• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • jenniferochaugust

Okej... var hos sömmerskan igår och började nästan grina.
    Jag hade lagt på mig flera centimeter i midjan under min TVÅ veckor långa semester där jag dessutom tränade flera dagar. Hur är det möjligt? Alltså min värld rasade samman och helt plötsligt var jag världens fulaste, världens tjockaste och klänningen var SÅ FUL. Jag kände sånt otroligt självförakt på en gång, så misslyckad. Hur man man gå upp i vikt innan sitt eget bröllop? Hur dum frå man vara? Jag skäms!
    Och efter det känns ingenting bra längre... :(

• viXan
    jenniferochaugust skrev 2013-08-07 10:53:06 följande:
    Jag hade lagt på mig flera centimeter i midjan under min TVÅ veckor långa semester där jag dessutom tränade flera dagar. Hur är det möjligt? Alltså min värld rasade samman och helt plötsligt var jag världens fulaste, världens tjockaste och klänningen var SÅ FUL. Jag kände sånt otroligt självförakt på en gång, så misslyckad. Hur man man gå upp i vikt innan sitt eget bröllop? Hur dum frå man vara? Jag skäms!

Tyvärr visar sig stress på olika vis... vissa går ner o vissa går upp...

Jag har försökt följa diet inför bröllopet, men vågen rubbar sig inte alls neråt... (iofs inte uppåt heller) men man tycker om man är duktig så ska man gå ner...

Det verkar som om kroppen känner av alla spänningar o låser sig på olika sätt :(

• viXan

Vad roligt att se alla er bilder Augustibrudar!! Vad vackra ni äroch så lyckliga ni ser ut att vara <3

• soderpling
    Längtandsfull skrev 2013-08-07 10:25:09 följande:
    Hur gör ni alla om det regnar vid fotograferingen?
    Vi har valt parker med mycket träd och nära hotell och kyrkan för fotograferingarna. Vi tar också med oss paraply från hotellet.

Jag tror att det är bra att fundera ut några andra platser ifallatt det skulle regna
  • Lakinna

Fick lite tråkigt besked idag, frisören ringde och berättade att hon legat på sjukhus och egentligen är sjukskriven i 2 veckor (brutna revben och handledsfraktur). Hon sa dock att med hjälp av smärtstillande kan hon fixa mig ändå, men inte mina två tärnor. Jag förstår detta givetvis och det kunde ju inte hon hjälpa (hon hade blivit avkastad av sin häst), men det känns ju ändå jobbigt att få tre dagar innan bröllopet. Nu blir det så att jag fixar mina tärnors hår innan vi går till frisören för att fixa mitt, hoppas det blir bra ändå! (jag är på inget sätt frisör, men brukar fixa mitt eget hår ganska ofta). Håll tummarna för mig!

• Lakinna
    Usch vad jobbigt, du var inte svullen bara då? Spannmål eller laktos kanske? Kan du fortfarande ha klänningen? 

Tror som de andra sa att det kanske kan vara ett stressymtom så försök ta det lugnt, ät bra och fortsätt träna så kanske kroppen återgår till det normala.

Tror det bara är du som tyckte att du var världens fulaste och tjackaste, två cm är inget någon annan kommer märka utan du kommer vara den finaste bruden ändå!
    Lycka till!
  • Sjörå
     Jag har gjort precis samma sak. Provade min klänning igår och den måste släppas ut i ryggen för att passa mig. Tycker inte att jag har gått upp så mycket under sommaren men det har jag säkert gjort. Det är så lätt hänt och vissa av oss (jag själv) går upp enklare än går ner. För att forma till min midja så köpte jag en midjekorsett på  Lindex på rean. 

Alla, och då menar jag alla, kommer att tycka att du är världens vackraste brud på bröllopsdagen och ingen kommer att tänka på om du har gått upp något kilo. Så torka dina tårar och tänk på det underbara i att du får gifta dig med din drömpartner. 
  • Nivi och Jesper
    soderpling skrev 2013-08-07 08:36:06 följande:
    Jag förstår att du blev arg.  Killar kan inte organisera eller tänka skärskilt långt.

