• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • confuzed86

    kollade nyss mitt pass och såg att det gick ut i sep 2012.. hur ska man då göra!? då måste jag väl beställa ett nytt pass i mitt gamla namn!? känns ju ganska surt att betala för ett pass i mitt gamla namn och sen får jag beställa ett nytt nästa år isf :/

  • lillasofie

    sommaren13 skrev 2013-04-20 09:20:34 följande:Ska ni kasta brudbuketten? Menar till alla ogifta som brukar vara brukligt (förr iallafall)Min sambo vill att jag ska ha strumpeband som han kan dra av med tänderna, vet inte riktigt vad jag tycker om det...Hur ska ni göra? Jag kastar ingen bukett. Tror bara det är min syrra och som är singel faktiskt  Angående strumpeband vet jag inte om jag ska ha det, men om jag ska det ska det INTE dras av på festen   

  • Augusti13
    sommaren13 skrev 2013-04-20 09:20:34 följande:
    Ska ni kasta brudbuketten? Menar till alla ogifta som brukar vara brukligt (förr iallafall)
    Min sambo vill att jag ska ha strumpeband som han kan dra av med tänderna, vet inte riktigt vad jag tycker om det...
    Hur ska ni göra? 
    Läste någonstans att det med att kasta buketten är en amerikansk tradition och inte vanligt här i Sverige. Oavsett hoppar jag över det, känns lite för filmatiserat på något sätt ;) 
  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-04-20 10:53:55 följande:
    kollade nyss mitt pass och såg att det gick ut i sep 2012.. hur ska man då göra!? då måste jag väl beställa ett nytt pass i mitt gamla namn!? känns ju ganska surt att betala för ett pass i mitt gamla namn och sen får jag beställa ett nytt nästa år isf :/
    Jag har samma problem, vi åker ju på en långweekend dagen efter bröllopet och mitt pass har gått ut så jag måste skaffa ett nytt. och sen åker vi på en längre bröllopsresa i januari/februari och då måste jag ha ett nytt igen, men men bara att gilla läget...
  • confuzed86
    sommaren13 skrev 2013-04-20 09:20:34 följande:
    Ska ni kasta brudbuketten? Menar till alla ogifta som brukar vara brukligt (förr iallafall)
    Min sambo vill att jag ska ha strumpeband som han kan dra av med tänderna, vet inte riktigt vad jag tycker om det...
    Hur ska ni göra? 
    ska varken kasta bukett eller ha strumpeband. strumpebandet känns onödigt för min del och buketten kommer jag vara allt för rädd om för att kasta ;)
  • sommaren13
    confuzed86 skrev 2013-04-20 14:23:51 följande:
    ska varken kasta bukett eller ha strumpeband. strumpebandet känns onödigt för min del och buketten kommer jag vara allt för rädd om för att kasta ;)
    Jag vill nog spara min bukett Vill sambon roa sig med att plocka av mig strumpebandet så får han väl göra det, jag kommer ju att skratta ihjäl mig ;)

    Hur långt har ni kommit med allt annat då?
  • confuzed86
    sommaren13 skrev 2013-04-20 14:27:40 följande:
    Jag vill nog spara min bukett Vill sambon roa sig med att plocka av mig strumpebandet så får han väl göra det, jag kommer ju att skratta ihjäl mig ;) Hur långt har ni kommit med allt annat då?

    haha jo ett gott skratt lär det ge ;) vi ligger ganska bra till känns det som iaf :) det är klart med: kyrka sång i kyrka lokal serveringspersonal (kompisar) klänningen är beställd (faktiskt från ebay) inbjudningar är utskickade jag har gjort klart menyer, placerigskort, vigselhäfte och utsidan till festhäftet menyn samt catering för partybrickorna(kallskuret) kostym till m2b kostym till sonen skor är köpta tiara blommor makeup,hår,naglar fotograf hindersprövning är lagd på lådan har lite småfix kvar tex köpa knoppalakan och dekorationer på ikea, skor till de andra i familjen, tårtan osv har ni kommit långt?
  • sommaren13

    Ja vi har inte så mycket kvar eftersom vi kör på helthetskoncept, så ingår dj och svit och bil i paketet. Nu är det mest småsaker som ungarnas kläder, pass och så. Frisören är klar, väntar bara på att få en tid för konsultation. Ska träffa prästen den 3 juni, börjar kännas så verkligt nu

  • confuzed86
    sommaren13 skrev 2013-04-20 14:43:07 följande:
    Ja vi har inte så mycket kvar eftersom vi kör på helthetskoncept, så ingår dj och svit och bil i paketet. Nu är det mest småsaker som ungarnas kläder, pass och så. Frisören är klar, väntar bara på att få en tid för konsultation. Ska träffa prästen den 3 juni, börjar kännas så verkligt nu
    vad skönt ändå med helhetskoncept! just det! bil är INTE fixat... jo pass behös här med. tänkte ta tag i dt snart.
    vår präst har inte hört av sig än och jag har för mig att vi träffar honom tidigast 1 månad innan... känns lite sent men men... jag har sådan tur att min granne är utbildad make--up artist och min bästa vän är frisör så de är snälla och ställer upp :)
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!