• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Principisessan
    Smulan skrev 2012-07-28 17:19:46 följande:
    Ha ha jaha ok....jösses vad virrig jag är. Kommer inte in på den understa länken hmmm hur ska jag göra då. Kan ju inte söka på den sidan.

    Ja jag funderar nu på att bara låta dem ligga på bordet som du sa eftersom det löser vas frågan ;). Vi var och kollade på Claes Ohlssons idag men hittade inget roligt. Så det blir nog så.
    vad bra :) det blir ju dessutom enklare att slippa införskaffa massa vaser
  • Smulan

    Precis! Vart är det bäst att köpa gerbera hos blomsterlandet eller en florist? Antar att jag måste beställa lite i förväg.??

  • Principisessan

    nu har vi pratat ihop oss lite här hemma och sagt att vinter/vår blir det, 2013. Så vi tänkte ringa på måndag till den kyrka vi vill ha och först och främst kolla om det runt påsk nån gång var ledigt. Tänker att det då brukar ha hunnit börja knoppas i träden lite även om det kan fortfarande vara kallt. 
    Om det inte funkar där i krokarna så tar vi någon lördag i feb-mar eller maj. 

    Så bara att hålla tummarna för att vi får den kyrka vi vill ha. Det är ju inte så vansinnigt mycket att planera på samma sätt då vi inte kommer ha en bröllopsfest men ett datum känns skönt att ha avklarat.
    Vad gäller klänning har jag hittat "the one" så jag lägger nog order på den nu under sensommaren/hösten så har jag det klart. Så vi slipper stressa mot slutet och vänta på kläder som kanske drar ut på tiden att få hem.  

  • Smulan

    Majjja ok då ska jag beställa nu då.

    Åh vad roligt att det börjar närma sig ett datum nu ;) Jag håller tummarna för att ni får det precis som ni vill ha det!
    Ja köp klänningen nu jag köpte min så fort jag såg den....nu hade jag ju visserligen kortare tid på mig men ändå=).

  • Principisessan
    Smulan skrev 2012-07-28 21:11:10 följande:
    Majjja ok då ska jag beställa nu då.

    Åh vad roligt att det börjar närma sig ett datum nu ;) Jag håller tummarna för att ni får det precis som ni vill ha det!
    Ja köp klänningen nu jag köpte min så fort jag såg den....nu hade jag ju visserligen kortare tid på mig men ändå=).
    ja det känns bra :) vi har ju årsdag i februari men den är mitt i veckan. Vilket i sig kansek inte gör något men om vi får välja så hellre en helg och lite längre fram. Så nu får vi se. 
    Det känns lite skönt att vi inte har några större krav på datum iallafall, utan bara det är rätt kyrka och att en av brudkronorna som jag tänkte låna, finns till låns just den dagen.
     
  • Smulan

    Ja datumet var inte viktigt för oss heller...alla har frågat oss om det eftersom vi råkade ta prinsessan Viktorias födelsedag men det upptäckte vi långt senare....ha ha ja ja nu lär ju min mormor uppe i himelen vara nöjd i alla fall ;).

    Jo lokal och sånt där känns mer viktigt!

  • jakother

    Vårt datum har typ inget med oss att göra förutom att vi förlova oss ett år innan typ (27/8) vi gifter oss ju den 25/8 det passa bra eftersom jag fyller 25 den 24/8 och det skulle bli en överraskning, vi förlova oss av mer en slump, vi skulle till stokholm då till min mamma så vi passa på att göra det då för att det skulle vara extra mysigt att förlova sig nån annan stanns.. ( lidingö hamn) bland båtar för miljoner.. haha

    Vi blev ihop i april så det är ingen speciell dag i den bemärkelsen

     


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Principisessan

    yey nu har vi också ett datum. Ringde till den kyrka vi vill vigas i (har halsfluss och knappt någon röst alls så jag lät nog lite kul) iallafall. Sa att vi tänkt oss runt påsk, inte just påskveckan kanske med tanke på att de säkert har massor att göra just då men typ där i kring. 
    Veckan innan skulle de tydligen ha någon konsert i kyrkan så då blev det veckan efter. 6 april.

    och så bokade de den fina brudkronan som jag vill låna dagen till ära. Egentligen har jag ju varit gift tidigare och har barn, men jag hade ju ingen första bröllopet så då tänker jag att jag måste väl få ha det nån gång i mitt liv iallafall, haha
     

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?