• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • jakother

    Vi kommer nog bara ha det vanliga och vi kommer inte ha någon ingång eller utgång heller, vi kommer stå där när dom kommer till platsen och sen så kommer vi avsluta allt med att dom ska få gå runt och titta på naturen och forsen.. det är ett naturreservat så det finns en hel del vackert att titta på om man gillar vatten och natur som jag och min sambo gör ! =)

    Vi förlova oss i hamnen på lidingö och kommer gifta oss vid en forskant i västerbotten.. haha middagen serveras ca 2 meter från en stor sjö.. undra om vi ska spä på mer med vattentemat? ;)


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    jakother skrev 2012-06-22 12:12:02 följande:
    Vi kommer nog bara ha det vanliga och vi kommer inte ha någon ingång eller utgång heller, vi kommer stå där när dom kommer till platsen och sen så kommer vi avsluta allt med att dom ska få gå runt och titta på naturen och forsen.. det är ett naturreservat så det finns en hel del vackert att titta på om man gillar vatten och natur som jag och min sambo gör ! =)

    Vi förlova oss i hamnen på lidingö och kommer gifta oss vid en forskant i västerbotten.. haha middagen serveras ca 2 meter från en stor sjö.. undra om vi ska spä på mer med vattentemat? ;)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    kommer bli kanon;) när ni firar 10 år så kan ni förnya era löften vid ett vatten fall eller bakom eller i ;) hihi
  • Sanna87

    Jakother - gu va mysigt det låter vid en fors så.. hoppas verkligen att vädrets makter är med er hela dagen :)

    Angående vigsel så tror jag att vi kommer köra likande som jakother. Vi kommer ju inte att träffa vår präst föräns en timme innan vigseln och gå igenom... sen har vi ju inga med som kan spela musik eller sjunga. tråkigt men så är det ju när man åker ifrån alla Obestämd
    ibland undrar jag om man gör rätt som gör det???

  • jakother
    Sanna87 skrev 2012-06-24 09:10:10 följande:
    Jakother - gu va mysigt det låter vid en fors så.. hoppas verkligen att vädrets makter är med er hela dagen :)

    Angående vigsel så tror jag att vi kommer köra likande som jakother. Vi kommer ju inte att träffa vår präst föräns en timme innan vigseln och gå igenom... sen har vi ju inga med som kan spela musik eller sjunga. tråkigt men så är det ju när man åker ifrån alla Obestämd
    ibland undrar jag om man gör rätt som gör det???
    Rätt är det bara när man följer sitt eget hjärta och gör så som man själv vill ha det!

    Vi ska höra med våran VF om han kan spela en liten truddelutt på fiol, han är musiklärare och kan spela lite av allt möjligt.. så typ när dom kommer mot oss och innan akten börjar att han spelar nå vackert på fiol så kan man börja sen.. så att det inte blir en massa prat innan det börjar utan att dom får berätta sina reaktioner efter akten och så..
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

    Nu i helgen blev jag riktigt osäker på om detta var rätt sätt då min svåger åter igen tog upp det här med bröllop och för att göra det värre var det syrran som frågade när vi skulle slå till OCH lillebrorsan kom in och började försöka hjälpa till med budget och sånt. De vill SÅÅÅÅ väl och de längtar efter en bröllops fest. Jag fick till slut gå ifrån så att jag inte försa mig. Efteråt blev jag orolig att de skulle bli besvikna och frågade mamma och pappa igen om de tror att de skulle bli besvikna även om man har en fest efter? De vet ju inte om att vi gör det utan bara att vi har pratat om det. Men nu är jag lugn igen och vi planerar festen för fullt. Vi räknar på hur mycket vi måste ha och vad det kan kosta. Bara 18 dagar kvar hjälp! Allt klart visserligen men till festen är det mycket kvar. Hur går det för er?

  • jakother

    Vi stötte på ett bakslag igår.. Min ring är beställd men inte min sambos, vi skulle ta dem på avbetalning för att hålla ner kostnaderns så mycket som möjligt just i dagsläget.. men jag fick inte ha så hög summa som delbetalning så det blev bara min ring och nu måste vi betala hans kontant.. så vi ska köpa den nästa månad och min är redan beställd.. känner mig stressad över att inte båda ringarna är påväg med posten!! :/

    Annars går planerna framåt i en stressande takt! haha nu är vi 24 som ska delta(baar 19st som inte anmält sig än!! dom har visserligen till den 15/7 på sig att bestämma sig!) haha

    Sambon fick lite samvetskval idag innan middagen," ska vi verkligen ha folk med? Kan det inte bara va typ din farsa, och L & P(min kusin och hennes fästman) med på själva sermonin sen får resten komma på festen?" - Haha men skärp dig nu, nu har vi bestämt oss för att alla nära ska få vara med så nu ska vi genomföra det också.. det är nog bara bra att vara nervös, sa jag! =) haha

    Någon som jag tycker är kul är iaf att han är ganska så mycket delaktig och kommer med ideer och förslag och berättar hur han också vill ha det, annars kan det nog bli så att killarna lätt blir överkörda av sina blivande fruar/bridezillaz..haha


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • jakother

    Prata just med våran VF.. han ska spela fiol som "ingångsmarsch" när gästerna anländer! =) =) Han gav två förslag, Åsa Jinder - Bröllopsdagen & Koppången.. Dom finns båda på spotify.. gå gärna in och lyssna och ge förslag!! =) Så kan jag sen säga vad vi tycker!! =) =) = )


    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan

    aj då ja det är ju skönast att få båda ringar samtidigt men det ordnar sig nog ska du se. Förstår att det är lätt att bli bridezilla nu när ni fick lägga till så mycket mer än ni tänkt. Jag själv känner mig lite mer stressad inför festen eftersom det nu inte är långt kvar och det är lite vågat att bara ha 3 veckor på sig att samla ihop gäster. Det är tajt och jag hoppas att många kan ändå!

  • Sanna87

    2 månader kvar och fortfarande ingen ring beställd, m2b ska nog behålla den han har sedan innan...
    men den ska ju putsas upp och graveras in det nya datumet =)
    jag har ingen förlovningsring då den försvunnit någonstans i vattnet Rynkar på näsan så egentligen skulle jag ju köpa en ny förlovningsring med, men som allt ser ut just nu får jag nog vänta lite med det, så det blir nog bara en vigselring nu.

  • Smulan

    Vi har vitgulds ringar som förlovningsringar och de är för breda att använda tillsammans med våra vigselringar så de får vila i ett smyckesskrin istället vilket vi inte är ledsna för egentligen men efter att ha sett allas kombinationer så ångrar man sig lite smått för att man köpte en så bred ring till förlovning.....men men huvudsaken är att vi blir vigda ;)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?