• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Lyckorus

    Smulan - Skönt att höra, du verkar ha haft samma konstiga blandade känslor. :) Det känns bättre för mig nu, tror jag fick någon mini-chock alldeles efter jag pratat med vigselförättaren. Antar att det var för att verkligheten kom helt plötsligt så nära. Men det känns fortfarande som rätt beslut, absolut!

    Vi kommer gifta oss i början av september, på en annars helt vanlig vardag vilket känns lite extra busigt och "vi" på något sätt. Det blir på våran 9½ årsdag! :) Det hade ju varit kul att gifta sig på 10-årsdagen, men den är i mars och vill ha grönska och sommar runt oss när vi gifter oss. Så det fick bli på en halvårsdag vilket även det känns toppen! :)
    Men nu återstår beslut om vi ska vara i rådhuset eller på en fin plats utomhus. Det känns skönt att alla fall kunna bocka av datum och tid! :) Ikväll ska vi beställa våra vigselringar samt skriva mail till resebolaget angående bröllopsresan, tjohoo! Jag får se till att njuta och se fram emot detta nu, inte grubbla på om nära och kära kommer bli besvikna osv.

  • Principisessan

    Hej brudar. 
    Berättade ju tidigare att jag trodde att det kanske skulle blir ett frieri snart från min sambo. Och det blev betydligt snabbare än vad jag hade trott :)
    Åkte i tisdags till Göteborg för att bara ha två dagars myspys på hotell, bara vi utan barnen. Hade presentkort som jag fått från mitt jobb som jag tänkte nyttja, och såhär i slutet på semestern så passade ju det bra.
    Kvällen innan så hade min sambo tagit fram två olika alternativ på restaurang och vi bestämde att det mexikanska haket skulle bli jättebra, det var bara det att vi tog fel nummer och ringde det italienska, och bokade bord. SÅ vi tänkte att jaja, då blir det väl där istället, det är ju inte hela världen.

    Så kom vi fram till göteborg, checkade in och mös på hotellet innan det var dags för middagen på restaurangen. (och vilken restaurang sen då! vilken tur att vi bokade fel) hur mysigt som helst, jättegod mat och ja, allt. 
    Sen mellan huvudrätten och desserten ställer sig sambon upp, trodde han skulle gå på toaletten eller något. Men istället så ställer han sig på ett knä och tar fram en ringask och friar.
    Självklart sa jag ja :) Både han och jag blev tårögda och torkade tårar och bara satt och log som två fån :) Personalen lät oss vara ifred ett bra tag, innan desserten kom och de grattade oss. 

    Så nu är vi förlovade, på riktigt. Har inte riktigt smält allt ännu men är så lycklig.
    Pratat lite löst om att gifta oss till vintern eller våren. Få se hur det blir :)  

  • jakother

    Hej brudar Grattis Wirre till er stora dag! Själv har vi varit borta i en vecka i vår sommarstuga och är bara som tväras hemma och betalar räkningar och tvättar kläder, typ.. Det är även där vi ska ha våran fest efter vigseln, påtalomde! Vi betalar bara reseersärrning till vår VF på 18kr/mil.. blir ca 140kr t/r..


    Vi riggar på festplatsen så mycket vi kan städar(krattar tallbarr!) och annat sånt där som måste planeras, jag har grym panik över att vädret kommer stå på +10 grader och snålblåst.. hur gör vi då med grillbuffe och middag två meter från strandkanten, där det kommer blåsa orkanvindar?? Gaaahhhahah


     


    Paniiiik! Chokladsugen är jag också, jävla skit har gått upp två kilo sen sommaren började!!! :/


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    Lyckorus skrev 2012-07-26 16:25:03 följande:
    Smulan - Skönt att höra, du verkar ha haft samma konstiga blandade känslor. :) Det känns bättre för mig nu, tror jag fick någon mini-chock alldeles efter jag pratat med vigselförättaren. Antar att det var för att verkligheten kom helt plötsligt så nära. Men det känns fortfarande som rätt beslut, absolut!

    Vi kommer gifta oss i början av september, på en annars helt vanlig vardag vilket känns lite extra busigt och "vi" på något sätt. Det blir på våran 9½ årsdag! :) Det hade ju varit kul att gifta sig på 10-årsdagen, men den är i mars och vill ha grönska och sommar runt oss när vi gifter oss. Så det fick bli på en halvårsdag vilket även det känns toppen! :)
    Men nu återstår beslut om vi ska vara i rådhuset eller på en fin plats utomhus. Det känns skönt att alla fall kunna bocka av datum och tid! :) Ikväll ska vi beställa våra vigselringar samt skriva mail till resebolaget angående bröllopsresan, tjohoo! Jag får se till att njuta och se fram emot detta nu, inte grubbla på om nära och kära kommer bli besvikna osv.
    Ja det var samma känslor här men jag visste innerst inne att ingen skulle bli ledsen så jag gick på den känslan=). En rolig kommentar vi fick var "Smyggifta sig? Får man det?" Ha ha ha japp svarade vi ;) Han som sa det hade en stor glimt i ögat kan jag tala om ;).

    Har du en släkt och vänner som oss så blir de bara glada! Och om någon skulle bli besviken så talar de förhoppningsvis inte om det för er.
    majjja skrev 2012-07-26 21:06:21 följande:
    Så nu är vi förlovade, på riktigt. Har inte riktigt smält allt ännu men är så lycklig.
    Pratat lite löst om att gifta oss till vintern eller våren. Få se hur det blir :)  
    Grattis=) Då får vi se när ni bestämmer datum....vad roligt!
    jakother skrev 2012-07-26 21:46:28 följande:

    Hej brudar Grattis Wirre till er stora dag! Själv har vi varit borta i en vecka i vår sommarstuga och är bara som tväras hemma och betalar räkningar och tvättar kläder, typ.. Det är även där vi ska ha våran fest efter vigseln, påtalomde! Vi betalar bara reseersärrning till vår VF på 18kr/mil.. blir ca 140kr t/r..


