Vad kul att se bilder från era stora dagar, ni ser så fina och härliga ut allihop!!
Ok, jag behöver få skriva av mig lite. Två av mina bästa tjejkompisar är mina tärnor. Den ena har typ aldrig tid, jobbar som en galning, men är superengagerad och fin när hon väl hinner. Även om hon kanske inte kan vara den tärna som både hon och jag hade önskat så har det känns rätt hela tiden.
Min andra tärna är däremot rena rama motsatsen, hon har tid, men hon vill aldrig prata om bröllopet. Såvida det inte handlar om vad hon ska ha på sig, då är hon plötsligt väldigt engagerad. Hon har flera gånger beklagat sig högljutt över hur dyrt den här sommaren eftersom jag och en annan gemensam vän (som gifte sig i juni i år) skulle gifta oss, att möhippor, kläder, svensexor, presenter, resor, etc. kostar en massa pengar.
Jag har försökt svälja det, vifta bort beklagan och tänka att då hon själv inte har gift sig eller ens funderat på att gifta sig (enligt sig själv) så kanske hon inte är så förstående när det kommer till bröllop och deras omkostnader.
Men i lördags blev jag så ledsen, för då klagade hon helt öppet över hur jobbigt det är och har varit att planera min möhippa (som jag inte ens har fått ännu) och hur skönt det skulle bli när den var över. Hon kallade det hela för "ett jävla aber". Sedan fortsatte hon med att berätta att hin tyckte att jag och min m2b kunde bli lite självupptagna när det händer något kul för oss.
Jag var helt paff och kände mig så jävla ledsen. Det här är alltså tre veckor innan bröllopet och hon är min tärna. Och det var inte ett "nu ska vi prata allvar"-samtal, utan lite skitsnack över ett glas rödvin medan killarna var på svensexa. Hon kom in på det hela när jag frågade hur hon kände att relationen mellan henne och den andra tärnan fungerade (de är inte så nära och tärna nr 2 har haft lite svårt för tärna nr 1 tidigare).
Jag känner mig faktiskt rätt ensam, vill inte belasta tärna nr 1 med att beklaga mig över den andra tärnan eftersom jag vet hur fullt upp hon har just nu och min m2b kommer bara bli förbannad. Usch, överreagerar jag? Ska jag bara försöka skaka av mig det för att det är bröllopsnerver som spökar?