Inlägg från: MarieTherese05 |Visa alla inlägg
  • MarieTherese05

    Lantligt tema, någon mer?

    Är det någon mer som har valt lantligt tema? Är sugen på lite förslam mm

    Är det någon här ute som har bilder på lantligt tema som går i vitt, trä?

    Vi uppskattar eran insperation & ideér om hur vi kan göra våran festlokal så mysig som möjligt,
    vi ska vara i en lada som ligger en bit ut på landet!

     
     

  • Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?
  • MarieTherese05

    TACK snälla alla ni, jag har verkligen fått upp nya ideér & ett lycko rus i min kropp! Tack tack!

    Så kul när det finns fler här ute som verkligen vill dela med sig av bilder & ideér! Min kille kommer snart hem & ska vissa detta för honom, tror han kommer bli riktigt nöjd.

    skönt att det finns fler där ute som tycker om den lantliga stilen Glad

    Glad påsk på er & Må väl 

     

  • MarieTherese05
    durrasflikka skrev 2012-04-27 09:57:03 följande:

     



    Fast kanske med bordsnr eller bild på gästen?


    Tack snälla för dessa bilder, då vi ska ha hästskor som vi kommer spraya med någon bra färg & sedan pyssla om. TACK  
  • MarieTherese05

    Tjejer tack tack tack.... jag äslar när ni lägger upp nya bilder för jag får så mycket insperation & känner en sådan glädje. 

    Vill verkligen tacka alla som delar med sig & jag hoppas att det fortsätter ett tag till...

    Kram på er där ute  

  • MarieTherese05

    Hej igen!

    Tänkte att jag ska dela med mig av lite ideér som jag & blivande manen vill ha det, under våran bröllops fest.
    Nu har vi turen att det är ett helt år kvar men det känns bra att börja små planera lite allefall!

    De olika borden får olika namn & kanske nummer... 
    Borden kommer att heta kaffe koppen, fågelburen & mjölkannan samt några mer som känns lantliga för oss!

    Dessa kommer att placeras ut på varje bord som vi har & presnetera detta bordet. De kommer att bli smyckade med blommor & blad kanske något ljus i om det kan fungera. 
     Fågelbur - liten

    Sedan önskade vi oss tidigt att ha hästskor som namnplacering som vi kommer att spray måla, dock har vi ej bestämmt om de kommer vara på bordet eller på stolen som man kan hänga på sidan. 

     Vi får väll se hur slut resultatat kommer att bli för det är vi lite osäkra på!

    En annan sak som vi betämde oss för är att våra vin flasker som kommer att serveras under kvällen, både vitt & rött vin kommer att få egna etiketerna. Vet dock ej om vi kommer ha menyn eller vårat monogram på flaskan? 

    Vi kommer att ha ett bubbel bad  




    Får väl se vad mer man kan komma på då???

    Ha det gott här ute  

  • MarieTherese05

    Hejsa på er... 

    Det var ett tag sedan jag var här inne samt att någon skrev här...
    Så tänkte att jag får uppdatera lite Glad
    Hur går det för er där ute?

    Jag har hittat mer saker som jag vill dela med mig av samt att vi själva har kommit framåt & det är alltid lika kul...
    Dessa bilder har jag hittat på olika bloggar!
    Mycket nöje hoppas jag...














  • MarieTherese05
    Brudiframtiden skrev 2012-10-05 06:18:47 följande:
    Marie Therese05, jättefina bilder! När var det ni skulle gifta er?
    Hejsan!

    Tiden går fort... våran dag är Lör den 13 Juli 2013 & längtar så... 
    Här hittar fler ideér & känns toppen att det utvecklas framåt.

    Själv då?  
  • MarieTherese05
    Kotthare skrev 2012-10-07 22:37:51 följande:
    Oj, vad stor bilden blev!
     
    Varmt välkommen med i tråden! 

    Älskar detta... 
    Våran lada ser ungefär ut så här med... Älskar kronorna uppe i taket! Detta kan man göra hur fint som helst. det är dina egna idéer som sätter stopp. 
    TILL ER ALLA! 

    Våran ser ut så här fast vi ska ej ha dukningen eller borden så här heller...



    Vi har valt runda bord & vårat bord, honnörsbordet kommer vara rak med våra föräldrar sittande på sidorna.  


    Sedan kommer det bli dukat & dekoretat med vårat lantliga & romantiska tema i färger som går i vitt samt lite lila. 

    Vi kommer att ha hästskor som vi har putsat upp & sprayat vita som vi sedan kommer sätta plackeringskortet i med namnet.
    I helgen kom min blivande man på idéen att ta ett tårt papper & stämpla på det & på det sättet kommer vi ha talriken ovan... vi kommer köpa våra tallrikar via Ikea, de som hetet Öppen... det är i klarglas.

    Sedan har jag börjat med lite inbjudningskort som jag kommer att lägga ut här... Ska fixa bilder på det andra med!
    Sedan har jag börjat göra pimpa upp tandpetarna med tårtpapper.

    Brudiframtiden
    Vi kommer vara ca 50stycken & våran lada är stor fat vi kommer dela av den för att göra det lite mer mysigt & dekorera den så att man får en kännsla av att det blir trevlig & lite mysigt fast fint & frächt.

    Vart kommer ni ha eran fest & hur ser lokalen ut?
    Vad är erat Tema?
    Vad tycker ni är viktigast för er?

    Må väl  
  • MarieTherese05
    Sandrajavisst Absolut välkommen in  

    Nano Vilken fin sida & underbra första bild... är det någon specieill hår uppsättning älskar frisyren? 

    Vad fina bilder, mums med tårtorna & underbar klänning sheza 

    kärlekensbrudpar vilket företag har ni valt för grillningen av grisen? & vad ingår samt vilket ris har ni fått? 

     
  • MarieTherese05

    Bild bomb... 

    Dessa bilder försöker jag få lite insperation om...
    Har ni några insperationsbilder?

     



  • MarieTherese05

    Så fina... 

    Kul med att vi kan insperera varandra, för i bland står det sitll i huvudet & då är det toppen när någon kommer med ett kollage med bilder

    Här kommer lite till...











  • MarieTherese05
    amerika skrev 2013-03-03 12:43:04 följande:
    Vi ska inte direkt ha lantligt tema, men lite enklare /shabby chic" (fast jag avskyr det ordet, men hittar inget bättre nu...) och flera av era bilder ger inspiration
    Jag har surfat runt på de olika kina-sidorna och det är ju fantastiska klänningar, men sådana som på denna bild finns ju knappast.... Var hittar man klänningar i denna stil, någon som vet? Jag vill ha ÄRM och SPETS och det tycks vara en helt ute omodern kombination...
    Denna bilden kommer från Annie Louise Åkesson som är fotografern. 

    Nano
     Det stämmer har jag osså för mig att hon gör
  • MarieTherese05

    Nu är det ej många dagar kvar från min stora dag & lovar att bildbomba här då så ni vet hur vi pynntade vår lada. Så kul att ser att trådaen fortfarande är i rullning. 

    Jag hoppas att ni alla får ett underbart bröllop & att ni hittar er små tips för det lantliga temat/ stilen Skrattande 

     

Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?