    Vi riggar på festplatsen så mycket vi kan städar(krattar tallbarr!) och annat sånt där som måste planeras, jag har grym panik över att vädret kommer stå på +10 grader och snålblåst.. hur gör vi då med grillbuffe och middag två meter från strandkanten, där det kommer blåsa orkanvindar?? Gaaahhhahah


     


    Paniiiik! Chokladsugen är jag också, jävla skit har gått upp två kilo sen sommaren började!!! :/


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Oroa dig inte det kommer bli bra ;) även om det blåser orkan vindar hihihi..... Har ni fixat tält i fall?
    Och oroa dig inte om vikten jag gick också upp innan typiskt nog och min man....ja den jäkeln ;P gick ner en massa om man tittar nog är kavajen för storTungan ute.  Men det gick ju bra ändå och jag kände mig fin ändå=). nu börjar alla svar rulla in och hitills har jag fått 27 ja och ett besviket nej (vår vän som kom hem från en resa samma dag så hon var lite besviken över att missa det Rynkar på näsan) Men vi får åka till henne istället! Och vi har 3 kanske ja också det är mina förvirrade kusiner som man måste påminna hela tiden ha ha ha.
  • Lyckorus

    Smulan - Ja, jag har frågat mina föräldrar lite fint om dom skulle bli ledsna om jag och min sambo fick för oss att gifta oss utan gäster. Jag fcik till svar att dom kanske skulle börja gråta när dom fick veta det, men det skulle vara glädjetårar, hihi. Så med dom känns det lugnt, och det känns som dom viktigaste för min del. Jag är mest nojig över hur mina systrar och hur sambons flräldrar att kommer ta det.. men jag får helt enkelt hoppas på att dom är förstånde. :) Vi kanske skulle kunna göra som ni gjorde, berätta veckan innan. Risken är då bara att OM någon blir ledsen så kommer vi förmodligen inte låta bli att tänka på det under vår bröllopsdag vilket inte skulle vara så värst kul... kanske är bättre att njuta fullt ut och ta smällen några dagar efter. ;)

    majjja - Grattis till förlovningen! Och lycka till med den kommande bröllopsplaneringen! :)

    Nu är våra vigselringar beställda! Nu tror jag faktiskt vi har köpt de mesta, bara lite småsaker som ska fixas, jag ska handla sidenband till min bukett, och lite tillbehör till min klänning. Men inga stora jobbiga beslut kvar, yey! :)

  • jakother

    Jag sitter och funderar på att avbeställa min bukett helt och hållet och bara köpa en på typ konsum och binda själv.. jag är inte alls sugen på att ens ha en bukett så känns bara oerhört onödigt att köpa en för över 500...


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Lyckorus

    jakother - Alla gör ju som dom själv känner är bäst, personligen har både jag och min sambo resonerat som du gällande nästan ALLT som vi ordnar till bröllopsdagen. Det finns så många onödiga utgifter på saker som går att lösa på mycket billigare sätt, speciellt när det gäller bröllop. Än en gång, vi är alla olika. Vill man ha den lyxigaste brudbuketten hos floristen så ska man ju självklart unna sig det om man kan! Men personligen vet jag att jag absolut inte kommer vara mindre lycklig för att jag håller i en bukett som kostat under 100:- än en som kostat 1.000:-. Däremot kommer jag vara rikare på kontot. ;)

  • jakother
    Lyckorus skrev 2012-07-27 10:10:00 följande:
    jakother - Alla gör ju som dom själv känner är bäst, personligen har både jag och min sambo resonerat som du gällande nästan ALLT som vi ordnar till bröllopsdagen. Det finns så många onödiga utgifter på saker som går att lösa på mycket billigare sätt, speciellt när det gäller bröllop. Än en gång, vi är alla olika. Vill man ha den lyxigaste brudbuketten hos floristen så ska man ju självklart unna sig det om man kan! Men personligen vet jag att jag absolut inte kommer vara mindre lycklig för att jag håller i en bukett som kostat under 100:- än en som kostat 1.000:-. Däremot kommer jag vara rikare på kontot. ;)
    Precis så där känner jag, jag skulle nästan bli lyckligast utan bukett, vigseln kommer va typ 10min.. en bukett känns bara mest ivägen.. hmm ska fundera lite till
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Principisessan
    jakother skrev 2012-07-27 10:19:16 följande:
    Precis så där känner jag, jag skulle nästan bli lyckligast utan bukett, vigseln kommer va typ 10min.. en bukett känns bara mest ivägen.. hmm ska fundera lite till
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Vill du ha tips på hur man gör sin egen bukett så shoot.. jag är florist :) 
  • Principisessan
    Wirre 81 skrev 2012-07-24 08:51:35 följande:
    Smulan: Tack Hjärta det var igår. Det var perfekt. Enkelt och precis som vi ville ha det. Så här i efterhand så känner jag lite - hände det verkligen. Tack och lov att min kompis spelade in så vi kan titta på det och förstå att det hände...

    Nu återstår det bara att ta emot alla samtal från alla som vill gratulera ;) 


     
    vad fina ni är, grattis! Håret blev ju bra. Smygkikat här inne på tråden då och då, och såg att du inte tyckte att du fick till det först. 
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?