• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sommaren13
    Längtandsfull skrev 2013-07-12 14:02:57 följande:
    Har ni också lila som tema??
    Japp mörk/ljuslila, vitt och lite silverinslag
  • jenniferochaugust
    Nu är bordsplaceringen klar!
    Så otroligt skönt, trodde aldrig att det skulle gå... Men nu tycker jag att vi kommit fram till den bästa lösningen. Vi har helt enkelt satt folk ihop som vi tror kommer att trivas med varandra. Vi har inte blandat för mycket, alla sitter med någon eller några de känner väl, alla får sitta med sin partner. Hoppas det blir bra nu!
  • sommaren13

    Just nu försöker jag skriva en lista på det som kan vara bra att ha med sig i en väska på den stora dagen, som nål och tråd, servetter mm. Vad ska ni ta med er för nåt?
    Har kollat listan som finns här på bt, men den är ju sjukt lång...känns som om man behöver en rejäl väska... 

  • jenniferochaugust
    sommaren13 skrev 2013-07-12 14:32:53 följande:
    Just nu försöker jag skriva en lista på det som kan vara bra att ha med sig i en väska på den stora dagen, som nål och tråd, servetter mm. Vad ska ni ta med er för nåt?
    Har kollat listan som finns här på bt, men den är ju sjukt lång...känns som om man behöver en rejäl väska... 
    Ja, alltså jag hade "bara" tänkt, typ*:
    * Skavsårsplåster
    * Plåster
    * Huvudvärkstabletter
    * Ev nål och tråd
    * En proteinbar

    Vad ska man ha med egentligen?
  • Sjörå
    jenniferochaugust skrev 2013-07-12 15:00:56 följande:
    Ja, alltså jag hade "bara" tänkt, typ*:
    * Skavsårsplåster
    * Plåster
    * Huvudvärkstabletter
    * Ev nål och tråd
    * En proteinbar

    Vad ska man ha med egentligen?
    Näsdukar, mattande puder och läppglans ska jag ha med i min. Halstablett också ifall jag blir hes. 
  • Aug 2013
    Sjörå skrev 2013-07-12 10:01:08 följande:
    Att fåglarna får ont i magen av riset är en myt, detta har bekräftats av ornitologer. Men kolla gärna med kyrkan/annan vigselplats att det är ok att slänga ris eller liknande. Detta är inte menat som kritik mot just dig utan ett allmänt tips. 
    Det var kyrkan som sa att vi inte fick ha ris pga fåglarna men att havre gick bra så det var därför vi valde det.

    Det jag tänkt ha i väskan är läppfix, alvedon, skavsårsplåster,  mobilen måste såklart med den åxå ifall att något händer med barnen som inte kommer att vara med efter kyrkan ;)
  • Längtandsfull

    Jag har tänkt ha med i min väska läppglans,puder,rouge,rougeborsde,mobil.

    Sen skall jag ha en korg på damtoan med allt allat viktigt.
    bindor
    Tamponger,
    Alvedon
    Plåster
    Skoskavsplåster
    tops
    tofsrt och hårnålar
    hårborste
    spray
    parfym
    nål och tråd

    Det är vad jag kommer på just nu.. Säkert saker jag missat =) 

  • leula

    Jag har gjort en secret box till sambon som morgongåva. Blir han inte glad så jäklar Imorgon är hans svensexa, har hjälpt hans vänner packa väskan åt honom, vet att min syster ska hålla i min möhippa, men har noll koll på när. Jag är lite av ett kontrollfreak så det är lite svårt... Men men Ang bordsplacering så kör vi mer på vilka personer som passar ihop än kille/tjej Är inte jämna par heller Vi ska ha bubblor ist för ris, för jag är löjligt förjust i bubblor, precis som våra barn

  • leula

    Vi gör små korgar till toaletterna med " bra att ha" saker i. Deo, tandtråd, trosskydd, tandkräm, borste, kam, tuggummi etc Så får den som behöver ta...

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!