Jag fick veta någon vecka innan att  m2b svensexa skulle vara och blev total lurad av alla. Vi var nämligen ute och seglade med m2b jobb och helt plötsligt åker vi in i en hamn och där står m2b kompisar och kidnappar honom. Vi är i en hamn någonstans och om jag skulle bli lämnad där vet jag inte hur jag skulle ta mig där i från.
    Jag viste inte var jag skulle ta vägen eller vad som skulle hända. Jag kände mig ganska förlöjligad. Det hela slutade med att jag var ute och seglade hela dagen med m2b jobb.
    Jag var jävligt förbannad efter svensexa och m2b vänner har fått ganska syrliga kommentarer från mig och kommer fortsätta att få det, Varje gång jag tänker på det blir jag faktiskt sur. En gemensam tjej kompis som var med på svensexan beskrev planeringen som väldigt ostrukturerad och hon förstod att jag blev arg. Hon hade sagt att hon inte orkade styra upp alla små detaljer.   
    Fy vad taskigt gjort. Har ni snackat om det än? Bestmannen verkar undvika mig totalt och jag orkar faktiskt inte bry mig. Just nu känner jag bara för att få allt gjort. Jag är inte alls så pepp.. Detta är ju inte allt som har hänt på sistonde. 
  • Helipa

Vad kul att se bilder från era stora dagar, ni ser så fina och härliga ut allihop!!

Ok, jag behöver få skriva av mig lite. Två av mina bästa tjejkompisar är mina tärnor. Den ena har typ aldrig tid, jobbar som en galning, men är superengagerad och fin när hon väl hinner. Även om hon kanske inte kan vara den tärna som både hon och jag hade önskat så har det känns rätt hela tiden.
    Min andra tärna är däremot rena rama motsatsen, hon har tid, men hon vill aldrig prata om bröllopet. Såvida det inte handlar om vad hon ska ha på sig, då är hon plötsligt väldigt engagerad. Hon har flera gånger beklagat sig högljutt över hur dyrt den här sommaren eftersom jag och en annan gemensam vän (som gifte sig i juni i år) skulle gifta oss, att möhippor, kläder, svensexor, presenter, resor, etc. kostar en massa pengar.
    Jag har försökt svälja det, vifta bort beklagan och tänka att då hon själv inte har gift sig eller ens funderat på att gifta sig (enligt sig själv) så kanske hon inte är så förstående när det kommer till bröllop och deras omkostnader.
    Men i lördags blev jag så ledsen, för då klagade hon helt öppet över hur jobbigt det är och har varit att planera min möhippa (som jag inte ens har fått ännu) och hur skönt det skulle bli när den var över. Hon kallade det hela för "ett jävla aber". Sedan fortsatte hon med att berätta att hin tyckte att jag och min m2b kunde bli lite självupptagna när det händer något kul för oss.
    Jag var helt paff och kände mig så jävla ledsen. Det här är alltså tre veckor innan bröllopet och hon är min tärna. Och det var inte ett "nu ska vi prata allvar"-samtal, utan lite skitsnack över ett glas rödvin medan killarna var på svensexa. Hon kom in på det hela när jag frågade hur hon kände att relationen mellan henne och den andra tärnan fungerade (de är inte så nära och tärna nr 2 har haft lite svårt för tärna nr 1 tidigare).

Jag känner mig faktiskt rätt ensam, vill inte belasta tärna nr 1 med att beklaga mig över den andra tärnan eftersom jag vet hur fullt upp hon har just nu och min m2b kommer bara bli förbannad. Usch, överreagerar jag? Ska jag bara försöka skaka av mig det för att det är bröllopsnerver som spökar?

• confuzed86

Åh vad jag är glad! Hade problem med att jag ej var nöjd med min brudklänning. Kollade på en begagnad på blocket och den var sååå rätt! Behöver varken sy upp, in eller ut. Sitter som en smäck! Blev en mkt enklare modell än vad jag föreställt mig men den är så rätt för min kroppsform. Kan ej bli bättre!! :) blev en forever yours klänning :)

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!