• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sansun
    Augusti13 skrev 2013-04-03 21:20:46 följande:
    Brudar, hur har ni gjort med blommorna? Jag var förbi en florist idag som tyckte jag skulle komma tillbaka 2-4 veckor innan bröllopet för att beställa brudbukett och allt som hör till. Alltså i juli! Låter det rimligt eller kan det bli för stressigt tror ni?
    "Våran" florist sa samma sak, eller hon sa - vi vill komma in så sent som möjligt av en enkel anledning, då blir det minst ändringar. Bokar man blommor långt i för väg så är risken stor att man under tiden man planerar hittar nya saker man gillar, ändrar på ev teman, dekorationer osv.  Tycker det lät rätt logisktoch jag litar på att hon hinner fixa det om hon säger att hon gör det! Dom har bokat in datumet i sin kalender, det är det ända. 
  • Alvstina
    Lakinna skrev 2013-04-05 21:49:47 följande:
    har ni bestämt låtar till vigseln?
    Känner att ligger till ungefär lika i planeringen som du just nu. Funderar på både psalmer och låtar som kören ska sjunga. Jag har inte riktigt fallit för någon av vigselpsalmerna utan är mer inne på "en vänlig grönskas rika dräkt", "möt mig nu som den jag är", "du vet väl om att du är värdefull" eller kanske "jag vill ge dig o herre min lovsång".

Låtarna som kören sjunger blir väl något gospligt förmodligen. Har inte bestämt vad än.. men dom kan ju rätt många låtar ändå. Det blir i alla fall inte "oh happy day", den har blivit lite uttjatad, speciellt på bröllop känner jag.

Vad funderar ni andra på? 
  • Hannis23

Vi gifter oss borgerligt utomhus, och min syster och en vän kommer spela en akustisk version av Metallicas Nothing else matters :)

• viXan

Nu är det ett tag sen jag också skrev här :S

Det värsta är att jag känner mig rätt lugn fast jag varken bokat frisör, mat, tårta, ring, band/DJ eller kläder hihi

Inbjudningarna är skickade, prästen & lokalen är bokade (vi ska ej ha vår vigsel i kyrkan). Tärnor, bestman, brudnäbbar, solister till vigseln o toastmaster är fixat så jag antar att det viktigaste är klart :)

Ska inte heller glömma skriva in i almanackan att hindersprövning+efternamnsbyte ska skickas in. Vad jag förstod så gällde hindersprövningen i 4mån efter den var godkänd. Så om man skickar in den i mitten av maj borde det bli bra

• confuzed86

här är klänningen som jag beställt... hoppas den blir bra (från kina):

• sommaren13

Här står allt rätt stilla just nu, vi försöker just nu boka in möten med präst, frisör och fotograf. Vi skickade ut inbjudningskorten i mitten av mars, men har osa i mitten av juni, så än så länge så är det bara en som har svarat. Ska skicka in hindersprövningen i mitten av april och efternamnsändringen förstås

Annars så går jag bara och väntar på att hämta min klänning och på att tiden ska gå Snart bara fyra månader kvar

Ni som har köpt stolsrosetter från ebay, hur har ni tvättat upp dom? Ska man tvätta dom för hand i badkaret eller kan man köra på handtvätt-programmet på tvättmaskinen?

• brud20130817

Hej,

jag har lite funderingar om att byta klänning till dansen på kvällen. Min m2b tycker inte att man ska byta klänning men då jag tror att den långa klänningen blir väldigt svår att dansa med tycker jag att det vore bra att kunna byta till en kortare. Vad tycker ni? Som ni ser har jag redan införskaffat en extra kort klänning men känner mig lite osäker och behöver lite input. Hur gör/tänker ni andra?

• Fjolltuss
    brud20130817 skrev 2013-04-07 10:56:42 följande: 
    Hej,

jag har lite funderingar om att byta klänning till dansen på kvällen. Min m2b tycker inte att man ska byta klänning men då jag tror att den långa klänningen blir väldigt svår att dansa med tycker jag att det vore bra att kunna byta till en kortare. Vad tycker ni? Som ni ser har jag redan införskaffat en extra kort klänning men känner mig lite osäker och behöver lite input. Hur gör/tänker ni andra?

Jätte fina klänningar =) 
    Jag kommer ha på min brudklänning till efter brudskål/middag och dansen. Sen kanske runt 20-21 (gifter oss kl 16) så kommer jag byta till en lite kortare och enklare klänning för att inte förstöra min brudklänning..
    Och blir lite lättare och röra sig med =)  
  • Sjörå
    brud20130817 skrev 2013-04-07 10:56:42 följande:
    Hej,

Jag tycker att du ska byta om till den kortare klänninge. Den är supersnygg och det är ju inte varje dag du får chansa att bära två snygga klänningar. Den ser ganska svårdansad ut så byt du om du känner för det. Jag kommer inte att byta klänning under kvällen vilket mest beror på att jag inte dansar så mycket och därmed hoppas jag inte få några problem. 
  • Aug 2013

Hej "Brudar!"

Nu var det ett tag sen som jag med skrev något här.
    Har lixom inte haft inspiration alls på sista tiden och alla planering har legat på is.
    Nu när solen och våren börjar komma så kom även inspirationen tillbaka :D

Har de två senaste veckorna fått in en massa namn på gäster som tackar ja.
    Även fått klart men kock (den vi önskade först men som då var lite off har äntligen tackat ja)
    kikat på lokalen och rekat allt där.
    Serveringspersonal sågott som fixat, iallfall en huvudperson som har lite övertaget en andra person är lite löst än.
    Provat klänningen och TACK gode gud, jag har förlorat ganska mycket av de extrakilona som setat på baken och rung höfterna så nu sitter den bra mycket bättre!! Fick halvpanik för ett tag sen när den satt sådär!

Ska sätta mig ned med mannen i mitt liv ikväll och göra upp en liten lista.
    Ingen som vill dela med sig hur er planering ser ut, vill inte missa något som visar sig vara viktig men endå en småsak?!

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!