• Smulan

    Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

    Hej på er alla!
    Vi har bestämt oss för att smyga iväg på minsta möjliga bröllop med bara några vittnen och resturang besök efter. Vi ska ta kläder som vi redan äger och lägga till några små detaljer som håruppsättning och make up och typ en lite lite blomma. Ringar så klart! Jag vill veta hur ni gjorde eller ska göra?
    Ny fiken vi har bokat bröllop lördagen den 14 Juli i år ska blir såååååå kul!

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-13 10:01
    Nu är vi gifta och vi har haft en fest i efterhand som blev den mest perfekta festen i världen! Jag vill fortfarande veta hur ni ska göra eller hur ni gjorde för det är så kul att höra andras ideér och tankar! Skriv på bara!

  • Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
  • Sanna87
    bride2be skrev 2012-06-21 14:13:51 följande:
    Det här är bara för sött.  Menar du möjligen Helenas?
    Nej, det heter haléns... Skrattande
  • Sanna87
    Smulan skrev 2012-06-21 10:50:29 följande:
    Sanna87 vilka fina kläder du har hittat...nästan synd att min lille kille är så stor nu ;)
    Jaa, jag kände detsamma, hihi, det var ju ett väldigt bra pris tycker jag på det setet.. Glad
  • Smulan
    Sanna87 skrev 2012-06-21 16:23:34 följande:
    Jaa, jag kände detsamma, hihi, det var ju ett väldigt bra pris tycker jag på det setet.. Glad
    Ja det var det verkligen=). Super fint och billigt ändå!
  • Smulan

    Nu har vi bokat lokal till festen vi ska ha i aug och bestämt vilken mat vi ska ha och även kontaktat catering firman om hur lång tid innan man måste beställa. Det som är kvar nu är då att köpa läskebackar, vinboxar med rött och vitt vin och några flaskor vitt mousserande, baka tårtor och fixa bords dekorationer=). Och skicka ut inbjudningarna så klart med det kan vi ju inte göra förrän efter vi gift oss=). Bara 23 dagar kvar innan vi gifter oss =).

    Nu ska jag sätta mig och klura lite på texten som ska stå i korten och texten till inbjudningarna!

  • jakother
    Smulan skrev 2012-06-21 20:45:35 följande:
    Nu har vi bokat lokal till festen vi ska ha i aug och bestämt vilken mat vi ska ha och även kontaktat catering firman om hur lång tid innan man måste beställa. Det som är kvar nu är då att köpa läskebackar, vinboxar med rött och vitt vin och några flaskor vitt mousserande, baka tårtor och fixa bords dekorationer=). Och skicka ut inbjudningarna så klart med det kan vi ju inte göra förrän efter vi gift oss=). Bara 23 dagar kvar innan vi gifter oss =).

    Nu ska jag sätta mig och klura lite på texten som ska stå i korten och texten till inbjudningarna!
    myysigt =) jag sitter fortfarande med packningslistan... har funderingar om att både skriva obligatoriska saker att ha med och "bra att ha med"-saker =) typ som fiskespö och mask.. festen kommer hållas i vår stuga vid sjön så det blir ju inte helt onödigt! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Smulan
    jakother skrev 2012-06-21 21:07:10 följande:
    myysigt =) jag sitter fortfarande med packningslistan... har funderingar om att både skriva obligatoriska saker att ha med och "bra att ha med"-saker =) typ som fiskespö och mask.. festen kommer hållas i vår stuga vid sjön så det blir ju inte helt onödigt! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Ja det tycker jag låter bra....då kan det ju bli ännu mer förvirrande ;).
    Jag vill gifta mig nu det ska bli såååååå kul.
    När skulle era ringar komma?
  • jakother
    Smulan skrev 2012-06-21 21:25:19 följande:
    Ja det tycker jag låter bra....då kan det ju bli ännu mer förvirrande ;).
    Jag vill gifta mig nu det ska bli såååååå kul.
    När skulle era ringar komma?
    Ja, det skulle ta 5-10 dagar med leveransen =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • Wirre 81
    jakother skrev 2012-06-21 12:49:31 följande:
    Så där ja nu har jag efter mycket tjat från sambon beställt hem ringmått.... Så att vi kanske kan beställa ringarna snart!!! :)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Åhh vad spännande.
    Jag har inte riktigt kunnat vestämma mig för vilken ring jag vill ha men i kväll så bestämde jag mig. Våra förlovningsringar kommer från titanringar.com och därför veställer jag min vigselring därifrån med :D
    det kommer bli en "big bown under"  - tillslut. Tyvärr är det lååååång leveranstid  om jag vill gravera den på utsidan redan nu (början av sept) så då köper jag bara en slät och graverar den på insidan. Så graverar jag in min blivandes namn utanpå ringen senare.

     
    bild lånad från titanringar.com

    jag är så jäkla nöjd med mitt val och nu längtar jag tills det blir dags :D 
  • Smulan
    jakother skrev 2012-06-21 22:20:46 följande:
    Ja, det skulle ta 5-10 dagar med leveransen =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    då hoppas vi på det snart då.
    Wirre 81 skrev 2012-06-22 02:18:40 följande:
    Hur har ni utformat själva vigselakten? 
    jag har inte hittat så mycket inspiration om borgerliga vigslar jag vill ha lite ideer på hur man kan få den personlig

    tanken just nu är

    gå in
    VF läser en dikt
    VF viger oss
    Musik 
    gå ut 
    Snygg ring förresten=)

    Jag sökte på borgerlig vigsel på google och fick upp exakt vad de brukar säga som standard men sen så har ju alla VF en personlig touch.

    Vår vigsel ska gå till så här:
    VF presenterar sig själv och varför han gör detta
    vår egen dikt
    VF säger några allmäna ord om äktenskap
    VF frågar tager du....osv.
    ring byte
    kyssar
    VF säger några avslutande ord och läser en dikt om kärlek som han själv har.
    Sen får vi vigselminne och det är klart!

    Vi viger ju oss i stadshuset så då blir det liksom inte mer. men hade vi haft det på en annan plats så hade vi haft ingångs och utgångs musik också=).
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?