fortsatte med party och var sååå fantastisk. Har fått en bild av vår fotograf redan idag för att bjuda på ett smakprov. 

Fotograf Mikael Strandh

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!