• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Nevertheless

    hur har ni tänkt kring tärnor och marsalker och sådant? 
    har sådan beslutsångest jag, min syster känns som självskriven men skulle gärna vilja ha 2-3 st

    Nu har jag lagt över lite jobb på karln och han ska fixa det i veckan med att ringa festlokalen och kolla upp hur många middagsgäster man kan ha där så vi kan komma vidare i planeringen! Måste ju veta hur många som rymms så vi vet om det funkar där som vi vill eller om vi måste leta något annat...  

  • aminis

    Nevertheless: egentligen räcker det ju med din syster om du inte känner att det finns någon/några andra som skulle passa :) man behöver ju inte ens ha tärnor överhuvudtaget, men en syster är väl i de flesta fall, som du säger, självskriven :) jag ska ha mina fyra bästisar från gymnasiet. Det är de närmsta vännerna jag har :) lite mycket med fyra kanske man kan tycka men så är det :) Kul att boka festlokal! Det har vi också gjort. Är lite inne på att pejla lite catering nu :) inte boka än men kolla runt lite så man vet vad som finns. Jag funderar på www.rentachef.nu - är det någon som har någon erfarenhet av dem :) ?

  • Sandrajavisst

    Neverthless: Jag kommer att ha 2 tärnon, 2 nära vänner.
    sen kommer sambon ha en best man!

  • Sandrajavisst

    Det som inte kom med: ta den som du tycker, Du behöver absolut inte ha mer än 1, du avgör och känner själv det är Er dag!

  • MH2014

    Hej!


    Har försökt mig på en sammanställning;


     


    Js Fästmö - juni


    AnnSofieS -


    snowstars - 27september


    Nevertheless - 26juli Bollnäs


    sommar2014 - juni


    Ponduss - oktober Västerås


    thistime - sommar


    madde4you -


    PoS - 25januari Stockholm


    KimSB - sommar


    Power of Love - juni Värmland


    Josefine o Micke - 25januari Stockholm


    Förälskade - september Landskrona


    emme86 - 6september Tunhem


    MH2014 - december Västerås


    Linapanil89 -


    Fannyterez - 3maj Göteborg


    Kakbakaren - juli


    blivande brud - 7juni


    MissTC -


    Andblo -


    Shajne - 9juli Trollhättan


    Natalis -


    aminis - 2augusti Stockholm


    Marcus Elin - sommar


    Augustimamman - sommaren


    HubbaBubba - 7juli Stockholm


    MissLii - 14juni


    Pearldrop - sommaren


    Sandrajavisst - 7 juni


    141004 - 4oktober


    E86 - sommaren Köping


    Pia88 - juli


     


    Tycker det är lättare och roligare om man lätt kan se vart alla befinner sig i landet, och vart man väljer att gifta sig.


    Så hoppas ingen tar illa upp att jag radat upp alla som skrivit hittills i tråden,,hoppas den fylls på med fler goa blivande fruar och män :)

  • Sandrajavisst

    Js Fästmö - juni


    AnnSofieS -


    snowstars - 27september


    Nevertheless - 26juli Bollnäs


    sommar2014 - juni


    Ponduss - oktober Västerås


    thistime - sommar


    madde4you -


    PoS - 25januari Stockholm


    KimSB - sommar


    Power of Love - juni Värmland


    Josefine o Micke - 25januari Stockholm


    Förälskade - september Landskrona


    emme86 - 6september Tunhem


    MH2014 - december Västerås


    Linapanil89 -


    Fannyterez - 3maj Göteborg


    Kakbakaren - juli


    blivande brud - 7juni


    MissTC -


    Andblo -


    Shajne - 9juli Trollhättan


    Natalis -


    aminis - 2augusti Stockholm


    Marcus Elin - sommar


    Augustimamman - sommaren


    HubbaBubba - 7juli Stockholm


    MissLii - 14juni


    Pearldrop - sommaren


    Sandrajavisst - 7 juni, Nyköping


    141004 - 4oktober


    E86 - sommaren Köping


    Pia88 - juli

  • Pia88

    Jag har haft problem med ryggen men det börja småningom reda upp sig.. Så nu kan viktnedgången starta på allvar Flört planerar få bort ca 10kg, har ju 18,5 månad på mig så nog ska ja hinnaGlad

    Vi har kommit överens om lokal men kommer boka först till våren/sommaren när vi "granskar" lokalen med egna ögon.. Frisyr har jag haft klart i några år redan, väntar med spänning på en tiara jag har beställt från Light in the box..Skrattande Inbjudningskort har jag en plan för men har ännu inte börjat på med.. texten inne i kortet börjar bli klart.. Sista detaljerna får man justera sen när allt är spikat.. Gästlista finns, programhäfte är påbörjat.. Känns lite tidigt att börja med sånt, men det kliar i fingrarna Flört

    Klänning surfar jag efter några gånger/vecka.. Har några (läs: 10) favoriter just nu.. Finns en affär i grannstaden som säljer bl.a. Lilly.. Har kunnat hålla mig därifrån änsålänge Flört Min blivande köpte ny kostym i somras så den räknar vi med att han kan använda.. Skjorta (vit)  finns, men slipsen tar vi sen närmare..  Har börjat spana efter skor men har änu inte hittat min stil.. Drömmer om röda sandaler eller pumps.. Slipsen ska ju matcha mina skor så vi väntar med den Flört

    Dukning med löpare och servetter blir i grönt och rosa.. Har kvar från vårt förlovningskalas i höstas så troligen använder vi oss av samma som vi hade då..

    Vigselringen kommer införskaffas först på våren innan bröllopet.. Men har redan börjat spana efter vilken modell jag vill ha..  Oj, långt inlägg... Blev visst lite ivrig Flört

    Ni andra då?

Svar på tråden Blivande fruar 2014