• Picnick i det gröna

Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?

Planerar för fult, men undrar om jag har glömt någon viktig detalj?

Hindersprövning  Vigselförättare Vittnen Fotgraf Mina och blivandes kläder Bukett Ringar Mat, dryck, kaffe, tårta Stolar och bord till alla Tält (eftersom det ska ske utomhus)
    Har jag glömt något? 
    Funderar på musiken. Vet inte hur vi ska lösa det ännu.. 
  • Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?
  • SkövdeSophie
    BlomAnna skrev 2012-06-13 22:38:07 följande:
    Hoppar helt fräckt in i tråden

Vi kommer träffa vår vigselförrättare ett tag innan så vi "lär" känna varandra och så skriver hon ihop någon form av tal så att de inte bara blir "tager du". Vi tänker skriva våra egna löften. Dessa måste vigselförrättaren godkänna innan om de fungerar som löften eller inte fungerar inte det vi skrivt som löften kommer vi ändå säge det till varandra som ett tal eller vad man ska säga.
    Vi tänker oss nåt sånt här:
    Er vigselförrättare måste ställa frågan "tager du"... Ni kan ju självklart ha egna löften också, men inte istället för. Er VF måste fråga och ni måste svara ja. 
  • jakother
    SkövdeSophie skrev 2012-06-13 22:44:02 följande:
    Er vigselförrättare måste ställa frågan "tager du"... Ni kan ju självklart ha egna löften också, men inte istället för. Er VF måste fråga och ni måste svara ja. 
    Gillar biten ".. och ni måste svara ja" haha ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Nikkita
    jakother skrev 2012-06-13 22:49:43 följande:
    Skrattande

Vi ska oxå gifta oss borgerligt, om inte mindre än 17 dagar!!! 

Vi kommer vara på ett litet slott mitt i Malmö. Kommer att fixa hår, smink & kläder på plats på morgonen för att få så lite stress som möjligt.
    14.00 kommer fotografen & tar porträtt bilderna på oss.
    16.00 är vigseln. Solisten spelar The Rose som ingångsmusik, VF uträttar ceremonin, solisten sjunger Det vackraste, VF läser en dikt som vi tycker om, solisten sjunger What are words & VF meddelar att det går bra att gratulera oss med bubblor & kramar!
    Efter vigseln blir det mingel med brudskål.
    17.00 blir det 3 rätters middag. 
    20.00 blir det mingel, brudparet leker, brudbuketten kastas mm.
    21.00 blir det vals
    21.15 tårtan & mer mingel
    22.00 startar festen lite mer & dansmusik börjar spelas för fullt fram till ca: 02.00 Glad Ca: 00.00 serverar vi lite nattamat i form av kallskuret, ost, kex osv...
  • SkövdeSophie
    jakother skrev 2012-06-13 22:49:43 följande:
    Ja, det är ett krav
    Annars blir det en mycket tråkigt vigsel... 

Jag menar att man måste säga ordet Ja, det räcker inte att nicka el dyl.  
  • jakother
    SkövdeSophie skrev 2012-06-13 23:17:50 följande:
    Ja, det är ett krav
    Annars blir det en mycket tråkigt vigsel... 

Jag menar att man måste säga ordet Ja, det räcker inte att nicka el dyl.  
    Förstår vad du menade tyckte mest det lät så lustigt Skrattande
  • Smulan
    SkövdeSophie skrev 2012-06-13 21:56:19 följande:
    Hej,
    Nä, i stadshuset har jag aldrig haft någon vigsel med musik. Det är inte vanligt alls. Ni får nog räkna med att ta med egen bandspelare och fråga före om det går bra att spela en låt. Ofta är det rätt tajt mellan vigslar. Fråga er VF.
    Ok tack ska du ha för svaret....trodde nog att det inte var så vanligt och det var inte det första vi tänkte på att ha men så kom vi på en sån fin låt som vi bäda älskar.....men vi har bestämt oss att det kvittar med musik eller inte...vi får ju vår dikt ;) och huvudsaken är ju att vi får varandra ;). Låten får vi spela innan och efter istället det blir lika romantiskt ;)
  • Blivande fru B

Jag & min M2B gifter oss borgerligt i rådhuset i Gbg. 
    Vi ska ha 2 vänner som vittnen & en av dem ska fota oss på 2 utvalda ställen i stan efter vigseln. 
    efter det åker vi till hotellet där vi ska tillbringa en weekend,vi skålar i skumpa & äter lite jordgubbar & fotar lite till =).
    På kvällen blir det 4 rätters middag med våra vittnen i hotell restaurangen. Sen tar sig våra vittnen hemåt & jag & min man får bara vara med varann Hjärta . 
    Sen har vi en lång skön helg tillsammans,ska bli underbart! 

• BlomAnna
    SkövdeSophie skrev 2012-06-13 22:44:02 följande:
    Ja så är det kanske men det gör vi väl i sambnad med löftena tror jag. Vi har inte pratat med vigselförrättaren ännu men hon har sagt att hon måste läsa löftena innan för att veta om de gäller som löften eller inte.

Svarar mer än gärna ja dock  
  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2012-06-14 23:02:32 följande:
    Ja så är det kanske men det gör vi väl i sambnad med löftena tror jag. Vi har inte pratat med vigselförrättaren ännu men hon har sagt att hon måste läsa löftena innan för att veta om de gäller som löften eller inte.

Svarar mer än gärna ja dock  
    I samband med ringväxlingen menar jag.
  • Picnick i det gröna

Åh, har missat alla svar i tråden! 
    Nu är jag ikapp! Nu är vår blivand vigsel offentlig, för nu är inbjudningarna skickade och folk har redan börjat o.s.a! Så pirrigt det är.

Vi har fortfarande inte fått klart ceremonibiten, någon mer som vill dela med sig av det?
    Vår vigsel i sig tillsammans med festen kommer att ske på enkelt vis. Inget program direkt, utan vi samlas, vigs, äter och har kul tillsammans.
    Men ceremonibiten?? Hur gör man? Hur gjorde ni? Hur ska ni göra?
    Löften och sånt? Har ni det? Hur? Hur  långt? Etc?? 

Svar på tråden Hur kommer Ert borgliga bröllop att se ut?