• MarieTherese05

    Lantligt tema, någon mer?

    Är det någon mer som har valt lantligt tema? Är sugen på lite förslam mm

    Är det någon här ute som har bilder på lantligt tema som går i vitt, trä?

    Vi uppskattar eran insperation & ideér om hur vi kan göra våran festlokal så mysig som möjligt,
    vi ska vara i en lada som ligger en bit ut på landet!

     
     

  • Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?
  • daniiel
    Darling Daisy skrev 2012-04-04 07:53:10 följande:
    Vår fest var i vårt ombyggda stall, det var lantligt och avslappnat. Inte alls så välkoordinerat som Daniiels underbara inspirationsbilder, men helt perfekt för oss.
    Haha ptja, är något bröllop det? Förutom de bröllop som finns på just inspirationsbilder? :P Jag tycker ert bröllop låter som det var jättemysigt och av det du beskriver, så låter det som något som skulle platsat på såna inspirationsbilder faktiskt :) Tex det med bilen, så kul att den stod där, det är ju sådana saker som verkligen gör det personligt och speciellt :D
  • LindaochJohn

    Åh vad fina bilder!

    Vi ska oxå ha ett lantligt bröllop, så här hoppar jag in för mer inspiration! Skrattande

  • Pyttsan

    Vi ska gifta oss i en gammal ladugård, dock har vi inte bestämt oss för om middagen blir på loftet eller nere i ladugården, får se när nya trappan kommit.

    daniiel hade lyckats få med flere av mina inspirationsbilder. Vi kan inte ha alltför mycket levande ljus, men på borden kommer vi att ha  udda mässingsljustakar, samt många små udda glasvaser med enstaka blommor eller små buketter i. Antagligen också lite frukter eftersom vi gifter oss på hösten. 

    Vi ska laga såna här flöjlar som hänger i träden utanför där brudskålen hålls.




    Och såna här kommer att hänga inne, jag har fyndat några trasiga nermonterade kristallkronor nämligen:




    Lite såhär med udda glas och vaser och blandade blommor, dock ingen mossa på borden, antagligen kör vi udda dukar istället. Alltså vanliga vita bordduka, men ovanpå gör vi löpare eller en mindre duk av gamla dukar. Vi kommer troligen att ha runda bord och då finns det kvadratiska dukar i varenda sommarstuga som bara väntar på att få vädra sig lite. :)



    Det här brudparet ska jag be min svärmor att imitera, sjukt söt!


      
  • Pyttsan

    Hästskor var ju en lysande idé vi har massor! Vad skulle man kunna göra av dem, de vi har är alltså gamla rostiga, eller i varje fall utslitna. De betyder ju lycka, så lite rart vore det ju att ha dem till nåt. Idéer?

  • Augustibrud 2012

    Vi ska vara i en ombyggd lagård ute på landet. Jag har samlat på mig en massa tallrikar, assietter och kaffekoppar från olika loppisar och auktioner som alla har blommor graverat (mest rosa rosor). Jag har även köpt olika glasvaser från loppisar som vi ska ha på borden. För att det inte ska bli för plottrigt kommer vi ha likadana buketter i alla vaserna och blanda i lite vita talltikar bland de med blommönster. Jag tror det blir jätte fint.

    Man kan även göra lite olika bordsdekorationer av halm eller hö (om ingen är alltför allergisk).

    I alla fönster kommer vi att ha stora tjocka blockljus i vitt.

  • durrasflikka
    Pyttsan skrev 2012-04-04 11:48:37 följande:
    Hästskor var ju en lysande idé vi har massor! Vad skulle man kunna göra av dem, de vi har är alltså gamla rostiga, eller i varje fall utslitna. De betyder ju lycka, så lite rart vore det ju att ha dem till nåt. Idéer?
    Kan ni inte fästa band i dem och sen fästa en lapp med gästernas namn på och hänga bak på stolarna som placeringskort?
  • Darling Daisy

    Nu ska vi se om det funkar m bilder:
    Här är min bukett, det är daggkåpa, blåklint, stjärnflocka (min favvo), buskrosor, prästkrage, brudslöja och en blå blomma som jag inte minns namnet på. Alla gräs är plockade hemma i dikesrenen.
    Jag bad floristen om en busig, icke strikt, bonnig bukett i hängade form och talade om vilka färger/blommor jag inte ville ha. Jag är mer än nöjd - skicklig florist med god smak och fingertoppskänsla! 


  • Darling Daisy

    Knyttan m fl: Jag ska se om jag hittar lite mer bilder från festen, de finns på en annan dator. 

  • MarieTherese05

    TACK snälla alla ni, jag har verkligen fått upp nya ideér & ett lycko rus i min kropp! Tack tack!

    Så kul när det finns fler här ute som verkligen vill dela med sig av bilder & ideér! Min kille kommer snart hem & ska vissa detta för honom, tror han kommer bli riktigt nöjd.

    skönt att det finns fler där ute som tycker om den lantliga stilen Glad

    Glad påsk på er & Må väl 

     

  • Willow
    Darling Daisy skrev 2012-04-05 07:34:39 följande:
    Nu ska vi se om det funkar m bilder:
    Här är min bukett, det är daggkåpa, blåklint, stjärnflocka (min favvo), buskrosor, prästkrage, brudslöja och en blå blomma som jag inte minns namnet på. Alla gräs är plockade hemma i dikesrenen.
    Jag bad floristen om en busig, icke strikt, bonnig bukett i hängade form och talade om vilka färger/blommor jag inte ville ha. Jag är mer än nöjd - skicklig florist med god smak och fingertoppskänsla! 


    Vilken harlig och fantastisk bukett! Dem bla blommorna ser ut som blaklint, men jag kan ha fel.... Helt fantastisk ar buketten! 
Svar på tråden Lantligt tema, någon mer?