• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Johannaty

Finns ingen annan helg då det är fullbokat hela sommaren där vi vill vara, i en blomsterpark och har ju planerat hela bröllopet och temat efter det. :) Så isåfall får det bli en veckodag och det känns ju sådär eftersom folk kanske jobbat och förmodligen är trötta om de inte har semester då. Blir väl en ringa runt till de närmste och fråga om alla kan isåfall. Han spelar fotboll så det är känsligt, man tar inte ledigt eller föräldradagar och typiskt nog la dom in en match på stora dagen. Min sambo har sagt till mig innan flera gånger att han inte kan gifta sig utan sin bror och det är väl därför jag försöker lösa det även om han ändå säger att det är okej nu när vi väl står inför den situationen. Men man vill ju verkligen att den stora dagen ska bli perfekt. :) 

• Längtandsfull

Johannaty :menar du att din mans bror inte kan missa en match för att gå på ert bröllop?? Vi har många både tränare och spelare i släkten och bland vännerna som missar en helg med matcher. Men dom väljer att gå på vårt bröllop.

• Längtandsfull

Johannaty ; menar såklart inget elakt om det lät så. Men jag tycker ni skall behålla den 10 augusti. Det hade jag gjort.

• confuzed86

Jag hade inte flyttat datumet pga en person. Varför får han ej ledigt? Jobbar han på helgen? Han har inga föräldradagar att ta ut? (Om han har barn) då kan de ej neka honom ledigt.

• confuzed86

Oj såg nu att det var en fotbollsmatch! Tycker inte brodern att det är tillräckligt viktigt att skippa matchen när hans egen bror gifter sig?? Hade ju jag tyckt. Ni kan inte ändra ett helt bröllop för att han ska få sin vilja igenom. Det är er dag och kan inte folk den dagen så är det deras bekymmer. Brodern får allt lösa det isf enligt min mening.

• Längtandsfull

Håller helt med confuzed86...

• Fröken Finemang

endera får väl brodern faktiskt avstå fotbollsmatchen, eller så gifter ni er utan honom eller / innan/efter så han kan va med.
    det är din m2bs problem att lösa, säger han att det är ok så är det.

veckodagar är inte roligt att gå på bröllop på säger jag personligen. 

• sansun

Ingen som tänker att denna omskrivna broder kanske är spelare? Jag vet inte men det var min första tanke alla fall. Hoppas att det löser sig för de inblandade!

• Längtandsfull

Sansun: det tror jag vi alla förstått att han är men va spelar det för roll när hans bror ska gifta sig??

• soderpling

Johannasty: En fotbolls match är ju inte en hel dag. Kan ni styra om tiderna för bröllopet kanske ha ett förmiddagsbröllop eller ett sent kvälls/natt bröllop. Jag hade inte bytt dag eller haft det på en vardag.

Lycka till.

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!