• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • Oslomyran
    Kakan 81 skrev 2013-01-18 10:41:01 följande:
    4 mån kvar nu !! Längtar!
    Ja, för oss är det 4 månader till den 18/5. Längtar...i helgen ska vi fylla i hindersprövningen och sända. Borde inte ta så lång tid, men skönt att ha de klart.

    Vi har sista OSA den sista januari så efter de kan man fin slipa lite på bordsplasering mm.

    Vi fundrerar på att göra ett litet häfte till dagen som gästerna får. Lite om tider,mat och en kort mening om vare person- vem är vem typ.
    Någon som har tips på vad som är kul att ha med? Vi har även 8 barn med, kanske något knep och knåp som passar för både vuxna och barn?

    Jag har nu varit och köpt gafflar på loppis som ska böjas och fixas till servettsringar/plaseringskort-hållare. Super nöjd med hur dom blev (inte klar med alla  men..)
  • IkaMus

    Kakan 81: För oss med och igår skickade vi ut våra inbjudningar. För oss, som bokade datum för ungefär ett år sen, börjar det äntligen kännas som att det närmar sig Glad.

  • IkaMus

    Oslomyran: Angående vad det ska stå om gästerna är mitt tips att försöka skriva så lite om folks yrken som möjligt, utan att istället fokusera på anekdoter och intressen. Syftet med informationen är, som jag ser det, att försöka skapa samtalsämnem för gästerna. Att fråga vad någon jobbar med är ju inte så svårt att komma på. Och föresten, vem vill snacka jobb när man är på bröllop?Flört

  • IkaMus

    Går det inte att redigera sin dåliga stavning? Nu ska jag sluta bomba tråden Glad

  • söt nöt

    Var och provade min klänning idag igen. Nu vill jag at tiden ska ticka på så det snart blir dags :)

    Jag har ingen aning hur jag ska göra för att rotera bilden. Någon som kan förklara det för mig??


  • Oslomyran



    Nej, jobb hadde jag väl inte tänkt skriva något om.... Men mer något om personen fast på ett lurigt sätt. Som i dig kanske kan skapa lite skratt och prat. Ex. om en person gillar att fiska så kanske man skriver att personen gillar att titta på vatten eller något sånt. Va kanske inget strålande eksempel men..
    De jag undrar är mer om någon har något tips på någon bingo eller kryss som barnen kan greja med om dom får tråkigt..Men som även dom vuxna kan tycka är kul. (fas inte en lek som alla måste göra)

    Så här ser mina servettringar ut jag gjort av gammla gafflar, tänker lägga plaserningkortet på den oxå.
    Vad tycker ni? Ser det "billigt" ut? Tanken är oxå att gästen får ta med sig servettringen hem som en gåva..vill man ha den?
  • söt nöt

    Oslomyran: Tack!

    Jag tycker servettringarna var jätte coola. :) Jag gillar annorlunda ideer. :) 

  • Oslomyran
    söt nöt skrev 2013-01-18 15:38:21 följande:
    Oslomyran: Tack!

    Jag tycker servettringarna var jätte coola. :) Jag gillar annorlunda ideer. :) 
    Tackar, jag är själv väldigt nöjd
Svar på tråden Maj 2013