• fia1982

    Maj 2013

    Någon annan här inne som tänker gifta sig i maj 2013?


    Hade varit kul att ha någon att bolla idéer med och följa förberedelserna.

  • Svar på tråden Maj 2013
  • IkaMus

    Även om någon har samma budget som er så kanske ni värderar helt olika saker. Därför är det jättesvårt att säga om det är värt för er att betala pengarna för en fotograf. Vilka andra alternativ till fotograf har ni? Trots att min fästmans mamma är duktig på att ta bilder har vi bokat en fotograf av framför allt två anledningar. Dels vill vi att hon ska få vara gäst på festen och njuta utan att ha något uppdrag att tänka på (hon kommer säkert fota ändå). Den andra anledningen är att bilderna är bestående och med en duktig fotograf ökar chanserna för att känslan från dagen fångas på bild. Och vem vill inte kunna visa det för sina barnbarn? :)

  • Oslomyran

    Hej

    Här är en till den 18/5 2013.
    Vi kommer att viga oss i Prag och även ha middag/festen där.

    Vi åker ner nu i September och skal prov äta menyen och träffa bröllops agenten.

    Hur långt har ni andra kommit? De är ju ett tag kvar men de går ju så fort..

  • drömmer

    Vi ska också gifta oss 11 Maj Hjärta.
    Jag har fastnat i planeringen, och börjar känna mig lite stressad då vi har så grymt mycket annat nu i höst som flytt osv...
    Vi hade från början tänkt göra mycket själva, men nu känner vi att det inte är värt det. Vi kommer få stressa massor och vi vill hinna njuta! Därför planerar vi catering (buffé) och komplettera med lite mer kött, ostbricka osv för att få ner kostnaderna...

    Vi har bokat:
    -Kyrka
    -Lokal
    -Fotograf samt makeup och hår
    -Trubadur

    Har köpt:
    -Sambons kostym (fattas skor, skjorta, väst och kravatt)
    -Dotterns näbbklänning (ska få en festklänning också då en 5-åring i vitt inte är lyckat en hel kväll , samt skor och bolero/kofta)
    -De 4 tärnornas klänningar (ska sys om en del)
    -Slipsarna till de 3 marskalkerna (kostym köper de själva - ska köpa skjortor också!)
    -Slipsar och västar till våra 2 kill-brudnäbbar (fattas byxor, skor och skjorta samt hel outfit till vår son))
    -Näbbklänning till vår 5 brudnäbb (fattas skor samt bolero/kofta)
    -Rosenblad i vitt och rosa i siden.
    -Servetter (i vår svåra, men perfekta mörkrosa temafärg!)

    Nästa steg är att handla klart kläderna, catering och inbjudningar. Inbjudningarna tänker vi nog skicka ut efter Nyår precis. Det är 4 månader innan och sedan kommer vi ha OSA på Alla ❤ Dag, ca 3 månader innan. De ska jag pyssla ihop i höst. Kommer bli stilrena och enkla, men nog så pyssligt för att vara jag .

    Jag jagar reor och handlar en del på E-bay (där det mesta hittills är köpt). Allt för att få ner priserna, så att vi kan ha en fantastiskt fin dag med alla våra gäster och vara "påkostat".

    Någon som vet när de börjar rea brudklänningar? I höst ska jag hitta min dröm !!!

  • maloli

    Hej hej!


    Vi ska med gifta oss den 25/6, blir ett utebröllop på Villa Vanahem på Stenungsön. Så fint varmt väder är beställt!


    Oj oj vad ni har hunnit göra massor redan, vi har bokat lokal, ett hus som man får använda med stor trädgård, de gör maten, fixa håret och naglar har de med folk som kan. de har även serveringspersonal. Vi vill inte heller göra så mycket själva utan vill njuta av dagen och inte vara slutkörda. Tänkte kolla lite på brudklänning och brudnäbbsklänning nu i höst då de väl borde rea ut 2010årsmodell?

  • CandJ

    Hej å hå, när jag läser hur långt Drömmer kommit i sin planering kan jag inte låta bli att bli stressad;)

    Vi har bokat kyrka och lokal. Vet inte hur långt i förväg man ska vara med resten? ;)
    Har bestämt mig för lite små saker, ex vilka skor jag ska ha på mig och spanat en heldel på ringar. Svårt de där då jag verkligen vill att den ska passa min förlovningsring:)

    Vi har inte berättat för alla runt om oss att vi ska gifta oss så vill göra det innan vi kan boka frisör osv:)

    Spännande att kunna följa varandra!:) 

  • Oslomyran

    Tror att rea på brudklänningarna börjar nu till hösten. September / oktober kanske?

  • FruW
    Oslomyran skrev 2012-08-07 15:43:59 följande:
    Hej

    Här är en till den 18/5 2013.
    Vi kommer att viga oss i Prag och även ha middag/festen där.

    Vi åker ner nu i September och skal prov äta menyen och träffa bröllops agenten.

    Hur långt har ni andra kommit? De är ju ett tag kvar men de går ju så fort..

    Vad kul att ni ska gifta er i Prag! Det är så himla mysigt där. Vi ska gifta oss i England i maj nästa år (ej bestämt datum än) och kommer också åka dit nu i september för att kolla upp några ställen vi är nyfikna på.


     


    Kommer ni att ta med er familj och vänner? Vi hoppas på att bli 25-30 personer.


     


    Just nu känns det så segt att inte kunna göra något förrän vi bokat lokal och vigselförrättare, vilket vi inte törs förrän vi varit där. Alla andra verkar ha kommit så mycket längre! Och jag vill ha ett datum att drömma om. Oskyldig

  • Oslomyran

    FruW, va spännande med England.  Ser fram emot att höra under resans gång hur det går.

    Vi är ju i lite liknande situation

    Vi har bokat vigsel lokal, bokat en restaurante/litet slott där vi ska ha middag och fest. Skönt att allt det där är klart. Nu är det "bara" alla detaljer och så som måste fixas. Vi har ju dock köpt ett paket med en bröllops agent då vi önskar kunna slappna av och inte stressa allt för mycket Dessutom lättare att få hjälp när man inte bor i landet.

    Vi har bjudit med 43 gäster och hoppas givetvis att så många som möjligt åker med. Men vi har bara sänt ut "Save the date" än så vi får se. När borde man sända inbjudningar tror du? Med tanke på hotell och flyg så får man väl va ute i god tid..

  • IkaMus

    Detta riktar sig både till er som ska gifta sig utomlands och till alla andra; hur har ni valt plats för bröllopet? Har ni valt en plats där ni bor, där flest gäster bor eller som ni bara tycker om av någon annan anledning? Eftersom vi inte har valt en plats som varken ligger där vi eller några av gästerna bor känns det som att man krånglar till det lite. Samtidigt skulle vi inte vilja gifta oss någon annan stans. Det var farfar som introducerade Öland till familjen på 50-talet och sen dess har vi helt enkelt fortsatt att åka dit flera gånger per år (själv kom jag dit för första gången ungefär 30 år senare, några veckor gammal).

  • Oslomyran

    Va har valt Prag och vigselplasten för att det är en vacker stad och plats som vi tycker mycket om. Vi har varit i Prag flera gånger och älskar staden

Svar på tråden Maj 2013