• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Loveit

    Jag har hittat fina kläder till pojken men vet inte vad han kommer ha för storlek. Är lite svårt när det är 1 år kvar hehe

  • Lally

    Men vad skönt att höra att det inte bara är jag som vill vara ute i god tid.
    Har också fått samma bemötande, skratt att man är ute i sjukt god tid... Men vill som er slippa ta sista minuten beslut, vill ju få det som man vill ha det och det är många detaljer som ska fixas så varför inte göra det i god tid egentligen? För min kusins fru tog det som sagt 11 mån att hitta klänning så man vet ju aldrig...

    Lika bra att göra som man vill, det är ju trots allt våra bröllop och inte deras. Vi som ska bli nöjda och njuta av hela processen fram till stora dagen Glad

  • Lakinna

    3 augusti ¤ Deede ¤ Fröken Finemang, Karlstad ¤ lillasofie, Västerås ¤ PiaB, Stockholm ¤ SZ2013 ¤ Biographic ¤ Mandala ¤ sessa ¤ sophiebus västerås ¤ Hobevi  ¤ Anaa ¤ ViirreL Söderbärke ¤ Lakinna, Malmö 10 augusti ¤ Makeupmyday, Åland ¤ Schumeline, Uppsala 17 augusti ¤ Pifa, Lund ¤ SOSO, Uppsala ¤ Lally ¤ Sjörå, Mölnlycke 24 augusti ¤ FreNi ¤ Kipso, Gävle  31 augusti  ¤ Brudiframtiden ¤ Helchem, Stockholm ¤ ChristineL

  • Lakinna

    Sorry, är det bara jag som har problem med styckesindelning?? Gissar att det är för att jag sitter på iPad kanske?

  • Pifa

    Jag tror att jag har hittat vad jag vill ha för ring! Min mamma har sparat min mormors ring där det finns ett gäng diamanter (vet inte exakt hur många än) och vi pratar om att jag och mina systrar ska få några var. Min tanke är då att använda två av dessa stenar samt köpa en större att ha i mitten och igår hittade jag den perfekta ringen:
    http://www.kodega.se/show_product/ENG-8030-B3/105/-/1/
    Jag vill dock ha den i gult (rött?) guld och den behöver anpassas för att passa min förlovningsring som är ganska välvd, men tanken är att få den gjord hos en lokal guldsmed så det borde väl gå?! Återstår som sagt att se vad det är för stenar som finns i mormors ring och om de går att återanvända, skulle vara väldigt roligt om de kom till användning istället för att bara ligga i ett kassaskåp. 

  • Deede

    Nu har vårs save the date kort kommit =))


    Och vi har skickat dom som ska till familjen. Tänkte skicka resten i morgon.


    NU börjar det kännas mer verkligt, och ännumer om några dagar kan jag tänka,


    när man kan prata med alla om det =))


     


    Än så länge är det ingen som vet...

  • lillasofie

    Vi la ingen tid eller pengar på save-the-date utan jag skrev ett mail till mina vänner bara för att de skulle just spara datumet. Familjen vet redan.


     


    Jag planerar en hel del redan, tänker dagligen på allt från dukning till musik på festen etc etc. Men de jag har pratat med tycker det är bra att fundera en del så man vet vad man vill. Inte så mycket som är bokat än förutom lokal och kyrka.

  • Sjörå

    Jag tycker också att man ska vara ute i god tid. Fast det tycker jag kanske enbart för att jag själv gillar att planera saker och vara ute i god tid. Sen så vet man ju aldrig hur fort något blir fullt eller uppbokat. Jag vill ju inte hamna i den situationen att när jag väl hittar min drömfotograf eller drömfrisör så upptäcker jag att jag borde ha bokat det för sex månader sedan. Bättre att vara ute i god tid så får man det förhoppningsvis som man vill ha det.


     


    En annan fördel med att vara ute i god tid är att man kan sprida ut kostnaderna över året, så blir det inte en lika stor klumpsumma. Jag har till exempel precis beställt såpbubblorna för att det just nu var 20% rabatt på dem. Och så ett save-the-date kort som jag ska se om jag gillar innan jag/vi beställer resten.


     


    Min brudkläning borde komma i veckan, den skickades igår så då borde den vara här innan helgen. Vad spännande det blir att prova den.

  • Sjörå
    lillasofie skrev 2012-08-15 18:26:57 följande:
    Sjörå, vart köpte du såpbubblorna?

    Jag köpte dem på Calligraphen. Det var enbart såpbubblorna utan någon topdekoration som var på rea men det är just sådana som vi vill ha. http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1013888&tagval=party_table_bubbles&menuIdx=4


    Först var jag inne på att köpa såpbubblor via Ebay eftersom det var mycket billigare men har hört från flera håll att de oftast fryser sönder under transporten. Och det vill jag ju inte chansa på

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!