• MarieTherese05

    Lantligt tema, någon mer?

    Är det någon mer som har valt lantligt tema? Är sugen på lite förslam mm

    Är det någon här ute som har bilder på lantligt tema som går i vitt, trä?

    Vi uppskattar eran insperation & ideér om hur vi kan göra våran festlokal så mysig som möjligt,
    vi ska vara i en lada som ligger en bit ut på landet!

     
     

  • Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?
  • amerika
    Darling Daisy skrev 2013-03-04 20:06:54 följande:
    Om du vänder dig till någon av de bättre kinaföretagen, så syr de upp din klänning efter bild. Då kan du välja helt själv, så att du får rätt ärmlängd, spets och tyll och hela fadderuttan

    Jag är inte helt uppdaterad på vilka siter som är bäst, men tippar på att Landybridal eller Dinobridal fortfarande gör bra klänningar efter foto (köpte själv en underbar klänning från Landy 2011). Kolla med Daniiel och de andra i Kinaklänningstråden, de har superkoll!  

    (och era inspirarionsbilder är fantastiska!! Även om jag redan är gift är det roligt att kika in ibland
    Tack för tipset!! jag hade inte fattat att de även syr upp efter bild, jag trodde de bara gjorde de klänningar som redan finns...
  • sciennah
    Angelica och Engin skrev 2013-01-14 20:51:45 följande:
    Hej

    har någon av er tips om en lada etc i närheten av gbg,stenungsund,lerum.

    Letar med ljus å lykta..hittar inget förutom kajskjul 8 i gbg... har nästan gett upp hoppet nuGråter 
    Hej

    Magasinet på Sundsby gård på Tjörn är fint med massiva träbjälkar etc. Vi kommer ha vigseln där inne och middag i Sundsbys huvudbyggnad.

    En annan underbart fin lokal är magasinet på Tofta herrgård, Kungälvs kommun. Men det kostar en slant att vara på Tofta. 

    Budgetalternativ är Toröds loge, som ägs av Jörlanda if, Stenungsund. 
  • thomazine

    Vi ska ha lantligt rustikt med aprikost och grönt som röd tråd. Pratade med vår kompis som är florist och ska göra blommorna till oss, och hon sa att juteväv är riktigt snyggt, men dammar som tusan. Den som är tjärad dammar inte, men luktar istället... Hade planer på att använda en hel del juteväv... Någon som har en fiffig lösning på detta problem?

  • dellelgarin

    Vi skall ha lantligt bröllop, vi har en lada som vi har renoverat loftet på för ändamålet, har tyvärr inga bilder här på hur det ser ut men postar lite inspirationsbilder som vi jobbat ifrån, den med ljuskronorna är den som är mest lik våran

    Vi har två gamla stora vagnshjul, som hänger i taket med ljusslingor i, sådana "glödlamps" slingor runt hela loftet och vanliga slingor runt bjälkar. Jag har köpt typ 35 stycken sådana skira typ myggmät som skall mjuka upp lite och har gjort pom poms till förbannelse:)
    Vi har en tavla med vit ram runt där vi skall ha bordsplaceringen.

    Vi har anlitat ett mycket bra cateringföretag och det blir endast lokalproducerat (Gotland) de grillar på plats, vi skall ha vigsel på ett närliggande ställe.

    Det blir hemgjord snaps och silltårta till förrätt, jag har köpt kaffekoppar till förbannelse på loppis. Stora gamla konserveringsburkar skall stå vas för syrenerna som vi hoppas vi skall ha på borden, skrivmaskin till gästbok ...ja det var lite postar inbjudan som ju faktiskt är en förhint om resterande delar :)

    Kul tråd , här hänger jag kvar !

  • Loveit

    Nu har jag köpt tv4play premium för att kunna se avsnitten från Fyra bröllop som gick på tv4, kunde inte hålla med. Cornelia och Tor hade ett "bonnabröllop" precis i den stil jag tänkt till vårt bröllop. Det är så häftigt när alla gäster hade klätt sig enligt temat. Hoppas våra gäster satsar lika mycket ;)

  • a ring on my finger

    Tyvärr kommer vi nog inte kunna gå all in med bröllop i lada men vi kommer duka och dekorera i lite rustik-stil.Just nu samlar jag gamla syltburkar och liknande som vi ska dekorera med väv, spets och annat romantiskt och lantligt.Ser även att "vår" fotograf nämns i tråden    

Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?