• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Helipa
    Aug 2013 skrev 2013-07-19 23:19:51 följande:
    Idag blev det hårfix med frisören och något i stil med detta kommer det att bli.
    Gud det är itne ens en månad kvar nu och det märks på nerverna som flera känner av.

    Imorgon är det dax för m2b s svensexa, får se om även jag får en rolig dag eller om jag blir lämnad hemma själv?!

    Dett blev resultatet


    Håret ser underbart ut! Jag är så avundsjuk på er som har så långt hår att ni kan ha sådana här frisyrer, hade lätt valt något liknande om det inte vore för att jag klippte page för två år sedan och nu dras med segt halvlångt hår :(

    Snyggt med pärlorna också! Precis lagom mycket och de ser fina ut i det mörka håret.  
  • Helipa
    Aug 2013 skrev 2013-07-19 23:28:28 följande:
    En "liten" sak tjejer!
    Glöm inte att äta lunch och frukost under dagen ordentligt, något som jag blivit tillsagt flera gånger att inte glömma
    Framförallt inte att missa att avsätta tid för detta under all annan fix inför kyrkan (eller var man vigs) tänk att svimma pga näringsbrist, det får ju bara inte hända!
    Ett annat tips som jag har fått är att planera en lätt lunch eftersom man ofta har svårt att äta pga nerverna, så kanske att man tar med sig en sån där drickbar måltidsersättning också så att man kan dricka sin lunch.

    Sedan gav min florist tipset att stoppa ner små godisbitar eller dextrolsol i buketten eftersom man ofta får ett litet blodsockerfall i slutet av vigseln när nerverna och adrenalinet släpper (kombinerat med värme i kyrka och klänning).
  • confuzed86

    Helipa: kommer vara vita dukar, mörkrosa servetter med silvrig servetthållare. Kommer även ha bords "glitter".

  • Längtandsfull

    Helipa : kan du inte sätta i löshår sånt du bara har över dagen.. Det ska jag ha..

  • Wardelli

    Jag har haft mina föraningar om att min hippa ska bli av idag. Så inatt sov jag inget vidare och vaknade i princip en gång i kvarten för att kolla på klockan. Har ju hört att de flesta av er som har haft er hippa blivit hämtade runt kl 10. Så jag ville ju inte vara oförberedd och oduschad vid 10 om det skulle ske. Så jag gick upp i tid. Vid frukostbordet så började m2b planera dagen med sina polare som är hemma hos oss den här helgen, och helt plötsligt säger han "men jag måste hålla ett öga på klockan också..." Då förstod jag, för han kollade på mig med en liten "oops, jag har försagt mig lite"-min och jag visste direkt att det blir av idag - dock senare. Men NÄR? 

    Så nu går jag här hemma och vankar av och an. Det är ju mer nervöst nu att sitta och veta att det blir av idag, än om det skulle bli en överraskning. NERVÖS som bara den! Det måste vara mina systrar som har planerat detta, och då vet jag att det kommer att hända något pinsamt! Jag hade hellre gått här hemma ovetandes, för nu började jag ju planera något jag inte vet vad som ska hända....

    Ursäkta långt och kanske förvirrat inlägg, men känner mig väldigt förvirrad och nervös just nu.

    Hoppas fler blir hippade idag! :)  


    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • sommaren13
    Wardelli skrev 2013-07-20 11:27:51 följande:
    Jag har haft mina föraningar om att min hippa ska bli av idag. Så inatt sov jag inget vidare och vaknade i princip en gång i kvarten för att kolla på klockan. Har ju hört att de flesta av er som har haft er hippa blivit hämtade runt kl 10. Så jag ville ju inte vara oförberedd och oduschad vid 10 om det skulle ske. Så jag gick upp i tid. Vid frukostbordet så började m2b planera dagen med sina polare som är hemma hos oss den här helgen, och helt plötsligt säger han "men jag måste hålla ett öga på klockan också..." Då förstod jag, för han kollade på mig med en liten "oops, jag har försagt mig lite"-min och jag visste direkt att det blir av idag - dock senare. Men NÄR? 

    Så nu går jag här hemma och vankar av och an. Det är ju mer nervöst nu att sitta och veta att det blir av idag, än om det skulle bli en överraskning. NERVÖS som bara den! Det måste vara mina systrar som har planerat detta, och då vet jag att det kommer att hända något pinsamt! Jag hade hellre gått här hemma ovetandes, för nu började jag ju planera något jag inte vet vad som ska hända....

    Ursäkta långt och kanske förvirrat inlägg, men känner mig väldigt förvirrad och nervös just nu.

    Hoppas fler blir hippade idag! :)  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
    Spännande Själv så får jag nog vänta ett par veckor till ;) tror att min blir den 3e juli
  • Wardelli
    sommaren13 skrev 2013-07-20 11:44:23 följande:
    Spännande Själv så får jag nog vänta ett par veckor till ;) tror att min blir den 3e juli
    Spännande vet jag inte om jag tycker (är alltid väldigt nervös av mig och vill gärna ha kontroll över saker!) Jag hoppas det inte är allt för pinsamma saker de har planerat ^^ Men lyckades luska ut att de ska komma hem till oss först.. Så igår när jag storstädade lägenheten för att m2b's vänner skulle komma, så städade han istället för min hippa :D haha. 

    Okej jag låter väldigt negativ, det är jag absolut inte, det ska bli roligt. Bara nervöst att inte veta när eller vad som ska hända :D haha.  
    2013-08-31 Rhodos, Grekland
  • Gummenuttan

    Aug 2013 skrev 2013-07-19 23:19:51 följande:Idag blev det hårfix med frisören och något i stil med detta kommer det att bli. Gud det är itne ens en månad kvar nu och det märks på nerverna som flera känner av.Imorgon är det dax för m2b s svensexa, får se om även jag får en rolig dag eller om jag blir lämnad hemma själv?!Dett blev resultatetPrecis så som jag tänkt mig mitt hår

  • kj79

    Hämtade ut  in ring idag, är såå nöjd! :) Längtar tills jag får ha den på mig. <3

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!