• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • binkifinki

     Jo men precis! Vi har valt en väldigt populär kyrka här i Karlstad och lokal också. Så jag tror att jag ska ringa på måndag så att vi får det vi vill ha !

  • Oprekär
    Js Fästmö skrev 2013-05-09 21:22:13 följande:
    Oprekär: Förstår din känsla!! Visst är det sjukt och lite magiskt? :) När vi beställde och sedan hämtade min ring så här långt i förväg fick jag lite hjärtklappning typ som " gud NU ska ju JAG gifta mig!" Fastatt tiden går extremt fort så känns det långt borta, men tiden går ju verkligen jättefort och snart är det ju redan juni och sedan ett år kvar och allt som man ska planera och köpa, då behövs tiden. :)
    Av nyfikenhet, varför valde ni att köpa ringen så långt i förväg? Och hur långt i förväg är ni, ska ni gifta er vår, sommar eller höst 2014? Glad Vi kikar också på ring nu, men det är lite av en slump att det blev så, egentligen hade vi nog tänkt vänta till nästa vinter. Klänningen ska jag iallafall INTE beställa ännu. Tror jag Tungan ute
  • Js Fästmö

    Vi hade tänkt vänta men så blev det bara så, där var den och de erbjöd sig göra de ändringar vi ville till ett bra pris så då slog vi till. Vad gör några månader mot ett helt liv liksom, och det känns oerhört befriande att den är köpt. :) I juni bli det för oss. :)

  • HalkatlaNr1

    Vi har väl kikat lite på ringar vi oxå..
    Hur stor budget har ni lagt/tänkt lägga på ringar?
    Ska bägge ha ringar eller bara bruden? 
    Vi har nog tänkt oss att bägge ska ha ring
    men budgeten (som vi ännu inte har lagt) är nog
    inte så stor till just ringar.. 

  • Larssonmaria86

    Ringarna är vår tredje största budgetpost och då har vi ändå räknat in i budgeten att vi ska köpa dem när det är "ena ringen för halva priset". Det är det som är bra att vara tidigt ute med bröllopsplaneringen för man kan utnyttja fler erbjudanden :)
    Min m2b har ingen förlovningsring utan både han och jag får nu vigselringar.

  • Js Fästmö

    Vi funderade också om båda skulle ha två ringar. Mon m2b har en förlovningsring och den och min förlovningsring kommer vi lämna in för putsning någon månad onnan vigseln. Vi sa max 10 för ringen, man kan ju dra det hur långt som helst egentligen. :)

  • Oprekär
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-12 20:58:26 följande:
    Vi har väl kikat lite på ringar vi oxå..
    Hur stor budget har ni lagt/tänkt lägga på ringar?
    Ska bägge ha ringar eller bara bruden? 
    Vi har nog tänkt oss att bägge ska ha ring
    men budgeten (som vi ännu inte har lagt) är nog
    inte så stor till just ringar.. 
    Jag har hittat min drömring som kommer landa på 27 tkr, det är ju en hel del men vi känner att vi får mycket ring för pengarna så att säga Glad Vi köper bara ring till mig då m2b är nöjd med en ring (förlovningsringen). Ringen är vår näst största budgetpost, klänning ska jag försöka få fram för max 10 tkr. (Wish me luck...)
  • Nevertheless

    vi har bestämt oss för att bara jag ska ha en ny ring, men den ska jag rita själv har en solitär ring som förlovningsring nämligen så vill ha en ring som man "klickar i" solitären i lixom så att det ser ut som en ring och så 3 små stenar på vardera sida om solitären Det är tanken iaf sen får vi se om det blir så i slutändan eller inte haha  

  • Äriqa

    Hoppar in här.


    Vi har precis bestämt datum. 9 aug 2014.


    budget på ca 35000.


    sen är inte så mycket mer bestämt än...

Svar på tråden Blivande fruar 2014