• Picnick i det gröna

    Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?

    Planerar för fult, men undrar om jag har glömt någon viktig detalj?


    Hindersprövning  Vigselförättare Vittnen Fotgraf Mina och blivandes kläder Bukett Ringar Mat, dryck, kaffe, tårta Stolar och bord till alla Tält (eftersom det ska ske utomhus)
    Har jag glömt något? 
    Funderar på musiken. Vet inte hur vi ska lösa det ännu.. 
  • Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?
  • InaAnna

    Vi gifter oss med våra barn, våra föräldrar och våra syskon närvarande så det blir bara totalt 16 gäster.
    Vi kommer vara utomhus precis vid vattnet.
    Vigseln börjar med att
    En trumpetare spelar "För kärlekens skull" (Ted Gärdestad)
    Sedan läser vigselförrättaren en lite längre dikt
    Sedan spelas "Cant help falling in love with you" (Elvis)
    Sedan kommer den längre versionen av borgerliga vigselakten.
    När den är klar spelar trumpetaren en fanfar på ca 30 sek.

    Sedan går vi ca 100 meter till ett gammalt brygghus där vi äter buffé och bröllopstårta.

    Däremot har vi INTE bestämt hur vi ska komma ned till vattnet.. om vi ska stå där och gästerna kommer ned när vi redan står där redo eller om gästerna står där först...? Vi har ju bara 30 minuter på oss för sedan är ett annat bröllop så man kan ju inte stå och vänta och hålla på.. hmm..

    Förslag??

  • CarolinZ

    Vi kommer gifta oss på en dansbana, utomhus med tak över huvudet, precis vid en äng, vid kanalen som rinner genom orten där vi bor. Vi kommer bli ca 60 personer, så jag hoppas att alla får plats, haha.

    Vi blev rekommenderade en vigselförrättare som är känd för att vara väldigt personlig, och det känns superbra (än så länge). Har inte heller fått kläm på hela vigselbiten än (gifter oss inte förrän nästa år, och har faktiskt bara varit på kyrkliga vigslar tidigare), men vi fick ett förslag på upplägg från vigselförrättaren som kändes bra. Vi kommer gå in tillsammans, till en låt som betyder massor för oss, sen kommer vigselförrättaren hälsa alla välkomna. Hon ville också hålla ett tal om oss och vår resa tillsammans, samt rekommenderade att vi stoppar in någon dikt och kanske två musikstycken (min syster och en vän kommer sjunga). Vi måste däremot diskutera om vi ska läsa upp några egna löften innan vigselförrättaren gör sitt :) Efter kyssen, som faktiskt stod med som en punk på hennes förslag, kommer vi gå ut tillsammans till en utgångslåt. Sedan funderar vi på att direkt poppa champagnen till brudskålen eftersom det inte ett lika tydligt "avslut" som vid en kyrklig vigsel...

    Middag och fest blir i en kulturmärkt villa på samma äng som dansbanan...

    Åhh vad spännande det känns nu när de viktigaste bitarna redan börjar falla på plats. Bokade vigselplats och förrättare förra veckan :)

  • BlomAnna

    Vi träffade vår vigselförrättare idag och OJ vad verkligt det blev att vi väldigt snart ska gifta oss. Tror ceremonin kommer bli helt fantastisk  

  • moa2012
    Picnick i det gröna skrev 2012-06-30 17:26:02 följande:
    Tack för alla svar i tråden! Har fortfarande inte kommit någon vart med själva ceremonibiten.
    Nu har jag börja fundera på själva platsen när det ska ske.
    Vi kommer att ha vår vigsen i trädgården och efterlyser nu bilder eller nåt som visar hur ni har gjort!
    Har ni smyckat/inrett platsen etc? Hur har ni tänkt?


    vi hade klätt en vit båge in till buskarna med överblivna band ifrån stolsrosetterna =)..vi gjorde en rosett mitt på bågen..


    här ser du bågen bakom oss..
  • BlomAnna

    JAg har en fundering på hur man ska göra när ceremonin är klar. Vi hade tänkt att "gå ut" till musik men vi är ju ute så vart ska vi gå? Ska man kanske bara stå kvar och ta gratulationerna där eller hur ska man göra?

  • BlomAnna
    Augustiblomma skrev 2012-08-21 22:42:52 följande:
    BlomAnna - Vi vandrade iväg mot bilen och ställde oss där en stund och sen åkte vi till fotografering men det beror ju förståss på vad man planerat in efter vigseln.
    Vi kommer att ha vigseln precis utanför lokalen vi ska ha middagen i och vi har fotats innan vigseln.

    Funderade på om man kanske kan ställa upp ett bord med "champagnen" på (förutsatt att det inte regnar)  en bit från vigselplatsen så kan vi liksom gå och ställa oss där så folk kan gratta, alla kan sen ta varsitt glas och så kan vi ha brudskålen. Eller verkar det som ett kansigt upplägg?
  • BlomAnna

    knasigt upplägg ska det stå...


    BlomAnna skrev 2012-08-22 13:58:12 följande:
    Vi kommer att ha vigseln precis utanför lokalen vi ska ha middagen i och vi har fotats innan vigseln.

    Funderade på om man kanske kan ställa upp ett bord med "champagnen" på (förutsatt att det inte regnar)  en bit från vigselplatsen så kan vi liksom gå och ställa oss där så folk kan gratta, alla kan sen ta varsitt glas och så kan vi ha brudskålen. Eller verkar det som ett kansigt upplägg?
Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?